افت ناگهانی قیمت سهام رابین‌هود در پی اخطار جدی کمیسیون SEC

رابینهود

باز هم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به پروپای ارزهای دیجیتال پیچید! این بار SEC اعلامیه ولز را برای پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال رابین‌هود (Robinhood) صادر کرده است. اخطار ولز (Wells) از طرف SEC به این معنی است که این تنظیم‌کننده آمریکایی قصد دارد علیه صرافی رمزارزی رابینهود، به دلیل نقض قوانین بخش‌های (a)15 و 17A قانون بورس اوراق بهادار، اقدام اجرایی کند.
موضوعات مورد اختلاف عبارتند از: لیست کردن ارزهای دیجیتال، نگهداری رمزارزها و عملیات این پلتفرم. اقدام بالقوه ممکن است شامل اقدام دستوری مدنی، رسیدگی اداری عمومی، و/یا دادرسی قرار منع باشد.

این اولین باری نیست که رابینهود با نظارت قانونگذاران ایالات متحده مواجه می‌شود. در فوریه 2023 نیز، رابینهود احضاریه‌های تحقیقاتی از SEC دریافت کرد. در آن زمان، رابینهود پاسخ داد و با تحقیقات SEC هماهنگ شد. همچنین رابینهود احضاریه‌هایی را از مقامات دیگر، از جمله دفتر دادستان کل کالیفرنیا، دریافت کرد.
صرافی رابینهود معتقد است که دارایی‌های فهرست‌شده در این پلتفرم، اوراق بهادار نیستند و SEC هم به لحاظ قانونی و هم به لحاظ صحت ادعایش، اشتباه می‌کند.
در پی این اتفاق و پس از افشای دریافت اطلاعیه ولز در 4 می، ارزش سهام رابینهود (HOOD) در معاملات پیش از بازار در روز دوشنبه، 7 درصد سقوط کرد. قیمت HOOD در حال حاضر 17.57 دلار محاسبه می‌شود و مقداری بهبود یافته است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته افت ناگهانی قیمت سهام رابین‌هود در پی اخطار جدی کمیسیون SEC اولین بار در پول و تجارت. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *