ارز دیجیتال AVA چیست؟ معرفی توکن آوا

what is AVA tokenزمان مطالعه: 6 دقیقه

ارز دیجیتال آوا (AVA) که توسط بنیاد آوا توسعه یافته، به مفهوم برنامه‌های وفاداری مشتری در دنیای فناوری بلاکچین تجسم می‌بخشد و به دنبال گسترش برنامه‌های وفاداری فراتر از آن چیزی است که با مدل‌های سنتی قابل دستیابی هستند. در واقع، مأموریت اصلی بنیاد آوا، ایجاد یک اکوسیستم وفاداری غیرمتمرکز، مستقل و به هم پیوسته مبتنی بر فناوری بلاکچین است. در این مقاله قصد داریم به معرفی پروژه ارز دیجیتال AVA و توکن AVA آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال آوا چیست؟

آوا یک پروژه ارز دیجیتال است که قصد دارد مفهوم برنامه‌های پاداش‌دهی به وفاداری مشتریان را با استفاده از فناوری بلاکچین توکنیزه کند. به عبارتی، ارز دیجیتال AVA به ‌عنوان کلید دسترسی به برنامه‌های وفاداری وب ۳ عمل می‌کند. برای این منظور، بنیاد آوا برنامه هوشمند خود را معرفی کرده که به روشی مقرون‌به‌صرفه و از طریق یک رویکرد plug-and-play (نصب کن و اجرا کن)، سودمندی، شفافیت و استقلال بسیار بیشتری را برای شرکت‌کنندگان شبکه به ارمغان می‌آورد.

ارز دیجیتال کاربردی AVA به طور خاص طراحی و معرفی شده تا: ۱. برنامه هوشمند آوا را تقویت کند، ۲. به عنوان یک گزینه‌ پرداخت در پلتفرم‌های شریک مورد استفاده قرار بگیرد، و ۳. امکان مشارکت در حاکمیت اکوسیستم آوا را برای اعضای جامعه فراهم سازد.

۱. ارز دیجیتال آوا با کاربردهای متعدد خود به برنامه هوشمند آوا نیرو می‌بخشد؛ از جمله: اعطای پاداش‌هایی مانند تخفیف‌ها، عضویت‌ها، مزایای انحصاری و دسترسی زودهنگام به کاربران.توکن آوا

۲. علاوه بر پاداش‌دهی در ازای وفاداری مشتریان، ارز دیجیتال AVA به‌ عنوان یک گزینه پرداخت در پلتفرم‌های مختلف در دسترس است و شرکت‌کنندگان در برنامه‌های وفاداری را قادر می‌سازد که به‌ طور یکپارچه از آن برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات شرکا استفاده کنند. یکی از شرکای اصلی بنیاد آوا، پلتفرم تراوالا (Travala.com) است که یکی از بهترین پلتفرم‌های بلاکچینی برای رزرو سفر است و یک آژانس مسافرتی آنلاین محسوب می‌شود.

۳. در نهایت، دارندگان ارز دیجیتال آوا می‌توانند در حاکمیت اکوسیستم مشارکت داشته باشند و به تغییرات پیشنهادی رأی دهند. هرچه یک کاربر تعداد توکن AVA بیشتری داشته باشد، حق رأی بیشتری نیز خواهد داشت.

توکنومیک ارز دیجیتال AVA

ارز دیجیتال آوا در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد. البته این رمزارز در آگوست ۲۰۲۳ تحت ارتقاء قرار گرفت و یک مدل عرضه حداکثر و عرضه توکن جدید برای آن معرفی شد.

همچنین ببینید: ارز دیجیتال Bloom چیست؟ آشنایی با توکن بلوم

ارز دیجیتال AVA در حال حاضر به عنوان یک توکن ERC۲۰ در بلاکچین اتریوم و به عنوان یک توکن BEP۲۰ در شبکه هوشمند بایننس فعالیت می‌کند. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، این توکن قرار است در شبکه‌های لایه دوم بیس (BASE) و آربیتروم نیز راه‌اندازی شود. پیاده‌سازی قابلیت‌های چند زنجیره‌ای، انعطاف‌پذیری، مقیاس‌پذیری و قابلیت همکاری بیشتری را به دارندگان توکن AVA ارائه می‌کند و می‌تواند طول عمر اکوسیستم را نیز افزایش دهد.

حداکثر عرضه ارز دیجیتال آوا برابر با ۱۰۰ میلیون توکن AVA در نظر گرفته شده که توزیع آن به صورت زیر است:توکن AVA

  • ۶۱ درصد برای عرضه،
  • ۱۹٫۵ درصد برای مشوق‌های اکوسیستم،
  • ۳٫۹ درصد برای رشد اکوسیستم،
  • ۷٫۸ درصد برای استخر جامعه،
  • و ۷٫۸ درصد برای خزانه بنیاد، اختصاص داده شده است.

ارز دیجیتال آوا را از کجا بخریم و کجا ذخیره کنیم؟

ارز دیجیتال آوا را می‌‌توان در صرافی‌های معتبر و شناخته‌شده‌‌ای مانند بایننس، کوکوین، گیت (Gate.io)، بای‌بیت، مکسی، کوینکس و … معامله کرد.

از طرفی، از آنجایی که ارز دیجیتال آوا یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC۲۰ در شبکه اتریوم است، می‌توانید توکن‌های AVA خود را در کیف پول‌های دسکتاپ، موبایلی یا سخت‌افزاری که از توکن‌های اتریومی پشتیبانی می‌کنند، ذخیره کنید؛ مانند: تراست والت (Trust Wallet)، متامسک (MetaMask)، لجر (Ledger) و ترزور (Trezor).

همچنین ببینید: کیف پول Tonkeeper چیست؟ آموزش کار با والت تون کیپر

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال AVA

بر اساس داده‌های وبسایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap)، ارز دیجیتال آوا در ژوئن سال ۲۰۱۸ و با قیمت ۰٫۲۴۵ دلار وارد بازار شد. در ماه‌های ابتدایی، این ارز دیجیتال با استقبال چندانی مواجه نشد و حتی در ۱۴ آگوست ۲۰۱۸، پایین‌ترین قیمت تاریخی خود را در محدوده ۰٫۰۴۴ دلار به ثبت رساند.

برای مدت دو سال، ارز دیجیتال آوا در یک روند خنثی و تا حدودی نزولی معامله شد. تا اینکه در ژوئن سال ۲۰۲۰، این رمزارز اولین رالی صعودی خود را تجربه کرد. در نتیجه این رالی، قیمت ارز دیجیتال AVA در ۸ آگوست ۲۰۲۰ به ۱٫۸۵۲ دلار افزایش یافت.

ارز دیجیتال آوا
نمودار قیمت ارز دیجیتال آوا از ابتدا تاکنون.

اگرچه تا اواخر ماه اکتبر ۲۰۲۰، قیمت ارز دیجیتال آوا تا ۰٫۴۱۱ دلار کاهش یافت، اما در سال ۲۰۲۱ و به دلیل رالی کلی بازار کریپتو، این رمزارز رالی قوی‌تری را تجربه کرد. همزمان با صعود چشمگیر ارزهای دیجیتال در آن سال، قیمت توکن AVA هم در ۱۴ آوریل ۲۰۲۱ به اوج تاریخی خود در ۶٫۴۸ دلار رسید.

در صفحه قیمت لحظه ای AVA می‌توانید قیمت ارز دیجیتال آوا و نمودار قیمت توکن AVA را مشاهده کنید.

با این حال، روزهای اوج ارز دیجیتال آوا دوام زیادی نداشت و قیمت این رمزارز تا ماه جولای ۲۰۲۱، تا ۱٫۷۳ دلار کاهش یافت. اگرچه پس از آن و در سپتامبر ۲۰۲۱، ارز دیجیتال AVA یک اوج محلی دیگر را در ۴٫۶۰ دلار ثبت کرد، اما از آن زمان تاکنون، قیمت این ارز دیجیتال در کل یک روند نزولی را در پیش گرفته است.

در زمان نگارش این مطلب، ارز دیجیتال آوا در محدوده قیمتی ۰٫۷۵ دلار معامله می‌شود و بیش از ۸۸ درصد با اوج تاریخی خود فاصله گرفته است.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال آوا

ارزهای دیجیتال بیشتر با ماهیت پرنوسان و غیرقابل پیش‌بینی خود شناخته می‌شوند. با این حال، تحلیلگران با استفاده از داده‌های تاریخی و تحلیل تکنیکال، قیمت آنها در سال‌های آینده را پیش‌بینی می‌کنند. برای مثال، تحلیلگران پلتفرم coindataflow.com، متوسط قیمت ارز دیجیتال آوا را در سال ۲۰۲۴، برابر با ۰٫۶۶ دلار و در سال ۲۰۲۵، حدود ۱٫۱۸ دلار پیش‌بینی کرده‌اند. تحلیلگران این پلتفرم همچنین پیش‌بینی می‌کنند که قیمت رمزارز آوا در سال ۲۰۳۰، تا ۳٫۳۱ دلار اوج بگیرد.ارز دیجیتال AVA

تحلیلگران پلتفرم coinwire.com نیز دیدگاه خوش‌بینانه‌ای نسبت به آینده ارز دیجیتال AVA دارند. بر اساس پیش‌بینی آنها، قیمت رمزارز آوا تا سال ۲۰۳۱، تا ۳٫۲۸ دلار افزایش خواهد یافت. پیش‌بینی تحلیلگران این پلتفرم برای آینده قیمت توکن آوا از سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۱، به صورت خلاصه در زیر آورده شده است:ارز دیجیتال AVA

خلاصه مطلب

در این مقاله به معرفی پروژه ارز دیجیتال آوا و توکن AVA آن پرداختیم. همان‌طور که گفته شد، ارز دیجیتال آوا یک توکن برای برنامه‌های وفاداری است که برای پروژه‌ها در تمام صنایع طراحی شده و از طریق یک رویکرد plug-and-play، برنامه‌های وفاداری مشتریان را تقویت می‌کند. به عبارتی، ارز دیجیتال AVA به ‌عنوان کلید دسترسی به برنامه‌های وفاداری مبتنی بر وب ۳ عمل می‌کند و امتیازات خاصی را، از تخفیف‌ها گرفته تا پاداش‌های وفاداری، برای کاربران فراهم می‌آورد.

نوشته ارز دیجیتال AVA چیست؟ معرفی توکن آوا اولین بار در پول و تجارت. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *