دورخیز مارون برای صادرات ۳۵۰ میلیون دلاری

دورخیز مارون برای صادرات ۳۵۰ میلیون دلاری

بازار؛ گروه بورس: محمدرضا نجفی معاونت فروش و توسعه بازار شرکت مارون با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ شرکت مارون افزایش تولید داشته است، گفت: سال گذشته با تعمیرات سنگین اورهال مواجه بودیم. با استفاده از تخصص کارکنان و همچنین تدابیر مدیریت شرکت توانستیم انتقال تکنولوژی کمپرسور در واحد الفین را برای اولین بار در کشور انجام دهیم.
او با تاکید بر اینکه در زمان اورهال پیش بینی هایی شد مبنی بر اینکه عملیات موفقیت آمیز نباشد، تصریح کرد: اما خوشبختانه این پروژه ملی با موفقیت اجرا شد و مجموعه مارون در تعمیر کمپرسور سربلند بیرون آمدند.
نجفی با تاکید بر اینکه افزایش تولید موفقیت دیگر شرکت مارون در سال ۱۴۰۳ بود، اظهار کرد: صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای مختلف آسیا از جنوب شرق گرفته تا حوزه سی آی اس، اروپا، ترکیه و… انجام شد. هدف‌گذاری بعدی مارون در آینده نه چندان دور شرق قاره آفریقاست.
او افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از محصولات شرکت مارون به جنوب و جنوب شرق آسیا صادرات می شود، اظهار کرد: بازار شرق اروپا، ترکیه، عراق، افغانستان و حوزه سی آی ای نیز یکی دیگر از بزرگترین بازارهای شرکت مارون محسوب می‌شود.

افزایش ورود به بازارهای جهانی براساس کیفیت
معاونت فروش و توسعه بازار شرکت مارون با اشاره به اینکه رعایت استانداردهای کیفی در مارون گفت: در حال حاضر از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می کنیم. از طرف دیگر کیفیت به عنوان یکی از عوامل موثر برای افزایش ورود به بازارهای جهانی اهمیت دارد. به همین دلیل از مواد اولیه تا محصولات نهایی همواره سطح کیفی محصولات مورد پایش قرار می گیرد.
نجفی با تاکید بر اینکه مارون همواره کالاهای با کیفیتی را در بازار داخلی و خارجی عرضه کرده است، گفت: مارون با سرمایه‌گذاری های جدیدی که سال ۱۴۰۲ در بخش پایین دست انجام داده تبدیل به یک هلدینگ شده است. به همین دلیل تقویت روابط خارجی با حضور در نمایشگاه های بین المللی از برنامه های اصلی شرکت محسوب می شود. به طوری که در این نمایشگاه ها حفظ مشتریان قبلی و همکاری با مشتریان جدید در دستور کار قرار دارد. در همین راستا مذاکراتی با شرکتهای آفریقایی در حاشیه نمایشگاه اکسپو انجام شد.

هدف‌گذاری برای توسعه صادرات
معاونت فروش و توسعه بازار شرکت مارون در سال جاری با توجه به اینکه تعمیرات اورهال انجام شده است می تواند به تولید و صادرات بیشتر کمک کند، اظهار کرد: از آنجایی که مجوز صادرات برای محصولات اچ دی و گلایکول وجود دارد. پیش بینی می شود در سال جاری صادرات افزایش یابد و حداقل به ۳۵۰ میلیون دلار دست پیدا کنیم.
او با تاکید بر اینکه مارون بیشتر محصولات پتروشیمی را استفاده می کند، گفت: از دانش بنیان ها برای ارتقای کیفیت و تولید کاتالیست های به روز برای افزایش بهره‌وری استفاده می کند. همچنین از این ظرفیت برای افزایش تولید و عرضه محصولات و گریدهای جدیدی که در بازار جهانی مشتریان زیادی ندارند تمرکز کرده ایم.
معاونت فروش و توسعه بازار شرکت مارون با تاکید بر اینکه تغییرات نرخ خوراک سال گذشته روی حاشیه سود شرکت های پتروشیمی و همچنین رقابت پذیری آنها در بازارهای جهانی تاثیر گذاشته بود، گفت: هرگونه تصمیم گیری درباره نرخ خوراک پتروشیمی ها باید براساس وضعیت بازارهای جهانی و به صورت کارشناسی انجام شود.
معاونت فروش و توسعه بازار شرکت مارون با تاکید بر اینکه شرکت مارون به دلیل اینکه گاز را از منطقه عمومی اهواز جمع‌آوری می کند. به همین دلیل در تامین خوراک مستقل عمل می کند، گفت: در حال حاضر این شرکت تنها ۲۰ درصد از مواد اولیه خود را واردات می کند و با توجه به اینکه در سال‌های اخیر از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارتقای تامین داخلی کاتالیست ها استفاده کرده است، هدف‌گذاری ما این است که در آینده با بهره گیری از همین توان داخلی به بومی‌سازی ۱۰۰ درصدی برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *