خروج وحشتناک سرمایه از صرافی کوکوین و ریزش قیمت توکن KCS؛ ماجرا چیست؟

us-prosecutors-charge-kucoin-for-aml-violations-outflows-skyrocket-and-kcs-plummets-13

دادستان‌های ایالات متحده، صرافی بزرگ ارز دیجیتال کوکوین (KuCoin) را به نقض قوانین مبارزه با پولشویی (AML) و احراز هویت مشتری (KYC) متهم کرده‌اند. این اتهامات علیه کوکوین و دو نفر از بنیان‌گذاران آن، چون گان (Chun Gan) و کِه تانگ (Ke Tang)، وارد شده است.

دادستان‌ها ادعا می‌کنند که کوکوین علی‌رغم داشتن مشتریان آمریکایی، اقدام به ثبت‌نام در شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) نکرده و همچنین از اجرای رویه‌های AML و KYC بر این پلتفرم خودداری کرده است.

این موضوع به مجرمان و خلافکاران اجازه داده است که از کوکوین برای پولشویی وجوه حاصل از جرائم خود استفاده کنند.

بر اساس کیفرخواست، کوکوین در گذشته به دروغ اعلام کرده است که هیچ کاربری از ایالات متحده ندارد. مقامات ایالات متحده معتقدند که فقدان KYC در کوکوین، عامل اصلی جذب مشتریان ناشناس بوده و در نتیجه به رشد و موفقیت این صرافی کمک کرده است.

برای هر یک از این اتهامات، بنیان‌گذاران کوکوین می‌توانند به زندان، تا سقف پنج سال، محکوم شوند. با این حال، گزارش شده است که در زمان صدور کیفرخواست، گان و تانگ متواری بوده‌اند.

پیش از این نیز صرافی کوکوین در توافق با دادستان کل نیویورک، مبلغ ۲۲ میلیون دلار جریمه پرداخت کرده و بازار نیویورک را ترک کرده بود. مدتی قبل صرافی بزرگ بایننس نیز با اتهامات مشابهی در ایالات متحده مواجه شد و در نهایت با وزارت دادگستری به توافق رسید و ۴.۳ میلیارد دلار جریمه پرداخت کرد.

انتشار این خبر منجر به خروج گسترده سرمایه از کوکوین و سقوط ۱۵ درصدی قیمت توکن KCS در ۲۴ ساعت گذشته شده است. این در حالی است که حجم معاملات آن بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته خروج وحشتناک سرمایه از صرافی کوکوین و ریزش قیمت توکن KCS؛ ماجرا چیست؟ اولین بار در پول و تجارت. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *