تراز ونوین در اسفند افزایشی بود

به گزارش خبرنگار پول و تجارت، در بخش هزینه سپرده‌ها نیز ونوین رقم 2،370 میلیارد تومان سود علی‌الحساب به سپرده‌گذاران پرداخت کرده که به نسبت ماه قبل 4 درصد کاهش و نسبت به میانگین سال حدود 4 درصد افزایش داشته است. بخشی از کاهش نرخ سود سپرده‌ها مربوط به تغییر ترکیب سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک بوده که سهم سپرده‌های هزینه‌زا در این ماه کاهشی شده است.
با توجه به افزایش درآمد تسهیلات و کاهش هزینه‌ سپرده‌ها، تراز عملیاتی ونوین در ماه اسفند با حدود 62 درصد افزایش نسبت به ماه گذشته به عدد 1،374 میلیارد تومان رسیده است.
از دیگر نکات مورد توجه ونوین درآمد 153 میلیارد تومانی ناشی از سپرده‌گذاری بانک در ماه اسفند بود که نسبت به ماه گذشته و میانگین سال با افزایش بیش از 155 درصدی همراه بوده است.
در مجموع بانک اقتصاد نوین در دوره 12 ماهه، 36،930 میلیارد تومان درآمد تسهیلات شناسایی کرده و با 27،285 میلیارد هزینه سود سپرده ها که گزارش کرده است، به خالص درآمد 9،685 همتی در این دوره رسیده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد 200 درصدی همراه بوده است. علت اصلی این رشد افزایش سهم‌الشرکه بانک از درآمدهای مشاع بوده است و با انباشت سود و افشاهای بانک مبنی بر وصول مطالبات غیرجاری، انتظار روند افزایشی سهم‌الشرکه و درنتیجه سود‌آوری بانک می‌رود.
خالص درآمد کارمزد ونوین در دوره 12 ماهه برابر با 3،062 میلیارد تومان بوده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 119 درصد افزایش داشته است. عمده این رشد مربوط به افزایش اقلام زیر خط و درآمد ناشی از ضمانتنامه‌های صادره بوده است.
📈 آخرین قیمت سهم 309 تومان است و در یک ماه اخیر با 5.1 درصد افزایش همراه بوده است.
ava.agah.com
@Agahmoshaver

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *