توزیع ریسک در سایه  اتصال بازارهای سرمایه و بیمه

توزیع ریسک در سایه  اتصال بازارهای سرمایه و بیمه

پول و تجارت؛ در این نشست مجید بختیاری از مدیران باسابقه صنعت بیمه که در کارنامه کاری خود سمت مدیرعاملی بیمه‌های ایران، دی و رازی را دارد ضمن اشاره به مباحث روز صنعت بیمه نکاتی از تجربه سال‌ها مدیریت خود را با حاضران به اشتراک گذاشت.

نماینده هیئت موسس بیمه زندگی مفید، در ابتدا توجه دانشجویان را به دارایی‌های عظیم و قابل توجه کشور از حیث منابع زیرزمینی، طبیعت خاص و نیروی انسانی جلب کرده و از آنان خواست به عنوان آینده سازان این مرز و بوم، آینده خود را با رویکرد توسعه ایران ببینند.

وی یکی از نشانه‌های جوامع پیشرفته را بالابودن ضریب نفوذ بیمه برشمرده و گفت: صنعت بیمه می‌تواند راهبر اقتصاد باشد به طوری که بانک تاسیس کند و بسیاری از خدمات مالی را نیز ارائه دهد.

بختیاری در نگاه به وضعیت صنعت بیمه کشور به تجربه سفرهای متعدد خود اشاره داشته و خاطر نشان کرد: در مقایسه با دیگر صنایع، بیمه از لحاظ قدمت پیشینه خوبی دارد که تاسیس سندیکای بیمه گران در دهه سی از آن جمله است. اما نکته اینکه داشته‌های این صنعت متناسب با زندگی فعلی نیست. سرعت تغییرات آنقدر زیاد است که دیگر نمی‌توان به شیوه ده‌های گذشته شرکت‌های بیمه را اداره کرد. لازم است فعالان این عرصه خدماتی متناسب با سبک زندگی امروز طراحی کنند.

وی خطاب به حاضران تاکید کرد؛ “با احترام به عملکرد گذشتگان ضروری است که پارادایم های موجود این صنعت متحول و دگرگون شود.”

صنعت بیمه و ایده‌های نو

نماینده هیئت موسس بیمه زندگی مفید، فقدان نیروی انسانی صاحب اندیشه، دارای تقکر و ایده‌های نو را مهمترین مشکل صنعت بیمه برشمرده و گفت: طراحی سرویس‌های جدید در انواع بیمه نامه‌ها، تأسیس نهادهای مالی و ارزیابی ریسک، و ارائه مشاوره به شرکت‌ها جهت انتخاب مناسب ترین بیمه‌نامه از جمله کمبودهای اساسی صنعت بیمه است. بی‌شک برآوردن آنها تحول شگرف ذهنیت در این صنعت را می‌طلبد، تحولی که نسل جدید باید آن را محقق کند.

بختیاری توزیع ریسک را نیز از دیگر راه‌های کاهش مشکلات صنعت بیمه عنوان کرده و گفت: در سایه اتصال دو بازار سرمایه و بیمه امکان توزیع بخشی از ریسک قراردادهای بزرگ ممکن می‌شود که انتشار اوراق بهادار ریسک‌های بیمه‌ای یکی از آن ابزارهاست.

برچسب ها :بیمه اتکایی ایران‌معین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *