تحلیل رئیس جمهور از علت روبرو نشدن قهرمان ایرانی برابر ورزشکار رژیم صهیونیستی

تحلیل رئیس جمهور از علت روبرو نشدن قهرمان ایرانی برابر ورزشکار رژیم صهیونیستی

رئیس جمهور روبرو نشدن قهرمان ایرانی در برابر ورزشکار رژیم صهیونیستی را نشان از پیوند داشته‌های عقیدتی با روحیه ورزشکاری برشمرد.

سید ابراهیم رییسی در آیین تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان ورزشی در سال ۱۴۰۲، خطاب به آنها گفت: موجب عزت و افتخار ملت قهرمان شدید.
وی قهرمانان را پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی دانست و افزود: ورزش امری ضروری است و توسعه ورزش، توسعه سلامت، امید، نشاط اجتماعی و انسجام ملی در جامعه است. قهرمان بر سکوی قهرمانی، دل مردم را شاد می‌کند. این شادی بسیار قیمتی و ارزشمند است. باید بر گسترش ورزش قهرمانی تاکید و زیرساخت‌های لازم برای توسعه این ورزش را فراهم کرد. قهرمانان نباید دغدغه‌ای جز قهرمان شدند داشته باشند. همه الزامات گسترش ورزش قهرمانی، باید فراهم شود. ورزش بانوان افتخارآفرین و ورزش عشایری نیز برای کشور اهمیت زیادی دارند.
رییس‌جمهور امتیاز ورزش و ورزشکاران ایرانی را همراهی فتوت با ارزش‌های الهی دانست و افزود: این زیبایی وصف‌ناپذیری و احساس مسوولیت را در قهرمانان ورزشی کشور را ارتقاء می‌دهد. روبرو نشدن قهرمان ایرانی در برابر ورزشکار رژیم صهیونیستی نشان از پیوند داشته‌های عقیدتی با روحیه ورزشکاری است.
رییسی قهرمانان ورزشی کشور را جلوه «ما می‌توانیم» دانست و تصریح کرد: همچنان که شهدا در میدان نبرد به ما آموختند «ما می‌توانیم». صنعت‌گران هم در میدان تحریم‌ها به ما آموختند «ما می‌توانیم». شما هم در همین مسیر حرکت می‌کنید. توجه مستمر به خواست ورزشکاران و قهرمانان باید همواره ادامه داشته باشد. دولت حمایت از ورزش را در دستور کار قرار داد. همانطور که وعده حضور افراد کار بلد در راس وزارت ورزش را دادم، امروز شاهد حضور آقایان سجادی و هاشمی در وزارت ورزش و جوانان هستیم.
وی سپردن مسئولیت باشگاه‌ها به ورزشکاران را مورد اشاره قرار داد و افزود: بنای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌کاره به دست ورزشکاران و قهرمانان را در دولت دستور کار داریم. گسترش ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها را هم در دستور کار داریم. دولت همراه با مردم می‌تواند ورزش حرفه‌ای و قهرمانی و همگانی و باستانی را هدایت، حمایت و مورد نظارت قرار دهد.
رییس‌جمهور شناسایی نقاط محروم و کمتر برخوردار و برقراری عدالت جنسیتی را از دیگر دستورکارهای دولت دانست و گفت: استعدادیابی، پرورش استعدادها و نگهداشتن استعدادها بر عهده جامعه ورزشی کشور است. همه زیرساخت‌ها برای ورزشکاران است.
وی ادامه داد: اقتصاد ورزشی در کنار ورزش باید مورد توجه مسوولان ورزشی کشور باشد. سوداگری و زیاده‌طلبی باید مردود دانسته شود. نیاز ورزشی به تولیدات و تجهیزات استاندارد باید در اختیار ورزشکاران در سراسر کشور قرار بگیرد. در سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ مدال از سوی جامعه ورزشی کشور کسب شد. به سهم خودم از مربیان ورزشکاران قهرمان تشکر می‌کنم.
رییسی خواستار توجه به پیشکسوتان ورزش کشور شد و گفت: توجه به پیشکسوتان در جامعه ورزشی بسیار امیدآفرین است.
رییس‌جمهور افزایش اعتبارات ورزش را مورد تاکید کرد و افزود: معتقدم هزینه کردن برای ورزش «سرمایه‌گذاری» است. هر قدر هزینه در ورزش شود، انجام وظیفه ملی‌مان را به خوبی انجام داده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *