خروج ۵۴۵ میلیارد دلاری از صندوق‌های ETF بیت‌کوین! آیا BTC به ۶۰ هزار دلار سقوط می‌کند؟

us-bitcoin-etf-records-545m-outflow-btc-dip-to-60k-imminent-

صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین آمریکا در یک هفته اخیر شاهد خروج ۵۴۵ میلیون دلاری سرمایه بوده‌اند.

داده‌های فرساید اینوستور (Farside Investors) نشان می‌دهد که این ETFها فقط در چهار روز معاملاتی این خروج را ثبت کرده‌اند؛ چراکه بازار سهام در ۱۹ ژوئن به دلیل تعطیلات بسته بود.us-bitcoin-etf-records-545m-outflow-btc-dip-to-60k-imminent

در میان صندوق‌های ETF، صندوق FBTC متعلق به فیلیدیتی (Fidelity) با خروج ۴۴.۸ میلیون دلار، پیشتاز بود و به دنبال آن صندوق GBTC گری‌اسکیل (Grayscale) و صندوق ARKB متعلق به آرک ۲۱شرز (ARK ۲۱Shares) به ترتیب با خروج‌های ۳۴.۲ میلیون دلار و ۲۸.۸ میلیون دلار قرار داشتند.

تحلیلگران بازار هشدار داده‌اند که این خروج‌های چشمگیر با توجه به روند نزولی قیمت و حجم معاملات کم‌ بیت‌کوین می‌تواند منجر به کاهش بیشتر قیمت شود.

در این میان، تحلیلگر برتر بازار، رکت کپیتال (Rekt Capital) معتقد است که قیمت بیت‌کوین در روزهای آینده بیشتر کاهش می‌یابد اما بعد از این افت، شاهد بهبود و روند صعودی بعدی خواهیم بود.

تحلیلگر مشهور دیگری به نام علی مارتینز (Ali Martinez) نیز، کاهش قابل توجهی در علاقه سرمایه‌گذاران به قیمت بیت‌کوین را مشاهده کرده است. این کاهش علاقه می‌تواند فشار نزولی بیشتری بر قیمت بیت‌کوین وارد کند و آن را به سمت ۶۰ هزار دلار سوق دهد.

با وجود این، برخی از تحلیلگران همچنان به پتانسیل بلندمدت بیت‌کوین خوشبین هستند. در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت‌کوین با ۰.۶۰ درصد کاهش در ۲۴ ساعت گذشته در محدوده ۶۴۳۴۱ دلار معامله می‌شود.

هرچند حجم معاملات روزانه با ۴ درصد کاهش به ۲۴.۲۲۰ میلیارد دلار رسیده، اما افزایش ۰.۴۳ درصدی سود باز قراردادهای آتی بیت‌کوین در بازه زمانی چهار ساعته، می‌تواند نشانه‌ای از بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران باشد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته خروج ۵۴۵ میلیارد دلاری از صندوق‌های ETF بیت‌کوین! آیا BTC به ۶۰ هزار دلار سقوط می‌کند؟ اولین بار در پول و تجارت. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *