کاهش ارزش معاملات در روزهای بی رمق بازار

کاهش ارزش معاملات در روزهای بی رمق بازار

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش معاملات کاهش چشم گیری داشته و نشان از رکود عمیق در تابلوی معاملات سهام دارد.

به گزارش پول و تجارت،رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه گفت: دوباره بعد از دو سه روز مثبت خوب اوایل اردیبهشت و شاخص سازی بقیه روزها روند نزولی و کاهش قیمتی داشتیم. بازی تکراری که یک سال اخیر بارها انجام شده و فقط بر زیان سهامدار خرد افزوده و نتیجه‌ای نداشته است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: ارزش معاملات کاهش چشم گیری داشته و نشان از رکود عمیق در تابلوی معاملات سهام دارد. حتی تک سهم‌ها هم دیگر حرکت خاصی نمی‌زنند و خریداران اعتباری با حداقل سود یا ضرر خارج می‌شوند، دور باطلی که مانند باتلاق عمل می‌کند.

او افزود: هرچند صف فروش خاصی هم در بازار نداشتیم، اما اکثریت به اتفاق بازار این هفته هم کاهش قیمت را تجربه کردند. فرآیند فرسایشی ادامه دارد و نوسان‌های مثبت حتی گاه به چند ساعت نمی‌کشد. فروش با رنج منفی در سهام تاثیرگذار مهم، دومینو این روند را به کلیت بازار انتقال می‌دهد. این که بعد از هربار رسیدن شاخص به محدوده‌ حمایتی یا سهام مجزای شاخص شاهد نوسان مثبت و تحرکات باشیم دردی دوا نمی‌کند.

وفایی می‌گوید: دلار نیما رشد روزانه جزئی تجربه می‌کند و حدودا به ۴۱۸۰۰ تومان رسید. به نظر می‌رسد با این افزایش جزئی به اعداد بالای ۴۵۰۰۰ نیز برسد. ریزش مداوم، شاخص کل را ۱۹ اردیبهشت‌ماه به محدوده ۲,۲۱۹,۰۹۴ رساند که پایین‌تر از مقدار شروع شاخص در ابتدای اردیبهشت است!

او در خصوص اخبار مهم حوالی بازار هم اشاره کرد: انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، در بیانه‌ای اعلام کرده که ۶۰ همت بدهی گاز شایعه شده تنها مربوط به پتروشیمی‌ها نیست بلکه این میزان بدهی تمامی صنایع عمده به شرکت گاز است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *