اقدامات مهم بیمه‌ تجارت‌نو در راستای فرهنگ‌سازی و افزایش ضریب نفوذ بیمه‌نامه‌های مسئولیت

به گزارش پول و تجارت از روابط عمومی بیمه تجارت‌نو به نقل از رصد روز؛ محمد‌تقی آرام‌فر سرپرست بیمه‌های مسئولیت و طرح‌های خاص بیمه تجارت‌نو در خصوص اهمیت بیمه‌های مسئولیت گفت: بیمه‌های مسئولیت با توجه به رشته‌ها و زیر رشته‌های آن از اهمیت بسزایی برخوردارند به عنوان مثال در رشته کارفرما در قبال کارکنان سه زیرشاخه صنعتی، عمرانی و سازندگان ابنیه وجود دارد که این سه رشته نیز با توجه به تنوع مشاغل زیرشاخه‌های فراوانی دارند و چه بسا صاحبان برخی مشاغل از مزایای بیمه‌های مسئولیت و همچنین توان دریافت پوشش‌های اضافی مسئولیت بی خبرند.
آرام‌فر افزود: از طرف دیگر شبکه فروش صنعت بیمه به واسطه عدم اطلاع‌رسانی مناسب از ظرفیت خود در فروش این رشته بیمه‌ای مطلع نیست که جا دارد این مهم نیز برای شبکه فروش شفاف سازی و تبیین شود و آموزش مناسب و همراهی مناسب از سوی بیمه‌گران در این زمینه ارائه گردد.
آرام‌فر اظهار کرد: بیمه تجارت‌نو در نظر دارد با توجه به موارد فوق و عدم حصول نتیجه در بخش خرده فروشی، افزایش اطلاعات نمایندگان و توانمندسازی و آشنایی آنان به منظور تقویت این مسئله، ایجاد توازن در ترکیب پرتفو، افزایش انگیزه در شبکه فروش به منظور کسب درآمد بیشتر به واسطه کارمزد این رشته‌ها، برنامه ویژه‌ای را در سال جدید در خصوص بیمه‌نامه‌های مسئولیت در دستور کار داشته باشد.
سرپرست بیمه‌های مسئولیت و طرح‌های خاص بیمه تجارت‌نو تأکید نمود: همانگونه که گفته شد در صورت اطلاع شبکه فروش و بیمه‌گذاران از مزایای بیمه‌نامه‌های مسئولیت و همچنین تنوع آن شاهد اقبال جامعه نسبت به این رشته‌ها خواهیم بود. لذا با این حرکت ضریب نفوذ بیمه‌نامه‌های مسئولیت افزایش پیدا خواهد کرد و چه بسا با شناخت دقیق این موارد از سوی بیمه‌گذاران و نمایندگان شاهد تغییر رویکرد جدی در خصوص فروش بیمه‌نامه‌هایی که در گروه مسئولیت قابل طبقه‌بندی هستند باشیم. از طرف دیگر با افزایش سطح تقاضا می توان در این گروه بیمه‌ای محصولات جدیدی را ارائه کرد که طبعاً به تقویت پرتفوی شرکت‌های بیمه‌ای خواهد انجامید.
وی در ادامه بیان کرد: بررسی شرایط حاکم بر جامعه، صنعت و سایر رقبا بر عهده بیمه‌گران است به بیان دیگر بیمه گران همزمان با شناسایی خواسته‌های مشتریان، بیمه گذاران و در کل ذینفعان باید طراحی محصولات و خدمات جدید را مد نظر داشته باشند. شرکت بیمه تجارت‌نو نیز از این امر مستثنی نیست و در این راستا نیز اقداماتی مهمی صورت پذیرفته و همچنین در دست اقدام است.
آرام‌فر افزود همانطور که گفته شد تنوع رشته‌ها در بیمه‌نامه مسئولیت، جذابیت و فعالیت بیشتری را فراهم می‌نماید که یکی از اهداف بیمه تجارت‌نو در این باره نگاه کلان به بیمه‌نامه‌های مسئولیت و تسریع و تسهیل صدور در کلیه رشته‌های مرتبط با بیمه‌های مسئولیت است.
وی در خصوص برنامه‌های بیمه تجارت‌نو در حوزه بیمه‌های مسئولیت گفت: یکی از خدمات ویژه‌ای که مدیریت بیمه‌های مسئولیت در بیمه تجارت‌نو در نظر دارد تا برای شبکه فروش طراحی نماید ایجاد سامانه اعلام حق نرخ آنلاین در بیمه‌نامه‌های مسئولیت است.

همراهی با شبکه فروش جهت تقویت فرهنگ سازی و ترویج بیمه‌های مسئولیت
آرام‌فر همچنین تصریح کرد: بیمه تجارت‌نو به منظور گسترش فرهنگ‌سازی در بیمه‌های مسئولیت اطلاع‌رسانی و توجه مناسب به شبکه فروش را در برنامه دارد چرا که باور دارد شبکه فروش در صورت اشراف و اطلاع کامل به عنوان بازوی فروش اصلی شرکت می تواند ضمن بررسی مشاغل مختلف راهکارهای مناسب جهت افزایش ضریب نفوذ این بیمه‌ها را فراهم نماید. از این جهت مدیریت بیمه‌نامه‌های مسئولیت بیمه تجارت‌نو ضمن اعلام همراهی مستمر با شبکه فروش در شناسایی بازار و طرح‌های جدید در نظر دارد طی جلساتی با نمایندگان مزایای این بیمه‌نامه‌ها را تشریح نماید تا با همراهی شبکه فروش بتوان فرهنگ‌سازی و ترویج بیمه‌های مسئولیت همانند سایر رشته‌های بیمه‌ای را به درستی انجام داد.

برنامه اصلی بیمه تجارت‌نو پیشی گرفتن از میانگین فروش بیمه‌های مسئولیت در صنعت بیمه است
محدتقی‌آرام‌فر اظهار امیدواری کرد: در آخرین سالنامه آماری صنعت بیمه سهم بیمه‌نامه‌های مسئولیت ۴.۲ درصد از کل حق بیمه تولیدی بود که در شرکت بیمه تجارت‌نو این میزان از کل حق بیمه تولیدی در آن بازه زمانی مشابه ۲.۳ درصد است بنابراین، این مدیریت امیدوارست تا با برنامه های تعریف شده و همراهی شبکه فروش این میزان از میانگین صنعت فراتر رود.

سخن پایانی؛
با توجه به برخی رقابت‌های بعضاً ناسالم در جذب پرتفو و عدم رعایت نکات حرفه‌ای و آئین‌نامه‌ای این مسئله طی سال‌های گذشته در بین بیمه‌گذاران نهادینه شده که خواهان بیشترین میزان خدمات با نازلترین حق بیمه هستند و در صورت بیان استثنائات و یا استثناء نمودن موارد غیرعرف بیمه‌نامه‌های خود را نزد بیمه گران پذیرنده این شروط با استناد به اجبار آنها در صورت بروز خسارت می‌برند که این امر در بلندمدت منجر به نزول جایگاه صنعت بیمه خواهد شد .
امیدواریم این امر با همدلی بیشتر بین بیمه گران از بین رفته و باعث بالا رفتن جایگاه صنعت بیمه در کشور شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *