تهیه کننده کونامی بازگشت کوجیما به Metal Gear را یک رویا می‌داند

نویسنده: مهدی اسدی // جمعه, ۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۴ اخبار بازیتهیه کننده کونامی بازگشت کوجیما به Metal Gear را یک رویا می‌داند

تهیه‌کننده مجموعه Metal Gear می‌گوید همکاری مجدد با هیدئو کوجیما و سایر اعضای تیم برای او مثل یک رویا است.

نوریاکی اوکامورا، تهیه‌کننده سری Metal Gear در استودیوی کونامی در جریان یک استریم زنده‌ی ژاپنی در روز جمعه از علاقه خود به همکاری مجدد با تیم کوجیما سخن گفت. البته او خاطر نشان کرد که تصور نمی‌کند کوجیما و همکاران سابقش لزوماً چنین حسی داشته باشند. کوجیما سال ۲۰۱۵ و بعد از عدم توافق بر سر بازی Metal Gear Solid 5 از کونامی جدا شد.

درحالی‌که کوجیما هنوز هم بارها درباره بازی‌های متال گیر اظهارنظر می‌کند، او دیگر هیچ کنترلی روی آینده‌ی این مجموعه ندارد. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد که در این سال‌ها تنش بین دو طرف تاحد زیادی کاهش یافته است. تهیه‌کننده Metal Gear درباره احتمال همکاری مجدد با تیم توسعه‌دهندگان این مجموعه گفت:

«من در جایگاه پاسخگویی طرف شخصی خارج از این شرکت نیستم و اینکه نمی‌توانم حدس بزنم که چه حسی درباره آن دارند، اما اگر بخواهم از طرف خودم صحبت کنم، برای من اتفاقی بهتر از همکاری دوباره با آقای کوجیما و سایر اعضای تیم وجود ندارد. اگر احتمال چنین اتفاقی وجود داشته باشد، برای من مثل یک رویا خواهد بود. البته که خیلی‌ها دیگر از آن مسائل گذر کردند و ما حالا تعهدات جدیدی داریم که به آن‌ها پایبند هستیم. درواقع این واقعیت حال حاضر ما است. نمی‌توانیم امیدوار به این باشیم که دوباره همه با ما همکاری داشته باشند یا اینکه خودمان را کاملاً وابسته‌ی آن‌ها کنیم.»

پروژه Physint از هیدئو کوجیما

او در ادامه اضافه کرد: «من فکر نمی‌کنم این کار به نفع ما باشد که از دیگران چنین انتظاری داشته باشیم. بنابراین سعی می‌کنم انتظارات را از آنچه که هم‌اکنون مشغول ساخت آن هستیم برآورده کنیم. این کار به ما بستگی دارد و مسئولیت انجام آن به بهترین نحو روی دوش ما است.»

براساس اظهارات اوکامورا، «بسیاری از» اعضای تیم اصلی توسعه‌دهندگان Metal Gear Solid 3: Snake Eater هم‌اکنون روی نسخه ریمیک آن کار می‌کنند. همچنین عمده‌ی افرادی که از بیرون استودیو روی این پروژه کار می‌کنند نیز به تیم Virtuos مربوط می‌شوند.

اوکامورا خود تهیه‌کننده بسیاری از بازی‌های اسپین‌آف مجموعه متال گیر بود که از جمله‌ی آن‌ها باید به Metal Gear Acid 2، بازی Metal Gear Solid: Digital Graphic Novel، بازی Metal Gear Solid: Portable Ops، بازی Metal Gear Solid: Portable Ops Plus و Metal Gear Survive اشاره کرد.

او در ادامه‌ی صحبت‌های خود مدعی شد که کوجیما و تیم توسعه‌دهندگان اصلی این مجموعه مثل Metal Gear Solid: Master Collection اعتبار ساخت نسخه اصلی Metal Gear Solid 3 را نیز در نسخه‌ی ریمیک آن دریافت خواهند کرد. او در این‌باره اضافه کرد: «نام این افراد در بازی Master Collection نیز قرار گرفته بود و در Metal Gear Solid Delta: Snake Eater نیز قطعاً به نقش آن‌ها در نسخه اصلی بازی اشاره خواهد شد. آن‌ها جزء مهمی از این بازی‌ها بودند و قطعاً این مسئله در نظر گرفته می‌شود.»

ماجراجویی اسنیک در بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

کونامی قبلاً اعلام کرده بود که کوجیما در نسخه ریمیک بازی Metal Gear Solid 3 هیچ نقشی نخواهد داشت. کوجیما و استودیوی او نیز درحال حاضر برنامه‌ی شلوغی را برای آینده‌ی کاری خود در پیش دارند. از بازی Death Stranding 2 و OD گرفته تا آی‌پی جدیدی که برای پلی استیشن در دست ساخت است و همچنین فیلم Death Stranding که از پروژه‌های فعال این تیم محسوب می‌شود.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

گزارش مالی سگا خبر از ضرر ۴۱ میلیون دلاری می‌دهد ساخت کاراکتر در Dragon Age: The Veilguard جزئیات بالایی دارد محتوای پولی Concord تنها جنبه تزئینی دارند شعبه تورنتو یوبیسافت دچار تعدیل نیرو شد بازی XDefiant با استقبال فوق العاده گیمرها مواجه شده است منبع videogameschronicle

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *