تحلیلگران می‌گویند پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین با رصد فعالیت نهنگ‌ها ممکن نیست! چرا؟

bitcoin-btc-whale-glassnode-james-check-checkmatey-crypto-traders

برخی از کارشناسان در اظهار نظری سنت‌شکنانه عنوان کرده‌اند که ردیابی فعالیت نهنگ‌های بیت کوین که به عنوان روشی برای پیش‌بینی حرکات بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد، آنطور که ادعا می‌شود، کاربردی نیست.

در همین راستا، جیمز چک (James Check)، یکی از تحلیلگران ارشد شرکت تحلیلی گلس‌نود (Glassnode)، به فعالان بازار پیشنهاد کرده که دنبال کردن فعالیت نهنگ‌ها را رها کنند؛ زیرا این کار هیچ فایده‌ای ندارد.

این یک باور رایج در میان معامله‌گران است که نهنگ‌های بیت کوین می‌توانند از طریق تاکتیک‌های معاملاتی خود بر جهت حرکت بازار تأثیر بگذارند.

علی‌رغم اینکه نمی‌توان تأثیر این گروه از سرمایه‌گذاران را انکار کرد، باید توجه داشت که حرکات نهنگ‌ها را می‌توان به روش‌های مختلفی تفسیر کرد. بنابراین، چنین داده‌هایی هرگز نشانه‌ای قطعی ارائه نمی‌دهند.

این کارشناسان معتقدند که خرید یا فروش مقادیر زیادی بیت کوین در مدت زمان کوتاه توسط نهنگ‌ها لزوما به معنای شروع رویداد گسترده و سیگنالی صعودی یا نزولی نیست؛ بلکه ممکن است تنها بخشی از استراتژی یک شرکت ارز دیجیتال (صرافی‌ها یا صندوق‌های ETF) باشد و نمی‌توان نتیجه‌گیری خاصی از آن کرد.

چک اعتقاد دارد که پوشش فعالیت نهنگ‌ها بیشتر ترفندی برای جذب مخاطب محسوب می‌شود و ارزش بالایی برای تحلیل ندارد. با این حال، بسیاری از پلتفرم‌های تحلیلی و کارشناسان حوزه کریپتو همچنان از این روش برای یافتن سرنخی جهت پیش‌بینی قیمت‌های آتی استفاده می‌کنند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته تحلیلگران می‌گویند پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین با رصد فعالیت نهنگ‌ها ممکن نیست! چرا؟ اولین بار در پول و تجارت. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *