رشد چشمگیر پرتفوی و کاهش نسبت خسارت

رشد چشمگیر پرتفوی و کاهش نسبت خسارت

به گزارش باشگاه بیمه‌گران، صورت‌های مالی منتشر شده در سامانه کدال، بهترین سند برای بررسی عملکرد شرکت‌های اقتصادی و به ویژه شرکت‌های بیمه حاضر در بازار سرمایه است.نگاهی به صورت‌های مالی منتشر شده بیمه ما در سامانه کدال نشان می‌دهد که این شرکت، عملکردی به مراتب بهتر از سال گذشته را ثبت کرده است.

حق بیمه تولیدی بیمه ما در سال ۱۴۰۲ به رقم ۷۷,۷۴۶,۲۱۴ میلیون ریال رسیده است. این در حالی است که این شرکت در سال ۱۴۰۱، حق بیمه‌ای معادل ۳۸,۷۵۵,۶۰۹ میلیون ریال تولید کرده بود و حالا در این بخش، رشدی بیش از صد در درصد را تجربه کرده است.از حق بیمه ۷۷ هزار میلیاردی بیمه ما، بیمه زندگی با ۳۲,۴۶۲,۳۲۰ میلیون ریال حق بیمه بیشترین سهم را در سبد پرتفوی این شرکت دارد، آماری که نشان می‌دهد این شرکت تنها در رشته زندگی، حق بیمه‌ای نزدیک به کل حق بیمه سال گذشته خود تولید کرده است.

بیمه زندگی با ۴۲ درصد، رشته درمان با ۲۱ درصد و رشته‌های ثالث و حوادث راننده و آتش‌سوزی نیز هر کدام با ۱۳ درصد و ۱۰ درصد به ترتیب بیشترین سهم از سبد پرتفوی بیمه ما دارند. همچنین مقایسه عملکرد بیمه ما در دو سال گذشته نشان می‌دهد که این شرکت در رشته‌های درمان، نفت و انرژی، کشتی و هواپیما، بیشترین رشد را داشته است.بررسی حق بیمه تولیدی ماهانه بیمه ما نیز نشان می‌دهد، فروش این شرکت در ماه‌های مرداد و اسفند بالاتر از ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده و رکورد فروش ماهانه این شرکت در مرداد ماه ۱۳,۶۱۴,۶۵۳ میلیون ریال ثبت شده است.

بهبود نسبت خسارت با کنترل ریسک

بیمه ما در کنار جذب پرتفوی قابل توجه در سال ۱۴۰۲، با مدیریت ریسک مناسب در بخش نسبت خسارت نیز عملکرد خوبی داشته است. بر اساس گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۲ که در سامانه کدال منتشر شده است، این شرکت تا پایان سال ۱۴۰۲ خسارتی معادل ۳۰,۸۱۱,۰۳۸ میلیون ریال پرداخت کرده است. این آمار نشان می‌دهد نسبت خسارت بیمه ما در سال گذشته، ۳۹.۶ درصد و رقمی پایین‌تر از میانگین نسبت خسارت شرکت‌های صنعت بیمه کشور است.

مقایسه نسبت خسارت سال ۱۴۰۲ با سال گذشته نیز نشان می‌دهد این شرکت توانسته در حوزه نسبت خسارت نیز عملکرد خود را بهبود ببخشید و نسبت خسارت خود را در مقایسه با سال ۱۴۰۱، ۲.۶ درصد کاهش دهد.

همچنین رشته زندگی با ۳۱ درصد، درمان با ۳۰ درصد و ثالث و حوادث راننده با ۲۳ درصد، بیشترین سهم را از خسارت پرداختی بیمه ما دارند. در مقابل اما رشته‌های باربری، کشتی، هواپیما، نفت و انرژی، حوادث، اعتباری و پول، خسارت‌های زیر یک درصد داشته‌اند.

افزایش سرمایه

یکی از اقدامات مهم و موثر بیمه ما در سال گذشته، تصویب افزایش سرمایه این شرکت بود. جایی که مدیران بیمه ما تصمیم گرفتند برای اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی از شرکت و هم‌چنین افزایش ظرفیت اتکایی و افزایش ظرفیت مجاز نگهداری، سرمایه شرکت را از مبلغ ۸۰۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهند.افزایش سرمایه‌ای که بر اساس گزارش هیات مدیره، از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها انجام می‌گیرد و در مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت به تصویب سهامداران نیز رسیده است. افزایش سرمایه‌ای که می‌تواند نقش مهمی در حفظ و بهبود نسبت توانگری مالی بیمه ما و ارتقای آن در سال‌های آینده داشته باشد و جایگاه این شرکت را در میان شرکت‌های صنعت بیمه در حوزه توانگری مالی ارتقا دهد.

برچسب ها :بیمه ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *