شیائومی SU۷ اولترا سریع ‌تر از همه ابرخودروها
کد خبر : ۲۱۹۱۸
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۴/۰۸
-
زمان : ۱۶:۴۴
|
دسته بندی: خودرو

شیائومی SU۷ اولترا سریع ‌تر از همه ابرخودروها

خودروی تمام ‌الکتریکی شیائومی SU۷ اولترا موفق گردید در پیست افسانه ‌ای نوربرگ‌ رینگ رکوردی چشمگیر به جا بگذارد.

امید محمدی؛بازار:در یک دستاورد تاریخی برای صنعت خودرو چین، نمونه ‌ای اولیه از خودروی تمام ‌الکتریکی شیائومی SU۷ اولترا موفق گردید در پیست افسانه ‌ای نوربرگ‌ رینگ رکوردی چشمگیر به جا بگذارد. این سدان چینی، با زمانی معادل ۶ دقیقه و ۲۲ ثانیه، نه‌ تنها رکورد شخصی خود را شکست، بلکه از تمامی خودروهای تولیدی بنزینی و برقی پیشی گرفت و در رده چهارم سریع ‌ترین خودروها در تاریخ این پیست قرار گرفت.شیائومی در میان ۴ خودرو سریع دنیاشرکت فناوری چینی شیائومی بار دیگر نشان داد که ورود آن به صنعت خودرو تنها یک اقدام نمادین نیست، بلکه با جاه‌ طلبی ‌های جدی همراه هست. نسخه ‌ای ویژه از خودروی SU۷ Ultra که برای پیست بهینه ‌سازی شده قرار دارای بود، موفق گردید با ثبت زمان ۶ دقیقه و ۲۲ ثانیه، عملکرد فوق ‌العاده‌ای را در نوربرگ ‌رینگ به نمایش بگذارد. این رکورد ۲۴ ثانیه سریع ‌تر از رکورد قبلی همین خودرو در سال ۲۰۲۴ هست.نکته جالب توجه این هست که SU۷ اولترا با وجود برخورداری از پیشرانه‌ای تمام ‌الکتریکی، توانسته از تمام خودروهای تولید انبوه، اعم از برقی و بنزینی سریع ‌تر ظاهر شود. تنها سه خودرو در تاریخ، عملکرد بهتری از این مدل داشتند؛ پورشه ۹۱۹ هایبرید اوو، فولکس ‌واگن ID.R و پورشه ۹۵۶ مدل ۱۹۸۳ هست.این نمونه خاص از SU۷ دارای سه موتور برقی با قدرت ترکیبی ۱۵۴۸ اسب ‌بخار هست و می ‌تواند در مدت تنها ۱.۹۸ ثانیه با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت آن نیز ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده هست. نسخه رکورد شکن البته یک مدل مخصوص پیست قرار دارای بود که با استفاده از رول‌کیج، حذف تجهیزات اضافی، تایرهای اسلیک مسابقه ‌ای و قطعات فیبرکربنی، به شدت سبک ‌سازی شده قرار دارای بود.نسخه ویژه خیابانبه مناسبت این موفقیت، شیائومی نسخه‌ ای خاص از این خودرو با نام SU۷ Ultra نوربرگ‌ رینگ ادیشن را معرفی کرده که برای رانندگی خیابانی طراحی شده هست. این نسخه به تجهیزات مسابقه ‌ای چون رول‌کیج، صندلی‌ های اسپارکو با دوخت لوگوی پیست، کمربند ایمنی شش ‌نقطه‌ای، کاپوت و اسپویلر عقب فیبرکربنی، و پنل‌ های آیرودینامیکی زیر بدنه مجهز شده هست که تا ۴۴ کیلوگرم نیروی روبه پایین ایجاد می ‌کنند.از دیگر تجهیزات استاندارد این مدل می ‌توان به سیستم تعلیق قابل تنظیم Bilstein EVO R، ترمزهای مسابقه ‌ای Endless، سقف فیبرکربنی و رینگ‌های ۲۱ اینچی با لاستیک ‌های Pirelli Trofeo RS اشاره کرد. تنها ۱۰۰ دستگاه از این نسخه تولید خواهد گردید و قیمت آن از ۴۱۴ هزار و ۹۰۰ یوان چین (حدود ۱۱۴,۰۰۰ دلار آمریکا) آغاز می ‌شود. با این حال، طبق معمول خودروهای برند چینی، عرضه آن در بازار آمریکا در برنامه نیست.
تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه