اولین اطلاعات از استیشن برقی نتا S ؛ ترکیبی از زیبایی و قدرت

استیشن برقی نتا S

به لطف اسناد منتشر شده در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، اولین اطلاعات و تصاویر از استیشن واگن برقی نتا S در دسترس قرار گرفته است.

بر اساس این اسناد، کمپانی نتا قصد دارد استیشن جذاب خود را در دو نسخه تمام برقی (EV) و و هیبریدی مجهز به ژنراتور (EREV) تولید کند. این خودرو بر اساس پلتفرم جدید شنهای ۲.۰ توسعه پیدا کرده است.

انتشار اسناد مرتبط با استیشن نتا S در سایت MIIT نشان می ‌دهد که تولید و عرضه این خودرو به زودی آغاز خواهد شد. به احتمال زیاد، رونمایی رسمی این خودرو در نمایشگاه بین‌المللی خودروی پکن که هفته آینده برگزار می شود، انجام خواهد گرفت و فروش آن نیز احتمالا از اواسط سال جاری کلید خواهد خورد.

اسناد منتشر شده در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین شامل اطلاعات مربوط به چهار نسخه مختلف از نتا S است. تمامی این نسخه ها از نظر ابعاد یکسان هستند. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب با ۴۹۸۰ میلی‌متر، ۱۹۸۰ میلی‌متر، ۱۴۸۰ میلی‌متر برابر است و فاصله محوری آن نیز به ۲۹۸۰ میلی‌متر می رسد. دو نسخه از این مدل ها به پیشرانه تمام برقی و دو نسخه دیگر به پیشرانه هیبریدی متشکل از ژنراتور (EREV) مجهز خواهند بود.

نمای پشت استیشن برقی نتا S

طبق اسناد موجود نسخه های EREV بین ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ کیلوگرم وزن دارند. وزن نسخه تمام برقی تک موتوره ۱۹۶۰ کیلوگرم و وزن نسخه تمام برقی دو موتوره ۲۱۶۰ کیلوگرم اعلام شده است.

مشخصات فنی استیشن نتا S

در نسخه EREV از موتور ۱.۵ لیتری به عنوان ژنراتور استفاده شده؛ این موتور توانایی تولید ۹۴ اسب بخار قدرت را دارد. گفته می‌شود نرخ تبدیل سوخت به انرژی الکتریکی در این موتور برابر با ۳.۲۶ کیلووات ساعت به ازای هر لیتر است. موتور الکتریکی این نسخه نسبت به مدل سدان قدرتمندتر بوده و با توان ۲۶۸ اسب بخار قدرت، محور عقب را به حرکت وادار می کند.

در مدل های تمام برقی، هر دو نسخه تک موتوره و دو موتوره از یک موتور الکتریکی ۲۶۸ اسب بخاری روی محور عقب خود بهره می برند. در نسخه دو موتوره، یک موتور الکتریکی ۲۲۸ اسب بخاری دیگر به محور جلو اضافه می‌شود.

در حال حاضر درباره ظرفیت باتری اطلاعاتی منتشر نشده است. با وجود این می دانیم مدل‌ های پایین رده از هر دو نسخه EREV و EV از باتری‌ های لیتیوم آهن فسفات استفاده می‌کنند، در حالی که مدل ‌های بالارده به باتری NCM مجهز شده اند.

خودرو استیشن نتا S
مشخصات استیشن نتا S

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *