بانک اقتصاد نوین در خرداد نیز خوش درخشید

به گزارش خبرنگار پول و تجارت، بانک اقتصاد نوین در خرداد مجموعا 4.2 همت درآمد خدمات بانکداری و 2.8 همت هزینه تجهیز منابع گزارش کرد که موجب شناسایی سود ناخالص 1.4 هزار میلیارد تومانی برای بانک گردید. اعداد و ارقام گزارش شده نشان از وضعیت عملکردی بسیار خوب بانک بوده و به نظر می‌رسد با ادامه‌دار بودن وضعیت فعلی، سودآوری خوبی چشم‌انتظار بانک خواهد بود. در مقایسه سود این ماه با خرداد سال گذشته و ماه قبل، عدد آن به ترتیب 13% و 17% افزایش داشته است.
در ساختار درآمدی بانک در ماه خرداد، شاهد بهبود اسپرد تسهیلات و سپرده بودیم و به واسطه رشد نرخ تسهیلات خرید دین و در عین حال کاهش جزئی هزینه سپرده‌ها، سود عملیاتی بانک بهبود داشت. همچنین به واسطه افت نرخ سپرده‌ها، سود سپرده‌های بین بانکی با 26% کاهش نسبت به ماه قبل، به 125 میلیارد تومان رسید.
ونوین در بازه سه ماهه از ابتدای سال مجموعا به سود ناخالص 4.4 همتی دست یافته که 45% بیشتر از دوره مشابه سال گذشته بوده است. رشد نرخ تسهیلات اعطایی و در عین حال کنترل هزینه‌های تجهیز منابع از مهمترین دلایل وضعیت مطلوب فعلی بانک است؛ این وضعیت درصورت عدم ابطال سایر سپرده‌ها (چک‌های بانکی فروخته شده در یادداشت‌های توضیحی صورت‌های مالی 1402) می‌تواند ادامه‌دار بوده و سودآوری خوبی نسیب بانک و سهامداران نماید.
نرخ تسهیلات اعطایی ونوین در فروردین با افزایش حدود 1.2 واحد درصدی نسبت به اسفند، به 22.37 درصد رسید و در کنار آن نرخ هزینه سپرده‌ها با کاهش ناچیز در محدوده 14 درصد ثابت مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *