تقویت بازار سرمایه زمینه اشتغال‌زایی را فراهم می‌کند

تقویت بازار سرمایه زمینه اشتغال‌زایی را فراهم می‌کند

دبیر سابق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بر مزایای ورود سرمایه‌های مردم در بازار سرمایه تاکید و اعلام کرد: به طور حتم تقویت بازار سرمایه زمینه اشتغال‌زایی را برای توسعه فعالیت واحدهای صنعتی، مهار تورم و رقابتی شدن محصولات فراهم می‌کند.

به گزارش پول و تجارت، میثم زالی، دبیر سابق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، بازار سرمایه را نماد مشارکت مردم در جهش تولید خواند و گفت: دفتر تامین مالی وزارت صمت به جای هدایت تولیدکنندگان به سمت تامین مالی از طریق سیستم بانکی،بهتر است اقدامات لازم را جهت فرهنگسازی واحدهای تولیدی برای استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی بازار سرمایه به کار گیرد.

وی با بیان این که این اتفاق باعث خروج سرمایه‌ها از بازارهای غیرمولد و ورود آن به بازار سرمایه می‌شود، اظهار داشت: دولت و سیاست‌گذاران باید تلاش خود را جهت هدایت مردم برای سرمایه‌گذاری در بورس در قالب دستورالعمل و بخشنامه‌های مشخص به کار بگیرند.

زالی با اشاره به تشویق دولت سابق برای ورود مردم به بورس اعلام کرد: روش اشتباه دعوت مردم به بورس باعث شد تا سهامداران تجربه خوبی را از سرمایه‌گذاری در بورس نداشته باشند، بنابراین باید مراقب بود تا اعتماد مردم به بورس از بین نرود، زیرا در غیر اینصورت شاهد خروج سرمایه‌های مردم از بورس و ورود آن به بازارهای غیرمولد خواهیم بود.

دبیر سابق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان این که نقش بازار سرمایه در ایران برای تامین مالی واحدهای تولیدی و صنعتی مشابه کشورهای پیشرفته نیست، گفت: در ایران تامین مالی واحدهای تولیدی بانک محور بوده و تاکنون فرهنگسازی درستی برای تامین مالی بنگاه‌ها از طریق بازار سرمایه صورت نگرفته است.

وی با اعلام این که سرمایه‌گذاران با فواید و مزایای بهره‌مندی از بازار سرمایه و راه‌های تامین مالی از طریق این بازار آشنا نیستند، افزود: بهتر است سازمان بورس در این زمینه ورود و تصمیمات لازم را برای فرهنگسازی واحدهای دولتی اتخاذ کند.

زالی، بازار سرمایه را نماد مشارکت مردم در جهش تولید خواند و گفت: بازار سرمایه با ایفای نقش خود زمینه حضور مردم در بورس و نیز ورود سرمایه‌های خرد به این بازار را فراهم می‌کند که همین امر نویدبخش جهش تولید و مشارکت مردم در رونق تولید خواهد بود.

منبع: سنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *