ویژگی های کیف پول امن برای نگهداری تتر ( کیف پول من)

نویسنده: بخش تبلیغات // پنجشنبه, ۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰ رپورتاژ آگهیویژگی های کیف پول امن برای نگهداری تتر ( کیف پول من)

صرافی «کیف پول من» در این مقاله، قدرت ارز تتر و امکان جایگزین شدن دلار با این ارز را بررسی کرده است.

این روزها با بالا رفتن نرخ دلار در ایران و افت ارزش پول ملی، بسیاری از افراد به‌دنبال خرید دلار هستند تا به این صورت ارزش سرمایه نقدی خود را حفظ کنند؛ اما خرید ارز از بانک مرکزی و صرافی‌ها با هدف انباشت آن دارای سقف سالیانه مشخصی برای هر کد ملی است و امکان خرید بیش از این سقف تعیینی در 1 سال وجود ندارد. از سوی دیگر خرید از دلالان علاوه‌بر خطراتی که دارد (نظیر تقلبی بودن دلارهای خریداری شده) می‌تواند شما را با مجازات مرتبط با قاچاق ارز و خرید و فروش ارز به‌صورت غیرقانونی نیز مواجه سازد! در چنین شرایطی بهترین جایگزین، خرید تتر است که همواره ارزشی برابر با 1 دلار آمریکا دارد؛ اما سؤال این است که با وجود تحریم‌های مالی چگونه می‌توانیم در ایران تتر خریداری کرده و آن را در یک کیف پول امن نگه‌داری کنیم؟ با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

آیا تتر می‌تواند جایگزین دلار باشد؟

پیش از معرفی کیف پول‌های امن موجود برای نگه‌داری تتر لازم است به این سؤال که «تتر بخریم یا دلار؟ کدام بهتر است؟» پاسخ دهیم تا پس از آن با تسلط کافی بر اهمیت موضوع بتوانید مطالب بعدی را مطالعه کنید. تتر (USDT) در اصل یک ارز دیجیتال بوده که از آن به‌عنوان یکی از پایدارترین رمزارزهای دسته استیبل کوین‌ها (Stablecoins) یاد می‌شود و ارزش هر واحد از آن به ارزش دلار آمریکا متصل شده است. به بیان بهتر، هدف از ساخت تتر ایجاد پلی میان ارزهای دیجیتال و فیات بود و به همین علت است که ارزش هر واحد از آن همواره برابر با 1 دلار آمریکا بوده و احتمال نوسان قیمتی فاحش در آن وجود ندارد.

اگر به‌دنبال آن هستید که با تبدیل ریال به دلار مانع از افت ارزش سرمایه نقدی خود شوید، خرید تتر گزینه بسیار بهتری در مقایسه با خرید دلار فیات است. علت این موضوع نیز به قابلیت معامله راحت‌تر آن و نبود هیچ سقفی در خرید و فروش آن مربوط است. طبیعتاً با خرید تتر هیچ مجازاتی به‌دلیل برهم زدن نظم بازار ارز در انتظار شما نخواهد بود؛ چراکه مارکت رمزارزی یک بازار بین‌المللی بوده و تریدرهای متعددی از کشورهای مختلف در آن حضور دارند. به هنگام فروش آن نیز چندان درگیر ساعت کاری صرافی‌ها و یافتن دلالان نخواهید شد؛ چراکه صرافی‌های ارز دیجیتال به‌صورت 24 ساعته فعال بوده( حتی در روزهای تعطیل سال نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند) و در هر ساعتی از شبانه‌روز که بخواهید می‌توانید تترهای خود را به ارز فیات و پول رایج کشور تبدیل کنید.

علاوه‌بر موارد یاد شده، شفافیت مالی بسیار بالای شرکت عرضه کننده تتر سبب شده تا تتر در بحرانی‌ترین روزهای تاریخ 16 ساله بازار ارز دیجیتال بتواند ثبات قیمتی خود را حفظ کند.

شرکت Tether Limited به‌طور رسمی اعلام کرده است که در ازای هر تتر عرضه شده، 1 دلار در ذخایر خود نگه‌داری می‌کند و علت این عدم نوسان قیمتی نیز همین ویژگی یاد شده است.

بهترین کیف پول‌ها در نگه‌داری ایمن تتر

همان‌طور که طلا، جواهرات، اسناد مالی مهم و همچنین دارایی‌های نقدی خود را در یک گاوصندوق یا یک مکان امن مثل صندوق امانات بانک‌ها نگه‌داری می‌کنید، پس از خرید تتر نیز باید بستری برای نگه‌داری ایمن این دارایی دیجیتالی ارزشمند فراهم کنید تا آن را از خطرات تهاجم سایبری هکران در امان نگه دارید. این بستر امن همان کیف پول ارز دیجیتال است که همچون کیف پول معمولی وظیفه نگه‌داری از دارایی‌های شما را دارد با این تفاوت که در اینجا دارایی‌های شما کاملاً دیجیتالی هستند.

خود کیف پول‌های رمزارزی متناسب با ویژگی‌هایی که دارند به دو دسته گرم و سرد تقسیم می‌شوند:

  • کیف پول سرد (Cold Wallet): این دسته از کیف پول‌ها بدون نیاز به اتصال دائمی به اینترنت کار می‌کنند و در اصل در 99 درصد مواقع آفلاین هستند و همین مسئله سبب می‌شود تا تهاجمات سایبری و آنلاین تاثیری در آن‌ها نداشته باشد. کیف پول‌های سرد به دو دسته کیف پول سخت‌افزاری و کیف پول کاغذی عرضه شده‌اند. کیف پول‌های سخت‌افزاری، دستگاه‌های فیزیکی هستند که کلید خصوصی را در خود نگه‌داری می‌کنند و برای استفاده از آن‌ها باید مبلغی را پرداخته و این کیف پول را خریداری کنید.
  • کیف پول گرم (Hot Wallet): کیف پول‌های گرم برخلاف کیف پول‌های سرد همواره به اینترنت متصل هستند و همین موضوع سبب شده تا در مقایسه با کیف پول‌های سرد آسیب‌پذیرتر به نظر برسند؛ اما طبیعتاً انتخاب کیف پولی که هیچگونه سابقه هکی در تاریخچه آن به ثبت نرسیده و دارای الگوریتم‌های امنیتی بسیار قدرتمندی است، می‌تواند این ضعف را تحت پوشش قرار دهد. کیف پول‌های گرم عموماً رایگان هستند و کلیه کیف پول‌های تحت وب، دسکتاپ و موبایلی در این دسته جای می‌گیرند.

در ادامه با بهترین و امن‌ترین کیف پول‌های گرم و سرد برای نگه‌داری تتر بیشتر آشنا می‌شویم.

بهترین کیف پول‌های گرم برای نگه‌داری تتر

  • کیف پول تراست ولت (Trust Wallet): تراست ولت در اصل کیف پول رسمی صرافی بایننس بوده که به لحاظ تنوع ارز دیجیتال حرف زیادی برای گفتن دارد و از تتر نیز پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید که این کیف پول رمزارزی برای کاربران موبایلی طراحی شده و امکان مبادله توکن‌ها و دسترسی به انواع برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را فراهم می‌کند.
  • کیف پول متامسک (MetaMask): از دیگر کیف پول‌های امن برای نگه‌داری تتر می‌توان به کیف پول متامسک اشاره کرد که البته غالباً از آن به‌عنوان کیف پول اتریوم یاد می‌شود. این کیف پول نرم‌افزاری از توکن‌هایی با استاندارد ERC-20 نظیر تتر نیز پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند از آن به‌صورت یک افزونه مرورگر یا اپلیکیشن موبایلی استفاده کنند.
  • کیف پول من (me): کیف پول من درواقع اولین کیف پول رمزارزی ایرانی برای نگه‌داری طولانی مدت تتر بوده که به‌دلیل داشتن ویژگی‌های امنیتی و اعتبار بسیار بالا توانسته است خود را در میان فهرست کیف پول‌های بین‌المللی معتبر جای دهد. این کیف پول از بیش از 2 هزار ارز دیجیتال من جمله تتر پشتیبانی می‌کند و دارای ویژگی‌های امنیتی هم‌تراز با رقبای خارجی خود نظیر داشتن احراز هویت و تائید 2 عاملی است.

بهترین کیف پول‌های سرد برای نگه‌داری تتر

  • کیف پول لجر مدل نانو ایکس (Ledger Nano X): این کیف پول یکی از پیشرفته‌ترین کیف پول‌های سرد و سخت‌افزاری موجود در بازار است که امکان اتصال با بلوتوث به دستگاه‌های موبایل را فراهم کرده است و یکی از بهترین گزینه‌ها در نگه‌داری امن تتر به شمار می‌رود.
  • کیف پول ترزور مدل تی (Trezor Model T): از دیگر کیف پول‌های سرد پیشرفته برای نگه‌داری تتر می‌توان به کیف پول ترزور مدل تی با صفحه‌نمایش لمسی اشاره کرد که امنیت فوق‌العاده بالا از مهم‌ترین ویژگی‌های آن تلقی می‌شود.
  • کیف پول لجر مدل نانو اس (Ledger Nano S): برند لجر یکی از شناخته شده‌ترین برندهای فعال در حوزه تولید و عرضه کیف پول سخت‌افزاری بوده و تا به امروز مدل‌های متعددی از کیف پول‌های سرد را به بازار عرضه کرده است که نانو اس یکی از آن‌هاست. اگر به لحاظ بودجه مالی با محدودیت مواجه هستید، خرید این کیف پول که قیمت کمتری در مقایسه با مدل X دارد گزینه بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تری برای شما خواهد بود.

ویژگی‌های یک کیف پول امن برای نگه‌داری تتر

شاید با مشاهده مطالب فوق این سؤال ذهن‌تان را به خود مشغول سازد که چه پارامترهایی در بررسی کیف پول‌ها در نظر گرفته شده است که در میان انبوه کیف پول‌های رمزارزی موجود به این فهرست خلاصه رسیده‌ایم؟ پارامترهای مدنظر ما به شرح زیر هستند:

امنیت

یک کیف پول امن باید دارای ویژگی‌هایی همچون تائید دو عاملی (2FA) و قابلیت چند امضایی (Multi-Signature) باشد و کاربر به هنگام استفاده از آن کنترل کاملی روی کلید خصوصی خود داشته باشد.

هزینه‌ها

هزینه‌ها و کارمزدی که کیف پول دریافت می‌کند نیز عامل مهمی در انتخاب کیف پول رمزارزی به شمار می‌رود؛ به‌عنوان مثال کیف پول من هیچ مبلغی را بابت ایجاد حساب کاربری یا نگه‌داری طولانی مدت رمزارزها از کاربران دریافت نمی‌کند.

قابلیت دسترسی

بررسی این نکته که آیا امکان دسترسی به کیف پول ازطریق دستگاه‌های مختلفی همچون تلفن همراه، کامپیوتر و غیره وجود دارد یا خیر؟ کیف پول‌های معتبر همواره تلاش می‌کنند تا با ارائه خدمات در پلتفرم‌های مختلف جایگاه خود را بهتر در میان جوامع کریپتو تثبیت کنند.

خدمات مشتری و پشتیبانی

به هنگامی که کاربران نظرات مثبتی در ارتباط با سطح پشتیبانی کیف پول مورد نظر در سطح اینترنت و به‌صورت وسیع منتشر کرده‌اند، می‌توان این موضوع را قرینه‌ای بر اعتبار کیف پول مورد نظر به شمار آورد.

کیف پول من؛ بهترین کیف پول ایرانی برای نگه‌داری تتر

وجود تحریم‌های خارجی و گسترش روزافزون تاثیرات منفی این تحریم‌ها در زندگی کاربران ایرانی سبب شده تا تریدرها و سرمایه‌گذاران ایرانی رمزارزها به هنگام انتخاب کیف پول برای نگه‌داری رمزارزهای خود نیز با تردید و دلهوره مواجه باشند که مبادا این کیف پول خارجی روزی به‌دلیل تبعیت از تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، حساب و دارایی‌های وی را مسدود کند. بهترین راه‌حل برای دوری از این استرس‌ها و اضطراب‌ها استفاده از خدمات کیف پول من است که یک کیف پول رمزارزی کاملاً ایرانی با امکانات کیف پول‌های خارجی بوده و در طول چند سال اخیر توانسته است جایگاه خود را در میان تریدرهای ایرانی تثبیت کند و خرید رمز ارز و ایجاد حساب کاربری و احراز هویت آن در کیف پول من به 15 دقیقه وقت نیاز دارد و پس از به‌راحتی می‌توانید بیش از 2 هزار رمزارز من جمله تتر را در آن به‌صورت کاملاً ایمن نگه‌داری کنید؛ پس وقت را تلف نکرده و همین الان سری به وب‌سایت صرافی کیف پول من بزنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. قیمت پنجره دوجداره آوان امکان خرید و فروش همستر کامبت در صرافی بیت ۲۴ فراهم شد اهمیت نصب کرکره برقی و درب اتوماتیک برای امنیت بیشتر در شهر تهران صندوق جدید ETF و نزدیکی هاوینگ بیت کوین در کیف پول من بهترین رشته‌ ها برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه تهیه شده در زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *