حفظ حمایت 110 هزار واحد برای رشد شاخص صنعت بیمه حیاتی است!

حفظ حمایت 110 هزار واحد برای رشد شاخص صنعت بیمه حیاتی است!

هادی بهرامی؛ بازار: با تلاش‌ های شرکت‌ های بیمه، اقتصاد افراد و به طور کلی اقتصاد کشور در جریان حوادث خدشه دار نخواهد شد. همانند سایر صنایع، ورود شرکت های بیمه ای به بورس اوراق بهادار به گردش بیشتر نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک شایانی میکند؛ لذا توجه به تحرکات این صنعت و بررسی هفتگی آن حائز اهمیت میباشد. در ادامه به گزارشات هفته گذشته و تحلیل روند پیش روی صنعت بیمه میپردازیم.
گزارش بازدهی شاخص
شاخص صنعت بیمه در بورس با نیم درصد افزایش، هفته گذشته را به پایان رساند و اکثر سهم های بیمه ای به دلیل جو تقریبا منفی کل بازار بورس در چند روز گذشته رنج مثبت معامله شدند. این شاخص در شروع هفته گذشته ۱۱۱.۵ هزار واحد بود که تا پایان هفته معاملاتی به محدوده ۱۱۲ هزار و ۲۴۰ واحد رسید؛ این در حالیست که شاخص کل بورس با افت ۲ درصدی به ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با افت ۲ درصدی به ۷۵۱ هزار واحد رسیده است که نشان میدهد ۹۹ درصد شاخص ها با یکدیگر ارتباط نوسانی و زنجیره ای دارند.
تحلیل تکنیکال شاخص
در یکسال اخیری که برای بازار بورس و سهامداران متضرر گذشت، شاخص صنعت بیمه از محدوده ۷۷ هزار و ۲۰۰ واحد با افزایش ۶۵ درصدی به سقف تاریخی ۱۲ هزار و ۷۰۰ واحد رسید و پس از ایجاد یک قله جدید روند صعودی را چرخش داد و با کاهش ۲۸ درصدی به همان محدوده ۹۲ هزار واحد رسید و در آنجا یک کف نسبتا عمیق تشکیل داد. طبق تحلیل های هفته گذشته، در کوتاه مدت با حفظ حمایت ۱۰۰ هزار واحد، اولین هدف شاخص را محدوده ۱۱۰ هزار واحد تعیین کردیم که در ۲ هفته گذشته به آن رسید و در حال حاضر قوی ترین کف شاخص محدوده ۹۲ هزار واحد میباشد که در بازه کوتاه مدت نیز با حفظ حمایت ۱۰۰ هزار واحد و با تثبیت بر روی حمایت ۱۱۰ هزار واحد میتواند به هدف ۱۲۶ هزار واحد برسد؛ در غیر اینصورت، اگر حمایت ۱۱۰ هزار واحد و بخصوص ۱۰۰ هزار واحد از دست برود، همان محدوده حمایتی قوی ۹۲ هزار واحد در دسترس خواهد بود. در حال حاضر شاخص بر روی حمایت ۱۱۰ هزار واحد قرار دارد و با کمی رنج زدن احتمال نزول تا حمایت وجود دارد و پس از تست این حمایت مجددا به سمت اهداف و مقاومت ها حرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *