راز تغییر نام فیلم Thunderbolts چیست؟

نویسنده: مسیح کریمی // سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۱ مقالات سینماییراز تغییر نام فیلم Thunderbolts چیست؟

مدتی پیش مارول استودیو نام فیلم Thunderbolts را تغییر داد و تنها یک ستاره به نام فیلم اضافه کرده است، اما دلیل این موضوع چیست؟

مدتی پیش بود که کوین فایگی، رئیس مارول استودیو در جریان سینماکان ۲۰۲۴ اعلام کرد که نام فیلم Thunderbolts تغییر پیدا کرده است و حالا این فیلم با کمی تغییر *Thunderbolts نام خواهد داشت که تنها یک * به نام فیلم اضافه شده است. این موضوع باعث ایجاد سوالات زیادی شد که دلیل اضافه شدن این ستاره به نام فیلم چه چیزی بوده است و فایگی در آن زمان اضافه کرد که تا پس از اکران فیلم در مورد اضافه شدن «ستاره» به نام فیلم صحبت بیشتری نخواهد کرد.

با اینکه مارول و فایگی در مورد دلیل این تغییر عجیب سکوت کردند، اما طرفداران شروع به بررسی دلیل این موضوع کرده‌اند و از آن زمان نظریه‌های زیادی در مورد این موضوع مطرح و منتشر شده است. اکنون به‌تازگی نظریه‌ جدیدی منتشر شده است که می‌گوید درواقع گروه تاندربولتز قرار است در پایان فیلم به گروه دیگری تبدیل شود و ادامه داستان آن در یک فیلم دیگر روایت شود. این نظریه به سرعت به محبوبیت زیادی دست یافته است و در ادامه قرار است به این نظریه و اینکه چقدر می‌تواند درست باشد، بپردازیم. پس در ادامه با زومجی همراه باشید.

فلورنس پیو در نقش یلنا بلووا در قسمت چهارم سریال Hawkeye

در ابتدا باید به ریشه تشکیل گروه تاندربولتز بپردازیم. این گروه توسط ژنرال تاندربولت راس تشکیل شده و نام گروه هم از اسم او برداشته شده است. اعضای گروه عمدتا از شخصیت‌های ضدرقهرمان دنیای مارول و بعضا شخصیت‌های شرور سابق این مجموعه تشکیل شده است. بااین‌حال در مورد دنیای سینمایی مارول چندین شک در مورد ماهیت این گروه وجود دارد. طبق تصاویر نمایش داده شده از فیلم Captain America: Brave New World، رئیس‌جمور تادئوس تاندربولت راس به‌دنبال تشکیل اونجرز جدید است و سم ویلسون را برای آن تحت فشار گذاشته است.

مارول به‌تازگی یک ستاره به نام فیلم Thunderbolts اضافه کرده است، دلیل آن تا اکران فیلم مشخص نخواهد شد

حالا اگر شایعه تبدیل شدن تاندربولت راس با بازی هریسون فورد به رد هالک در فیلم کاپیتان آمریکا ۴ واقعی باشد، برخی اعتقاد دارند که اگر او در فیلم Thunderbolts حضور نداشته باشد احتمالا با گروه واقعی تاندربلوتز هم طرف نخواهیم بود؛ چرا که در تصویر مفهومی منتشر شده این شخصیت دیده نمی‌شود، اما هریسون فورد در فیلم نقش خواهد داشت. درواقعا طبق یک نظریه و همچنین ادعا یک اینسایدر، این گروه در فیلم بیشتر حکمی مشابه Task Force X خواهند داشت که به ماموریتی فرستاده می‌شوند که حکم مرگ را برای آن‌ها دارد.

اما نقش ستاره در نام فیلم *Thunderbolts چیست؟ نظریه‌های زیادی در مورد آن وجود دارد، اما محبوب‌ترین آن این است که گروه در پایان فیلم قرار است تغییر نام دهد و دیگر با نام تاندربولتز شناخته نخواهد شد. درواقع گروه در پایان فیلم قرار است هویت جدیدی به‌دست بیارند که احتمالا به سرنوشت تاندربولت راس هم بستگی خواهد داشت. این موضوع نمی‌تواند خیلی غافلگیر کننده باشد، اما باید منتظر حضور چه گروهی در ادامه باشیم و آیا دیگر شاهد فیلم Thunderbolts 2 نخواهیم بود؟

سباستین استن در نقش باکی بارنز یا سرباز زمستان

اکنون بسیاری اعتقاد دارند که در پایان فیلم قرار است نام فیلم به Dark Avengers تغییر پیدا کند تا شاهد شروع به کار گروه دارک اونجرز باشیم. اما آیا واقعا این نظریه می‌تواند رنگ واقعیت به خود بگیرد؟ برخلاف تاندربولتز که بیشتر توسط شخصیت‌های ضدقهرمان تشکیل شده است و برخی مواقع شاهد شخصیت‌های شرور و حتی قهرمان هم در آن هستیم، اما اعضای گروه دارک اونجرز اصولا با شخصیت‌های شرور دنیای مارول تشکیل می‌شود.

در این بین شخصیت‌هایی مثل باکی بارنز و یلنا بلووا را داریم که می‌توانند باعث تشکیل دارک اونجرز شوند. در مقابل شخصیت US Agent و گوست هم هستند که می‌تواند این نظریه را منطقی‌تر هم کند. اما در هر حال احتمال دارد گروه تحت نظارت دولت آمریکا و همچنین شخصیت وال باقی بماند. گروه انتقام‌جویان تاریک توسط برایان کایل بندیس خلق و برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۹ معرفی شد. این گروه توسط نورمن آزبورن با لباس آیرون پاتریوت در دنیای کمیک مارول تشکیل شده است. اعضای گروه عمدتا شخصیت‌های شرور دنیای کمیک مارول هستند.

همچنین طبق شایعات در فیلم *Thunderbolts باید منتظر شخصیت سنتری هم باشیم که اتفاقا یکی از اعضای گروه دارک اونجرز هم محسوب می‌شود. مشخصا در دنیای سینمایی مارول فعلا خبری از نورمن آزبورن نیست و بدین ترتیب اگر این موضوع درست باشد می‌توانیم انتظار داشته باشیم شخصیت‌هایی مثل یلنا بلووا، باکی بارنز و US Agent و شاید سنتری در تشکیل آن نقش داشته باشند.

معرفی وایت راسل در نقش جان واکر ملقب به US Agent به عنوان کاپیتان آمریکا جدید در پایان قسمت اول سریال The Falcon and The Winter Soldier

به‌عنوان یک نشانه دیگر، در کمیک Thunderbolts شماره ۱۷۵ که توسط جف پارکر نوشته شده است، تیم تاندربولتز به دارک اونجرز تغییر نام پیدا کرده است و این تیم تحت رهبری جان واکر به دنیای دیگری فرستاده می‌شود. پس خیلی عجیب نیست که در پایان فیلم تاندربولتز هم شاهد تایید فیلم Dark Avengers باشیم تا داستان این شخصیت‌ها تحت یک نام دیگر ادامه پیدا کند. حتی باتوجه‌به خصوصیات کلی گروه جدید می‌توان انتظار داشت که گروه دارک اونجرز با اتفاقات مولتی‌ورس می‌تواند هم‌خوانی بیشتری هم داشته باشد.

نام فیلم Dark Avengers می‌تواند از نظر تجاری و تبلیغاتی برای مارول و دیزنی و آینده گروه تاندربولتز بهتر و مناسبت‌تر باشد

اما اگر این نظریه درست باشد چرا مارول چنین تصمیمی را گرفته است؟ گروه تاندربولتز درواقع مشابه گروه جوخه انتحاری دنیای دی سی است. بااین‌حال نام آن شاید برای کسانی‌که صرفا دنیای سینمایی مارول را ازطریق سینما دنبال می‌کنند چندان شناخته شده نباشد. همچنین قرار گرفتن دو کلمه Dark و Avengers می‌تواند از نظر تبلیغاتی هم جذابیت بیشتری داشته باشد و حتی احتمال دارد مارول ریسک بیشتری کند و فیلمی با درجه سنی بزرگسال تولید کند.

به‌صورت کلی نام فیلم Dark Avengers قطعا می‌تواند از نظر تجاری برای مارول و دیزنی قدرتمندتر هم باشد و اگر مارول واقعا می‌خواهد چنین فیلمی در آینده تولید کند، نیاز دارد تا تفاوت‌های بیشتری هم در مقایسه با گروه انتقام‌جویان ایجاد کند. صد البته در ابتدا باید منتظر عملکرد فیلم *Thunderbolts باشیم و ببینیم که این فیلم قرار است چه عملکردی چه در نزد منتقدان و چه در گیشه داشته باشد. مارول در چند وقت اخیر روندی یک دست و یک شکل نداشته است و همین موضوع می‌تواند تا حدی نتیجه‌گیری را سخت‌تر کند.

نورمن آزبورن به‌عنوان Iron Patriot در سری تاندربولتز

اما این نظریه می‌تواند نشان دهد که مارول برنامه‌های بزرگ و بلند مدتی برای گروه تاندربولتز دارد. درواقع این گروه صرفا قرار نیست یک مأموریت که احتمالا در پایان به مرگ اعضای زیادی از آ‌ن‌ها می‌تواند ختم شود، انجام دهند و بسیاری از اعضای باقی‌مانده می‌توانند گروه دارک اونجرز را تشکیل دهند. شاید یک راهکار درجه سنی بالاتر و خشونت بیشتر فیلم است که البته عملکرد تجاری فیلم ددپول و ولورین می‌تواند تعیین کننده باشد. در هر حال این تنها یک نظریه است و در آینده می‌تواند بارها تغییر کند و درنهایت هم می‌تواند درست نباشد.

درواقع ما در گذشته نظریه‌های زیادی مورد حضور مفیستو در سریال وانداویژن داشتیم که درنهایت مشخص شد هیچکدام درست نبوده‌اند. پس در حال حاضر هر نظریه‌ای را نمی‌توان نه کاملا رد و نه کاملا قبول کرد و تنها باید صبر کرد و ببینیم چقدر می‌تواند درست یا غلط باشند. در هر حال نشانه‌ها فعلا خبر از تشکیل گروه دارک اونجرز در دنیای سینمایی مارول را می‌دهد، اما باز هم به این نظریه و شایعه‌ها نباید به چشم یک احتمال قطعی نگاه کرد تا درنهایت ناامید شویم.

فیلم *Thunderbolts برای اکران در تاریخ ۲ می ۲۰۲۵ (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) برنامه‌ریزی شده است.

فیلمبرداری فیلم ترون 3 با بازی جرد لتو با انتشار چند تصویر به پایان رسید آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟ | از انیمه متروپلیس تا دسته سیسیلی ها میوه های شیطانی دنیای وان پیس و خاستگاه آنها اولین واکنش منتقدان به فیلم Kingdom of the Planet of the Apes تصاویر جدید فیلم Alien: Romulus مقابله انسان‌ها با زنومورف‌ را نشان می‌دهد منبع CBM زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *