تقسیم سود ۲۳۵۰ ریالی «وصندوق»

تقسیم سود ۲۳۵۰ ریالی «وصندوق»

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با حضور ۸۷ درصد صاحبان سهام برگزار و به ازای هر سهم ۲۳۵۰ریال برابر با ۹۰درصد سود خالص تقسیم شد.

به گزارش پول و تجارت، در ابتدای این مجمع علیرضا زمان پور، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به ارائه پیام هیات مدیره پرداخت و آن را موارد زیر برشمرد: تاکید بر بهبود سرمایه‌گذاری و رشد تولید، نظارت ‌و کنترل از طریق مدیریت هوشمند و شفافیت و فساد ستیزی.

وی همچنین افزود: این هلدینگ که عمدتا در حوزه پتروشیمی، نفتی و فلزی سرمایه‌گذاری کرده، با P/NAV حوالی ۵۰درصد سال را به پایان رسانده و درآمد ارزی آن در سال ۱۴۰۱ برابر با ۸۰۰ میلیون دلار بوده است. این در حالی است که کل درآمد ارزی شرکت‌های تابعه برابر با ۴ میلیارد دلار بوده است.

زمان پور ادامه داد: سود حاصل از عملیات شرکت از محل سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۵هزار میلیارد گزارش شده است. همچنین پتروشیمی جم بیشترین سهم از پرتفوی بورسی و پتروشیمی ایلام بیشترین ارزش پرتفوی غیربورسی شرکت را دارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد: عملیات اجرایی پروژه PDH/PP با ارزش یک میلیارد و دویست میلیون یورو آغاز شده است. برای این طرح، پیگیری‌ها به منظور تامین مالی طرح از طریق فاینانس و صندوق توسعه ملی انجام شده است.

همچنین در سال مالی مذکور، عملیات اجرایی طرح احیا مستقیم شماره ۲ به ظرفیت ۱/۷ میلیون تن بریکت گرم به ارزش ۲۱۲ میلیون یورو آغاز شده است. همچنین اراضی شرکت گسترش یافته و موافقت برای تخصیص ۴۳ هکتار زمین منطقه ویژه بندرعباس برای احداث پروژه فولادسازی و ریخته‌گری تختال ضخیم به ظرفیت ۱/۵ میلیون تن در سال اخذ شده است.

وی در ادامه بیان کرد: ارزش سرمایه‌گذاری طرح مذکور برابر با ۳۲۳ میلیون یورو است و پروژه استکر ریکلایمر در تاریخ ۳ اسفندماه ۱۴۰۱ در شرکت صبا فولاد خلیج فارس افتتاح شده است. همچنین بخشودگی مالیاتی حدود ۲ همتی در شرکت صبا فولاد خلیج فارس اتفاق افتاده است.

زمان پور اظهار کرد: عملیات پروژه آهن اسفنجی و فولادسازی در شرکت فولاد اکسیژن خوزستان در تاریخ اول دی ماه ۱۴۰۱ آغاز شده است. در سال مالی مذکور، ظرفیت تولید لاستیک تیوبلس در پاسا از ۲،۵۰۰ به ۵،۰۰۰ تن افزایش یافته است. همچنین با توجه به اینکه عمده پرتفوی شرکت‌های فعال در حوزه پتروشیمی را تشکیل می‌دهد، «وصندوق» در تلاش است تا نرخ خوراک اصلاح شود.

وی با بیان اینکه شرکت برنامه افزایش سرمایه دارد، افزود: اما محل این افزایش سرمایه هنوز مشخص نشده است.

زمان پور تاکید کرد: هلدینگ صباانرژی با هدف بهینه سازی سهام پرتفوی قصد دارد از سهام‌های زیان‌ده وکم‌بازده خارج شود و جایگزین آن با استفاده از تخصص سرمایه‌گذاری، سهام‌های پرسود و زودبازده را خریداری کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری مهمترین اقدامات سیاستی و ‌مدیریتی هلدینگ در سایر سرمایه گذاری‌ها را موارد زیر برشمرد:

_آغاز عملیات اجرایی طرح احیا مستقیم شماره ۲ به ظرفیت ۱/۷ میلیون تن بریکت گرم به ارزش ۲۱۲ میلیون یورو و اشتغال زایی ۱۰۰۰ نفر

_عرضه اولیه شرکت صبا فولاد خلیج فارس در بازار سرمایه با قیمت پایه ۲۰ همت و پیگیری جهت تامین مالی حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومانی پروژه‌ها از طریق صرف سهام

_ طرح گسترش اراضی شرکت و ‌اخذ موافقت تخصیص ۴۳ هکتار زمین منطقه ویژه بندرعباس برای احداث پروژه فولادسازی و ریخته‌گری تختال ضخیم به ظرفیت ۱/۵ میلیون تن در سال و با ارزش سرمایه‌گذاری ۳۲۳ میلیون یورو

_ افتتاح پروژه استکر ریکلایمر در شرکت صبا فولاد خلیج فارس ، ۳ اسفند ۱۴۰۱

_ بخشودگی مالیاتی حدود ۲ همت در شرکت صبا فولاد خلیج فارس

_ بخشودگی مالیاتی حدود ۷۰ میلیارد تومان در شرکت خدمات گستر

_ آغاز عملیات پروژه آهن اسفنجی و فولادسازی، اول دی ۱۴۰۱

_ تامین ۴۰ هکتار زمین برای مسکن کارکنان فولاد اکسین توسط صندوق بازنشستگی و سازمان ملی مسکن

_ انجام رایزنی برای انعقاد قرارداد ۵۰۰ هزار تنی تولید ورق‌های خاص با شرکت مای گاز ایران در فولاد اکسین و واسپاری بخشی از تولید لوله‌های حاصل از ورق‌های فولادی به شرکت لوله سازی اهواز

_ افزایش ظرفیت تولید لاستیک‌های تیوبلس از ۲۵۰۰ به ۵۰۰۰ در شرکت ایران سایا تایر و رابر

_ انعقاد ۵/۵ میلیارد دلار تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در استانداری استان خوزستان در سفر ریاست جمهوری

_ انعقاد ۲/۲ میلیارد دلار تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در استانداری استان بوشهر در سفر ریاست جمهوری

_ انعقاد ۳۰۰ میلیون دلار تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در استانداری استان آذربایجان شرقی در سفر ریاست جمهوری

_ اخذ رای ماده ۴۷۷ پتروشیمی مهر به ارزش ۸۷۰ میلیون دلار

مصوبات مجمع:

همچنین روزنامه کثیرالانتشار ایران و سازمان حسابرسی نیز به عنوان حسابرس انتخاب شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *