افزایش سرسام‌آور قیمت بلیت هواپیما

افزایش سرسام‌آور قیمت بلیت هواپیما

بررسی بازار حمل‌ونقل هوایی مسافری نشان از نرخ‌های سرسام‌آور بلیت هواپیما تا بالای ۷میلیون تومان دارد، بلیت پرواز تهران ـ مشهد با قیمت ۷.۱میلیون تومان فروخته می‌شود. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، به‌نظر می‌رسد بازار حمل‌ونقل هوایی در آستانه تابستان ۴۰۳ به حال خود رها شده است؛ دلیل این مدعا نیز قیمت‌های سرسام‌آور پروازهای داخلی در برخی مسیرهای پرتقاضا مانند مشهد است.

به گزارش پول و تجارت ،بر اساس جدیدترین جدول نرخ بلیت پرواز مسیرهای داخلی سال ۱۴۰۳ سازمان هواپیمایی کشوری که ۱۰ درصد مالیات ارزش افزوده و تمام عوارض متعلقه را در آن اعمال کرده‌اند، قیمت بلیت پرواز تهران ـ مشهد یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان است.

تسنیم در خبری نوشت:اما تقریباً هیچ‌کدام از شرکت‌های هواپیمایی داخلی این نرخ اعلام و ابلاغ شده از سوی متولی حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور را رعایت نمی‌کنند، به‌عنوان مثال هواپیمایی زاگرس بلیت اکونومی مسیر پروازی فوق را با قیمت ۳ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۷۰۰ تومان از طریق سایت فلای‌ تودی به فروش می‌رساند.

آوار ایر نیز بلیت پرواز تهران ـ مشهد را ۷ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان با برچسب بیزینس کلاس می‌فروشد.

قیمت بلیت مذکور برای شرکت هواپیمایی ایران ایرتور به‌صورت اکونومی ۲ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان است. نرخ بلیت بیزینس تهران ـ مشهد هواپیمایی آسمان نیز ۴ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان است.

هواپیمایی ماهان بلیت مذکور را با قیمت ۳ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۳۰۰ عرضه می‌کند. قیمت بلیت اکونومی هواپیمایی آتا نیز ۲ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان است

نرخ بلیت تهران ـ مشهد هواپیمایی تابان ۲ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان است.

وضعیت سایر مسیرهای پروازی نیز همین‌گونه است؛ قیمت مصوب بلیت پرواز تهران ـ بندرعباس یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان است، اما بلیت این مسیر پروازی توسط هواپیمایی وارش با قیمت ۵ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

هواپیمایی کیش نیز بلیت این مسیر پروازی را با قیمت یک میلیون و ۸۹۰ هزار تومان به فروش می‌رساند

۲۱۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *