گامی بزرگ در بخش لیکویید ری‌استیکینگ؛ رنزو توکن‌های ERC-۲۰ را ادغام می‌کند!

restaking-protocol-renzo-secures-investment-from-galaxy

رنزو (Renzo)، یکی از پروژه‌های پیشگام در حوزه لیکویید ری‌‌استیکینگ، موفق به جمع‌آوری ۱۷ میلیون دلار سرمایه در دو مرحله شده است. این سرمایه‌گذاری به رنزو کمک می‌کند تا دامنه فعالیت خود را گسترش دهد و توکن‌های ERC-۲۰ را نیز در پروتکل خود ادغام کند.

رنزو بر بستر پروتکل ایگن‌لیر (EigenLayer) اجرا می‌شود. این پلتفرم به عنوان واسطی برای ایگن‌لیر عمل کرده و امنیت سرویس‌های اعتبارسنجی فعال (AVS) را تامین می‌کند و در عین حال، بازدهی بالاتری نسبت به اتریوم ارائه می‌دهد.

طبق وایت‌پیپر رنزو، برای هر توکن لیکویید استیکینگ یا اتریوم سپرده شده در رنزو، توکن لیکویید ری‌استیکینگ رنزو، ezETH، ضرب می‌شود.

همان‌طور که گفته شد، سرمایه‌گذاری جدید به رنزو امکان ادغام توکن‌های ERC-۲۰ را می‌دهد که یک روند جدید در حوزه ری‌استیکینگ به شمار می‌رود.

در این میان، پروتکل ایگن‌لیر نیز قصد دارد توکن بومی خود یعنی ایگن (EIGEN) را برای ایمن‌سازی لایه دسترسی داده EigenDA بپذیرد. این حرکت نشان‌دهنده پذیرش رو به افزایش توکن‌های ERC-۲۰ در ری‌استیکینگ است. با ورود این توکن‌ها، رقابت در این حوزه داغ‌تر خواهد شد.

بر اساس داده‌های دیفای‌لاما (DefiLlama)، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در حوزه لیکویید ری‌استیکینگ به ۱۴.۱۴۵ میلیارد دلار می‌رسد.

این رقم نشان‌دهنده رشد قابل‌توجه این حوزه در سال جاری است. رنزو با ۳.۶۱۴ میلیارد دلار TVL، دومین پروتکل بزرگ این حوزه به شمار می‌رود و پس از اتر.اف‌آی (Ether.fi) با ۶.۱ میلیارد دلار TVL قرار دارد.

رقابت در حوزه لیکویید ری‌استیکینگ با ورود سیمبیوتیک (Symbiotic) که با سرمایه‌گذاری ۵.۸ میلیون دلاری شروع به کار کرده، افزایش یافته است.

هدف این پروتکل، ری‌استیکینگ انعطاف‌پذیر و بدون مجوز است و برخلاف ایگن‌لیر که تنها دارایی‌های محدودی را می‌پذیرد، امکان ری‌استیکینگ هر توکن مبتنی بر ERC-۲۰ را فراهم می‌کند. اکنون با تامین مالی اخیر رنزو، انتظار می‌رود پروتکل ایگن‌لیر برای رقابت در این بخش تقویت شود.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته گامی بزرگ در بخش لیکویید ری‌استیکینگ؛ رنزو توکن‌های ERC-۲۰ را ادغام می‌کند! اولین بار در پول و تجارت. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *