«تکیمیا» ۲۵۰ ریال سود تقسیم کرد

«تکیمیا» ۲۵۰ ریال سود تقسیم کرد

در مجمع‌ عمومی عادی سالیانه شرکت تأمین سرمایه کیمیا با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۲۵۰ ریال سود نقدی تقسیم شد.

به گزارش پول و تجارت، مجمع‌ عمومی عادی سالیانه شرکت تأمین سرمایه کیمیا با نماد «تکیمیا» با مشارکت بیش از ۷۸ درصد از سهامداران برگزار شد.

مهرداد فرح آبادی مدیر عامل تامین سرمایه کیمیا در مجمع‌ عمومی عادی سالیانه شرکت «تکیمیا» با بیان اینکه در سال مالی ۱۴۰۲ در دو حوزه تجهیز زیرساخت‌ها و ایجاد درآمد، فعالیت‌هایی را برنامه‌ریزی و انجام داده ایم ، گفت: تامین سرمایه کیمیا موفق به اخذ دو مجوز صندوق سرمایه گذاری اونیکس و آذرین شد و مدیریت صندوق بازارگردانی اختصاصی مس را در اختیار گرفت و نیز موافقت اصولی صندوق سهامی را نیز دریافت کرده است.

وی افزود:۵۹۳ میلیارد تومان درآمد عملیاتی برای تأمین سرمایه کیمیا هدف‌گذاری شده بود. این در حالی است که تا پایان سال گذشته ، ۷۳۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی محقق شده که حاکی از رشد ۱۲۳درصدی هدف تعیین شده است.

فرح آبادی ادامه داد: برای سال ۱۴۰۲، سود عملیاتی پیش‌بینی شده کیمیا ۵۴۶ میلیارد تومان بود که به ۶۸۳ میلیارد تومان رسید. این میزان در مقایسه با سود عملیاتی بودجه شده، رشد ۲۴درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته وی سود خالص ۶۵۱ میلیارد تومانی شرکت در مقایسه با سود ۵۲۳ میلیارد تومانی بودجه بوده ، رشد ۲۴درصدی داشته است. برای هر سهم، سود ۳۲۶ ریالی محقق شد. این در حالی است که برای هر سهم، سود ۲۶۲ ریالی پیش‌بینی شده بود که حاکی از رشد ۲۵درصدی است.

مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا اظهارداشت: درآمد ۷۳۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۲ در مقایسه با درآمد ۹۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱، رشد ۷۰۰درصدی را ثبت کرد.همچنین سود خالص ۶۵۱ میلیارد تومانی سال گذشته در مقایسه با سود ۸۴ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ حاکی از رشد ۶۷۳درصدی است.

وی با اشاره به اینکه دارایی تحت مدیریت صندوق‌های تأمین سرمایه کیمیا به زودی از ۱۰ همت عبور می‌کند، گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارایی تحت مدیریت صندوق‌ها، اکنون بالغ بر ۸ همت است.

فرح آبادی افزود: وظیفه صندوق بازارگردانی در ایجاد نقدشوندگی سهام شرکت بزرگ ملی صنایع مس ایران (فملی) لحظه‌ای متوقف نشد و همچنین صندوق‌های اونیکس و آذرین در شرایط نه چندان مطلوب بازار سرمایه، تکانه‌های شدیدی را تجربه نکردند و از حیث نقدشوندگی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند.

مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا اظهارداشت: تکیمیا از زمان پذیره‌نویسی تا امروز بازدهی ۱۱۹درصدی ثبت کرد و یکی از نقدشونده‌ترین سهام بازار پایه فرابورس ایران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ارزش بازار سهم تا آخر سال ۴ همت بوده است، افزود: در سال گذشته دارایی تحت مدیریت شرکت بالغ بر ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است. شرکت تامین سرمایه کیمیا در سال مالی ۱۴۰۲ اقدام به انتشار بیش از ۲/۱۵همت انواع اوراق تامین مالی کرد.

به گفته فرح آبادی ۳۷.۵ همت قبولی سمت متعهد و بازارگردان اوراق ۱۱ شرکت شده است.

مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا با اشاره به اینکه بررسی و ارزیابی پروژه ۱۳ شرکت انجام شده است، افزود:۲۰ قرارداد مشاوره، ارزش‌گذاری و پذیرش منعقدشده است همچنین موافقت اصولی از بورس کالا برای انتشار ۵هزار میلیارد تومان ارواق سلف موازی استاندارد شرکت ملی مس اخذ کرده ایم.

وی با بیان اینکه ۳۳۸ میلیارد تومان سود سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها پیش‌بینی شده است، ادامه داد: صندوق اونیکس به ۳.۵ همت رسیده که ۳۲درصد بازدهی موثر سالانه این صندوق بوده است. با کمک این صندوق، اوراق جدیدی منتشر خواهد شد.

فرح آبادی تصریح کرد : صندوق سرمایه‌گذاری بخشی آذرین می‌تواند در حوزه فلزات اساسی سرمایه‌گذاری کند. ارزش این صندوق به دو همت نزدیک شده و رتبه اول را در میان صندوق‌های بخشی فلزات اساسی دارد. همچنین صندوق مس با حمایت فملی با حجم خوب منابع و اردر مواجه بوده و اقبال خوبی به این صندوق شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ میلیارد تومان درآمد صندوق‌های «تکیمیا»‌ در سال گذشته بوده که رشد ۷۰۰درصدی در درآمدهای عملیاتی و ۲۲ میلیارد تومان درآمد حاصل از مدیریت صندوق‌ها به دست آمده است.

پذیره نویسی صندوق نیکوکاری علامه طباطبایی

مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا با اشاره به اینکه صندوق نیکوکاری علامه طباطبایی از صندوق های جدیدی است که به زودی پذیره‌نویسی خواهیم کرد ، گفت: صندوق نیکوکاری دانشگاه علامه طباطبایی با هدف اعطای بورسیه تحصیلی، کمک هزینه‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی به دانشجویان و اساتید و کمک به احداث، نوسازی و تجهیز دانشگاه علامه طباطبایی در آذرماه ۱۴۰۲ از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز گرفت.

وی ادامه داد: مدیر ثبت و موسس این صندوق، شرکت تامین سرمایه کیمیا است که ۵۱ درصد واحدهای سرمایه‌گذاری مدیریتی صندوق را در اختیار دارد.

مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا در ادامه مجمع برنامه های مهم این شرکت را تشریح کرد و افزود: افزایش تامین مالی از طریق انتشاراوراق با درآمد ثابت، تامین مالی پروژه‌های معدنی و صنایع معدنی مرتبط با فملی، راه‌اندازی صندوق کالایی کاتد مس، راه‌اندازی صندوق بازنشستگی تکمیلی، شناسایی تجدید ساختار مالی، عرضه اولیه و پذیرش شرکت‌های واجد شرایط زیر مجموعه‌های فملی در بورس و فرابورس از مهم ترین برنامه‌های آتی شرکت هستند.

ایجاد صندوق طلا در دستور کار

فرح‌آبادی از ایجاد صندوق طلا را هم در برنامه سال جاری نیز خبر داد و گفت: امسال فعالیت‌ها در حوزه سبدگردانی را توسعه خواهیم داد و انتشاراوراق سلف، انتشار اوراق مرابحه ارزی، انتقال نماد به بازارهای بالاتر، پیگیری تاسیس صندوق سرمایه‌گذرای طلا، تنظیم IPS صندوق آذرین و… را در سال ۱۴۰۳ اجرا خواهیم کرد.

در ادامه مجمع‌ عمومی عادی سالیانه شرکت تأمین سرمایه کیمیا عنوان شد:

امسال مجمع فوق‌العاده برای اصلاح اساسنامه برگزار خواهد شد. مجمع تکلیف کرد که ظرف سه ماه مجمع برگزار شود.

همچنین در پایان مجمع‌ عمومی عادی سالیانه شرکت تأمین سرمایه کیمیا با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۲۵۰ ریال سود نقدی تقسیم شد. و روزنامه کثیرالانتشار هم روزنامه اطلاعات تعیین شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *