سیگنال جدید به بازار ارز/ آغاز مذاکرات برای آزادسازی منابع ارزی ایران در بحرین

سیگنال جدید به بازار ارز/ آغاز مذاکرات برای آزادسازی منابع ارزی ایران در بحرین

مذاکرات معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی و معاون بانک مرکزی بحرین به منظور آزادسازی منابع مسدود شده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر بانک‌های ایرانی در بحرین آغاز و تا حصول نتیجه ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری پول و تجارت به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در ادامه مذاکراتی که در حاشیه پنجاهمین اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی در ریاض با مقامات بانک مرکزی بحرین به منظور آزادسازی منابع مسدود شده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر بانک های ایرانی در بحرین صورت گرفت، خوشبختانه روز گذشته و پیش از سفر وزیر امور خارجه بحرین به تهران، مذاکرات مؤثری میان معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی با معاون بانک مرکزی بحرین انجام شد.
دو طرف در این مذاکرات نسبت به آزادسازی منابع ارزی ایران در بحرین که در یک بستر فنی و بر اساس احترام متقابل صورت بپذیرد تاکید و تفاهم کردند.
معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی و معاون بانک مرکزی بحرین در این نشست همچنین ضمن بررسی علل و عوامل‌ موضوع و شناسایی موانع موجود به ارائه راه‌حل‌هایی برای رفع موانع موجود پرداختند که امید می‌رود به زودی منتج به نتیجه شود و خبرهای خوبی منتشر شود.
معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی و معاون بانک مرکزی بحرین توافق کردند پس از مذاکرات سیاسی وزیر امور خارجه بحرین در تهران، مذاکرات تخصصی بانکهای مرکزی دو کشور ادامه یابد که مقرر شد در روزهای آتی این مذاکرات در تهران و یا منامه برگزار و تا حصول نتیجه ادامه یابد.
شایان ذکر است مسیر انجام اقدامات حقوقی از سوی بانک مرکزی ایران در محاکم بین‌المللی به موجب مصوبه چند ماه گذشته مجلس همچنان فراهم است لیکن طرفین امیدوار هستند از طریق مذاکرات و ارایه راه حل‌های فنی سریعتر به نتیجه مطلوب دست یابند.

223223

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *