برنامه مدیریت برق صنایع راهکاری موثر برای مدیریت ناترازی انرژی در کشور است

برنامه مدیریت برق صنایع راهکاری موثر برای مدیریت ناترازی انرژی در کشور است – اخبار اقتصادی –

جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در ارزیابی خود از برنامه مدیریت مصرف برق صنایع در زمان اوج بار، گفت: با رعایت برخی جزئیات می‌توان ادعا کرد که این برنامه در زمان اوج مصرف و با وجود ناترازی می‌توانند بهترین نتیجه را در مدیریت برق صنایع حاصل کند.

وی وجود ناترازی برق در کشور را یک حقیقت غیرقابل انکار عنوان کرد و گفت: این مساله در فصل تابستان به دلایل مختلف از جمله افزایش مصارف خانگی برای راه‌اندازی سیستم‌های سرمایشی بیش از هرزمان دیگری ظهور و بروز می‌یابد.

برنامه تامین برق صنایع کشور در تابستان امسال تدوین و ابلاغ شد

نماینده مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازه زمانی افزایش مصرف انرژی در کشور عموما از 15 خرداد تا 15 شهریور است، افزود: بر این اساس لازم و ضروری است به منظور مدیریت مصرف برق در کشور، برنامه‌ریزی مناسبی پیش‌بینی و اعمال شود؛ علاوه بر آن باید زیرساخت‌های لازم به منظور افزایش تولید انرژی در سال‌های آتی نیز ایجاد شود.

رشیدی‌کوچی تدوین و ابلاغ برنامه مشترک وزارت صمت و وزارت نیرو را برای مدیریت برق صنایع یکی از راهکارهای موثر در مدیریت ناترازی انرژی در کشور برشمرد و بیان کرد: درخصوص برنامه‌ریزی برای مدیریت برق صنایع باید به موضوع هزینه – فایده توجه ویژه‌ای شود؛ این امر باید به نحوی صورت گیرد تا خللی متوجه امر تولید صنایع نشود.

این نماینده مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در برنامه‌ریزی مدیریت برق صنایع مطلوب است که این برنامه متناسب با فعالیت صنایع مختلف تدوین و ابلاغ شود؛ البته با درنظر گرفتن عملکرد مطلوب وزیر نیرو این انتظار وجود دارد به این موضوع به شکل مناسبی پرداخته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *