امکان مشارکت انبوه‌سازان در نهضت ملی مسکن/ بانک‌ها با نهضت ملی همراه نیستند

امکان مشارکت انبوه‌سازان در نهضت ملی مسکن/ بانک‌ها با نهضت ملی همراه نیستند – اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ اقبال شاکری در نشست خبری حاشیه همایش نقش انبوه‌سازان در نهضت ملی مسکن با تحقق بازآفرینی شهری با بیان این‌که یکی از مشکلات ساخت و سازی مسکن در کشور استفاده از منابع مالی سنتی یعنی اخذ وام بانکی است،‌ اظهار کرد: در این حوزه از روش‌های جدید خیلی کم استفاده شده است.

وی با بیان این‌که در نهضت ملی مسکن با عقب‌افتادگی مواجه هستیم، افزود: البته با برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در دوره جدید به نظر می‌رسد سرعت ساخت و سازها در حال افزایش است.

وی به اقدامات انجام شده طی ماه‌های اخیر توسط وزارت راه و شهرسازی اشاره و تصریح کرد: تحویل زمین به مردم و جلوگیری از بلندمرتبه سازی و همراه کردن انبوه‌سازان از جمله این اقدامات بوده که وزارت راه و شهرسازی مجوز مشارکت در ساخت را اخذ کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که این برنامه باعث افزایش سرعت ساخت پروژه‌ها می‌شود، اضافه کرد: تاکنون به‌جز بانک مسکن سایر بانک‌ها با نهضت ملی مسکن همراهی مناسبی نداشته باشند.

شاکری بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون عمران مجلس لیست بانک‌ها متخلف را به سازمان امور مالیاتی ارسال کرده است.

وی با یادآوری این‌که نرخ سود وام نهضت ملی مسکن بالاست، گفت: بر اساس مدل مالی نرخ سود این وام باید 9 تا 12 درصد باشد و مابه‌التفاوت نرخ سود از منابع صندوق ملی مسکن تامین خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که سود وام نهضت ملی مسکن برای 3 دهک پایین به 2 درصد کاهش یافته است،‌ اظهار کرد: سود دوران مشارکت در نهضت ملی مسکن 18 درصد و در زمان فروش اقساطی 23 درصد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *