ثبت طولانی‌ترین روند افزایش ماهانه قیمت بیت کوین از 2021

ثبت طولانی‌ترین روند افزایش ماهانه قیمت بیت کوین از ۲۰۲۱ – اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، قیمت بیت کوین برای چهارمین ماه پیاپی افزایش یافته و طولانی ترین روند افزایش قیمت را از دوره شش‌ماهه منتهی به مارس 2021 ثبت کرده است.

قیمت بیت کوین 2.5 درصد در روز یکشنبه افزایش یافت و حدود 29700 دلار معامله می‌شد. ارزهای مجازی کوچکتر مانند اتر، بایننس‌کوین و کاردانو هم افزایش قیمت داشتند.

در دهه گذشته، دوره چهار ماهه افزایش قیمت بیت کوین حاکی از افزایش 260 درصدی ارزش آن نسبت به سال قبل از آن بود. چنین افزایش قیمتی می تواند ارزش این ارز مجازی را به رکورد 105 هزار دلار برساند. این در حالیست که قیمت بیت کوین در حدود 30 هزار دلار قرار دارد و 80 درصد افزایش قیمت آن در سال جاری میلادی نسبت به 2022 تقریبا متوقف شده است.

بیت کوین تا پایان 2024 به 100 هزار دلار می‌رسدتثبیت قیمت بیت کوین در حدود 28000 دلار

برخی تحلیلگران مانند کریستوفر فوربز، سرپرست موسسه اینوست سینگا پور عقیده دارد با بازگشت نقدینگی به بازار، شرایط مثبت ارزهای مجازی ادامه خواهد داشت. در روزهای اخیر بانک‌های مختلف سرمایه‌گذاری از جمله استاندارد چارترد و موسساتی مانند بلومبرگ اینتلیجنس از احتمال 100 هزار دلاری شدن بیت کوین خبر داده‌اند.

برخی تحلیلگران حتی این احتمال را می‌دهند که بیت کوین بتواند در بلندمدت جای طلا را به عنوان یک سرمایه در دنیای دیجیتال بگیرد. اگر این ارز مجازی به 25 درصد از ارزش بازار طلا نزدیک شود، می‌تواند به 160 هزار دلار برسد.

تقریباً هیچ تحلیلگری این احتمالات را رد نکرده که حاکی از تغییر دیدگاه ها نسبت به ارز های مجازی نسبت به سال گذشته است، یعنی زمانی که سرمایه های مجازی سقوط کرده بودند. اما چالش های مختلف از بحران‌های بانکی گرفته تا بی‌ثباتی‌های اقتصادی دورنمای قیمت بیت کوین را حدود 40 هزار دلار پایین تر از اوج 69 هزار دلاری که در 2021 به آن رسیده بود نگه میدارد.

انتهای پیام/65

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *