دعوت عراق از شرکت‌های خارجی برای اکتشاف و توسعه 11 بلوک گازی

دعوت عراق از شرکت‌های خارجی برای اکتشاف و توسعه ۱۱ بلوک گازی – اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، عراق در روز یکشنبه از شرکت‌های خارجی برای حضور در مناقصه قراردادهای اکتشاف و توسعه 11 بلوک گازی در این کشور دعوت کرد. هدف از این اقدام عراق تولید بیشتر گاز طبیعی جهت تأمین نیاز نیروگاه های برق و کاهش واردات است که هزینه هنگفتی برای بودجه این کشور دارد.

وزارت نفت عراق طی بیانیه‌ای در روز یکشنبه اعلام کرد 8 بلوک از این 11 بلوک اعلام‌شده در غرب استان الانبار، یک بلوک در شهر موصل و 2 بلوک دیگر در طول مرز بین استان ها قرار دارند، یک بلوک بین منطقه الانبار و موصل و بلوک دیگر بین الانبار و نجف قرار گرفته است.

وزارت نفت عراق اعلام کرد آماده‌سازی برای برگزاری ششمین دوره مناقصه بلوک‌های گازی کشور انجام‌شده، اما تاریخ دقیقی برای آن مشخص نکرد.

رویترز: عراق 2.76میلیارد دلار به ایران پرداخت می‌کندعراق 2.5 تن طلا در یک روز خرید

عراق به‌عنوان دومین تولیدکننده بزرگ اوپک پس‌از عربستان بیشتر گازی را که طی فرایند استخراج نفت بدست می‌آید می‌سوزاند، چون تأسیسات لازم برای فرآوری این گاز را ندارد. درعوض مجبور است برای تولید برق از ایران گاز وارد کند.عراق برای تولید 40 درصد از برق مصرفی خود وابسته به گاز ایران است

بغداد مدت‌هاست تحت فشار آمریکا برای کاهش وابستگی به واردات گاز از ایران قرار دارد.

حجم منابع گاز طبیعی عراق به 131 تریلیون فوت مکعب می‌رسد و این کشور دوازدهمین منابع بزرگ گازی دنیا را در اختیار دارد. اما به‌شدت درگیر خاموشی‌های مکرر به‌خاطر کمبود سوخت برای نیروگاه‌های برق خود است.

انتهای پیام/16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *