بورس دومین روز خود را سرسبز آغاز کرد

بورس دومین روز خود را سرسبز آغاز کرد

بازار سرمایه در دومین روز معاملاتی، رکورد خوبی را پشت سر گذاشت و توانست با همگرایی مثبت شاخص کل و هم‌وزن مواجه شود.

به گزارش پول و تجارت، دومین روز معاملاتی سال در حالی رقم خورد که شاخص کل یک رشد قابل توجه را به ثبت رساند و توانست با رشد ۱۷ هزار واحدی معادل ۰.۷۷ درصد بازدهی مثبت نسبت به روز گذشته، به ثبت برساند. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز رشد ۱.۱۸ درصدی، معادل ۸ هزار و ۹۶۴ واحد را رقم زد. ارزش ۴۶۴ هزار معامله در بازار نقدی بورس تهران، ۵۵ هزار میلیارد ریال براورد شد که حجم آن‌ها ۹ میلیارد برگ سهم است.

در بازار نقدی فرابورس نیز، شاخص ۲۰۰ واحد رشد را رقم زد و ارزش ۲۵۰ هزار معامله، حدود ۳۲ هزار میلیارد ریال به ثبت رسید و حجم معاملات حدود ۴ میلیارد برگ سهام بود.

نمادهای مثبت و منفی

در دومین روز معاملاتی بازار سرمایه، ۴۰۰ نماد، لباس سبز و ۱۷۹ نماد از میان ۶۷۷ نماد قرمزپوش شدند و این بدان معناست که ۵۹ درصد بازار مثبت و ۲۶ درصد بازدهی منفی داشتند.

بیشترین‌ها

نمادهای کچاد، نوری، بوعلی و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را شاخص کل بورس داشتند و همچنین در این بازار خودرو، خساپا، فولاد و شستا جزو نمادهای پرتراکنش بازار شدند.

شگویا، آریان، فغدیر و تجلی بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نمادهای فن‌افزار، کرومیت، آردینه و خاور جزو پرمعامله‌ترین نمادهای بازار فرابورس به حساب آمدند.

ارزش معاملات نمادهای خساپا، خودرو، فن‌افزار و خگستر نسبت به سایر نمادها برتری داشت.

حجم معاملات نمادهای خساپا، خودرو، دی و شستا در صدر جدول بازار بود.

بیشترین ارزش بازاری متعلق به نمادهای فولاد، فارس، فملی و شپنا شد.

حقیقی‌ها در نمادهای فغدیر، بگیلان، لطیفه و آردینه قدرت خرید بیشتری را به ثبت رساندند.

صنایع برتر

صنایع ماشین‌الات الکتریکی، سایر مواد معدنی، نساجی و محصولات لبنی، ۴ صنعتی بودند که بیشترین بازدهی را در طول روز داشتند، همچنین صنایع سرمایه‌گذاری، مواد شیمیایی متنوع، کانی‌های فلزی و آهن و فولاد بیشترین تاثیر را بر شاخص کل گذاشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *