اقدام روسیه برای افزایش تجارت محصولات غذایی "حلال"

اقدام روسیه برای افزایش تجارت محصولات غذایی "حلال" اقدام روسیه برای افزایش تجارت محصولات غذایی "حلال" – اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، ماکسیم پروتاسوف، رئیس سازمان ناظر بر کیفیت مواد غذایی روسیه موسوم به "روسکاچستوو" روز پنجشنبه اعلام کرد که یک نمایندگی را برای صدور گواهینامه داخلی محصولات حلال تعیین کرده است.

وی گفت: این سازمان جدید که "روسکاچستوو-حلال" نام دارد، صدور گواهینامه بازار را در ماه می آغاز خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی 100 شرکت برای برچسب حلال درخواست دهند.

پروتاسوف افزود که بزرگترین کارخانه‌های شیرینی‌سازی روسیه و همچنین شرکت‌های فعال در صنعت روغن و چربی قبلاً درخواست‌هایی را برای محصولات خود ارسال کرده‌اند.

برزیل به بازار 1.17 تریلیون دلاری غذای حلال چشم دوخته است

روسیه همچنین قصد دارد گواهی حلال را در بخش خدمات خود از جمله پذیرایی، گردشگری، صنعت هتلداری، خدمات مالی و پزشکی اجرا کند.

به گفته پروتاسوف، صدور این گواهینامه زمینه را برای بهبود کیفیت محصولات و خدمات حلال در روسیه فراهم می‌کند و اعتماد مصرف کننده را هم در داخل و هم در سطح بین المللی افزایش می‌دهد.

در سال‌های گذشته، شرکت‌های روسی متعددی برای شروع تولید مواد غذایی با برچسب حلال، به طور داوطلبانه شرایط دریافت گواهینامه را احراز کردند.

محصولات حلال در سال های اخیر به طور فزاینده‌ای در روسیه محبوب شده‌اند. بسیاری از تولیدکنندگان این کشور به تولید مواد غذایی مطابق با استانداردهای مسلمانان روی آورده‌اند و تاکید می‌کنند که این غذا حاوی آنتی بیوتیک و دانه سویا نیست.

سازمان ناظر بر امور دامپزشکی روسیه موسوم به "روسلهوزنادزور" Rosselhoznadzor تخمین زد که سهم محصولات حلال در بازار مواد غذایی روسیه در سال 2022 حدود 10 درصد بوده است.

محصولات حلال 35 درصد از صادرات جهانی گوشت را تشکیل می‌دهد. بر اساس گزارش روسلهوزنادزور، عربستان سعودی بزرگترین بازار این تجارت را در جهان در اختیار دارد و به طور متوسط سالانه 1.2 میلیارد دلار گوشت حلال خریداری می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *