سد مقاومتی طلا شکست/ قیمت جدید طلا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سد مقاومتی طلا شکست/ قیمت جدید طلا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۰ درصد افزایش به ۲۳۵۳ دلار و ۴۸ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری پول و تجارت، براساس گزارش رویترز، قیمت طلا به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی جدید آمریکا که احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را بالا برده، در آستانه بهترین عملکرد هفتگی از پنجم آوریل قرار دارد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۰ درصد افزایش به ۲۳۵۳ دلار و ۴۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۸۷ درصدی به ۲۳۶۰ دلار و ۷۰ سنت رسیده است.

اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز پنجشنبه نشان داد تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست مزایای بیکاری را پر کرده‌اند بیش از حد انتظار در هفته گذشته افزایش داشته است.

تاجران انتظار دارند فدرال رزرو روند کاهش نرخ بهره را در ماه سپتامبر آغاز کند. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.
اطلاعات تورم آمریکا می‌تواند تعیین‌کننده سیاست پولی آمریکا باشد. اگر تورم روند نزولی داشته باشد به نفع طلا خواهد بود.

اطلاعات مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده در آمریکا هفته آینده منتشر خواهد شد.
مری دالی رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو در روز گذشته گفت بی‌ثباتی قابل توجهی در مورد روند تورم در ماه‌های آینده وجود دارد.

از طرف دیگر، یکی از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کرده آخرین دور مذاکرات غیر مستقیم در قاهره برای توقف جنگ در غزه بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافته و این رژیم به عملیات خود در رفح ادامه خواهد داد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۹۵ درصد افزایش به ۲۸ دلار و ۶۴ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۷ درصدی ۹۸۶ دلار و ۱۲ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۳۲۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *