پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۴ تیر ۱۴۰۳ / مسیر افزایشی قیمت‌ها در بازار طلا ادامه دارد؟

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۴ تیر ۱۴۰۳ / مسیر افزایشی قیمت‌ها در بازار طلا ادامه دارد؟

قیمت طلا و سکه روز یکشنبه متاثر از صعود ۶۰۰ تومانی دلار در روند افزایشی قرار گرفت. در حالی که بازارهای جهانی در تعطیلات پایانی هفته قرار داشتند، سکه امامی نیم میلیون تومان رشد کرد و سکه بهار و گرمی نیز به کانال بالاتر صعود کردند. معامله‌گران علاوه بر اثر افزایشی قیمت دلار، رشد تقاضای اول ماه را در روند صعودی بازار طلا موثر می‌دانند.

به گزارش پول و تجارت، قیمت طلا و سکه روز یکشنبه با افزایش قیمت در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد.

تجارت نیوز در خبری نوشت:با وجود اینکه روز سه‌شنبه تعطیل است و پایان هفته انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، اما معامله‌گران وجود نقدینگی ابتدای ماه را دلیل رشد قیمت در بازار طلا می‌دانند.

Screenshot 2024-06-23 at 5.18.42 PM

پیش بینی قیمت طلا و سکه

پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی در روزهای گذشته بازار آرام طلا و سکه با نوسان محدود بود. برخی معامله‌گران افزایش قیمت روز یکشنبه را عادی می‌دانند و معتقدند روند رفت و برگشت قیمت در بازارهای مالی تا برگزاری انتخابات پایدار است. گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۲۳۲۱ دلاری قرار دارد.

نقره در بازار تعطیل جهانی افزایشی شد

قیمت نقره روی رقم ۲۹ دلار و ۵۵ سنتی ثابت است. بازارهای جهانی در تعطیلات پایانی هفته قرار دارند و اونس جهانی طلا بازیگر فعالی برای تعیین قیمت در بازار داخلی نیست. با این حال، قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ روز یکشنبه با رشد ۴۹۰ تومانی روی رقم ۵۸ هزار و ۸۶۰ تومانی ایستاده است.

یخ ۱۲ روزه سکه گرمی شکسته شد

سکه امامی روز یکشنبه سوم تیر روی رقم ۴۰ میلیون و ۶۵۶ هزار تومانی معامله شد و افزایش ۵۴۴ هزار تومانی داشت. سکه‌ بهار با رشد ۲۶۵ هزار تومانی یک پله صعود کرد و روی قیمت ۳۷ میلیون و ۲۲۰ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است قیمت نیم‌سکه با رشد ۲۵۰ هزار تومانی و ربع سکه با رشد ۲۰۰ هزار تومانی به ترتیب روی رقم ۲۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومانی و ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومانی بسته شد. سکه گرمی پس از ۱۲ روز ثبات قیمت، روز یکشنبه ۱۰۰ هزار تومان گران شد و با این مقدار افزایش به کانال هفت میلیون تومانی صعود کرد و در کف این کانال بسته شد.

حباب سکه از قیمت عقب ماند

قیمت طلا در دومین روز هفته با افزایش دلار و رشد تقاضا همراه شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۰۴ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۶۷۳ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۲۷ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۹۰ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۴۵ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز یکشنبه افزایش داشت اما به اندازه قیمت رشد نکرد. حباب سکه امامی ۲۸۷ هزار تومان، سکه بهار ۴۷ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۱۶ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۳۲ هزار تومان و سکه گرمی ۶۶ هزار تومان رشد داشت.

۲۱۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *