سقوط قیمت اولانچ در پی هک صرافی ترکیه‌ای؛ صرافی بایننس به کمک آمد!

btcturk-hack-avax-decline-

صرافی ترکیه‌ای بی‌تی‌سی‌ترک (BtcTurk)، در تاریخ ۲۲ ژوئن مورد حمله هکرها قرار گرفت و وجوه موجود در ۱۰ کیف پول داغ آن به خطر افتاد. با این حال، جزئیات دارایی‌ها و حتی کل مبلغ سرقتی هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

هک بی‌تی‌سی‌ترک و فروش گسترده اولانچ

بی‌تی‌سی‌ترک در بیانیه‌ای به کاربران اطمینان داد که این هک بر دارایی‌های آنها تأثیری نخواهد داشت و تصریح کرد که تنها بخشی از موجودی کیف پول داغ ۱۰ ارز دیجیتال تحت تأثیر قرار گرفته است. در واقع، اکثر دارایی‌های این صرافی در کیف‌پول‌های سرد نگهداری می‌شوند و خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

طبق گزارش‌ها، این حادثه با کاهش ۱۰ درصدی قیمت ارز دیجیتال اولانچ (AVAX) همزمان شد. یکی از کارشناسان بلاکچین به نام زک ‌ایکس‌بی‌تی (ZachXBT)، انتقال چشمگیر حدود ۱.۹۶ میلیون توکن AVAX به ارزش ۵۴.۲ میلیون دلار را به صرافی‌های مختلف از جمله کوین ‌بیس، بایننس و گیت (Gate) گزارش داد.

تجزیه و تحلیل او همچنین نشان داد که هکر ممکن است توکن‌های AVAX را با بیت کوین مبادله کرده باشد. به همین دلیل، قیمت AVAX به کمترین میزان در ۶ ماه گذشته، یعنی زیر ۲۵ دلار سقوط کرد، اما پس از آن کمی بهبود یافت و اکنون به نزدیکی ۲۶ دلار رسیده است.btcturk-hack-avax-decline

به دنبال این هک، بی‌تی‌سی‌ترک به طور موقت واریز و برداشت ارزهای دیجیتال را در پلتفرم خود متوقف کرد. این صرافی همچنین اعلام کرد که تحقیقات خود را در مورد این حادثه آغاز کرده و از کاربران خواست صبور باشند.

ریچارد تنگ، مدیرعامل بایننس، نیز عنوان کرده که برای حل این مشکل به صرافی بی‌تی‌سی‌ترک کمک خواهد کرد و در همین راستا، تا کنون ۵ میلیون دلار از وجوه سرقت شده را مسدود کرده است.

اعضای جامعه در مورد تدابیر امنیتی اتخاذ شده توسط بی‌تی‌سی‌ترک ابراز نگرانی کرده‌اند. برای مثال، زک‌ ایکس‌بی‌تی عنوان کرده که برخی از صرافی‌ها، علی‌رغم رعایت مقررات، ممکن است تهدیدات امنیتی حیاتی را نادیده بگیرند.

این هک بار دیگر وجود آسیب‌پذیری‌‌های حیاتی در بخش کریپتو را نمایان کرد و نشان داد که حتی صرافی‌های بزرگ از آن در امان نیستند. تنها در سال جاری، هک‌ها و دزدی‌های مربوط به رمزارز منجر به ضرر و زیان بیش از ۶۰۰ میلیون دلاری شده که حدود ۵۰ درصد آن، به هک ۳۰۵ میلیون دلاری صرافی‌ ژاپنی دی‌ام‌ام بیت‌ کوین (DMM Bitcoin) مربوط بوده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته سقوط قیمت اولانچ در پی هک صرافی ترکیه‌ای؛ صرافی بایننس به کمک آمد! اولین بار در پول و تجارت. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *