فرصت یک هفته‌ای دستگاه‌ها برای ارائه اسناد بدهی‌های بلامحل

فرصت یک هفته‌ای دستگاه‌ها برای ارائه اسناد بدهی‌های بلامحل

به گزارش بازار، براساس ابلاغ خزانه‌داری کل کشور، در اجرای مواد (۸) و (۵۸) قانون محاسبات عمومی کشور چنانچه در موافقتنامه متبادله دستگاه مربوط با سازمان برنامه و بودجه کشور از محل اعتبارات هزینه‌ای بودجه مصوب سالجاری، پرداخت دیون بلامحل پیش بینی شده باشد، لازم است موارد ذیل معمول گردد:

۱-فهرست دیون بلامحل سال ۱۴۰۳دستگاه ذیربط مطابق الگوی پیوست شماره (۱) موضوع ماده (۵) دستورالعمل اجرایی مربوط به دیون بلامحل منضم به بخشنامه شماره ۵۶/۴۹۶۶۶ مورخ ۱۳۹۴/۳/۲۴ وزارت امور اقتصادی و دارایی (تصویر پیوست) و با رعایت سایر مفاد دستورالعمل اجرایی یادشده، تهیه و به همراه اصل اسناد و مدارک مربوطه حداقل یک هفته قبل از موعد مقرر به اداره کل نظارت بر اجرای بودجه ارسال شود.

۲- به منظور بررسی صحیح و تصمیم مناسب در رابطه با فهرست دیون بلامحل توسط اعضای کمیسیون و تشریح درست مسئله یادشده، ترتیبی اتخاذ شود که نماینده مطلع و تامالاختیار دستگاه اجرایی ذیربط، رأس ساعت ۹:۳۰ صبح روز تعیین شده برطبق برنامه زمانبندی کمیسیون بررسی دیون بلامحل اعتبار هزینهای جاری دستگاههای اجرایی در سال ۱۴۰۳ (تصویر پیوست)، در کمیسیون یادشده حضور یابند. برنامه زمانبندی در پورتال اداره کل نظارت بر اجرای بودجه قابل مشاهده است.

۳- با توجه به تعدد دستگاههای اجرایی و تراکم و کثرت کار کمیسیون بررسی دیون بلامحل و محدودیت تشکیل جلسات کمیسیون یادشده برای هریک از دستگاههای ذیربط (یک بار و یا حداکثر دوبار) در طول سالجاری، در صورتیکه تکمیل و ارسال مدارک مربوط تا یک هفته قبل از موعد تعیین شده در جدول زمانبندی برای آن ذیحسابی و اداره کل امور مالی/ ذیحسابی/ اداره کل امور مالی میسر نمیباشد، مراتب را به اداره کل نظارت بر اجرای بودجه اعلام تا نسبت به تعیین تاریخ دیگری برای برگزاری کمیسیون اقدام شود.

۴- در اجرای ماده ( ۸) دستورالعمل اجرایی دیون بلامحل مذکور، فهرست دیون بلامحل موضوع ماده (۷) دستورالعمل که رأساً توسط دستگاه اجرایی و بدون طرح در کمیسیون بررسی دیون بلامحل پرداخت شده است، مطابق مفاد ماده یادشده و الگوی پیوست شماره (۱) دستورالعمل به اداره کل نظارت بر اجرای بودجه ارسال شود.

شایان ذکر است به منظور ایجاد وحدت رویه و حفظ نظم و انضباط در برگزاری جلسات کمیسیون، به درخواستهای خارج از ضوابط فوق ترتیب اثر داده نخواهد شد.

در ادامه این ابلاغیه، دستورالعمل اجرایی مربوط به دیوان بلامحل و تفویض اختیار انجام شده توسط وزیر اقتصاد آمده است که اینجا می‌توانید بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *