«شدوص» ۷۰۰ ریال سود داد

«شدوص» ۷۰۰ ریال سود داد

در مجمع عمومی عادی سالیانه دوده صنعتی پارس به ازای هر سهم ۷۰ تومان سود تقسیم کرد.

به گزارش پول و تجارت، در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت دوده صنعتی پارس با حضور بیش از ۸۱ درصدی سهامداران برگزاری شد.

علی کد خدا شهریاری مدیر عامل شرکت دوده صنعتی پارس دراین مجمع با اشاره به اینکه سهم شدوص از تولید دوده در کشور ۳۷هزار و ۱۲۷ تن بوده است، گفت: برای امسال، سود حدود ۷۰۰ میلیارد تومانی پیش‌بینی شده است.

مدیر عامل شرکت دوده صنعتی پارس ادامه داد: در سال مالی ۱۴۰۲، نحوه رفع تعهد ارزی صادرات شرکت‌ها تغییر پیدا کرد. با رفع صادرات ارزی دوده صنعتی در دسته بندی پتروشیمی قرار گرفت و قیمت های صادراتی کاهش پیدا کرد.

کد خدا شهریاری با بیان اینکه پیش بینی می شود فروش محصولات شرکت به میزان ۳۹هزار تن در سال برسد، افزود: واردات دوده‌های خاص در سال ۱۴۰۳ در حداقل مقدار یعنی زیر ۱۰۰۰ تن در سال و میزان صادرات کشور به حدود ۷۰هزار تن پیش‌بینی شده است.

به گفته مدیرعامل «شدوص» برای سال ۱۴۰۳ برآورد می‌شود ۱۰هزار تن از محصولات تولیدی به بازارهای هند، پاکستان ترکیه و اروپا صادر شود.همچنین ایجاد نمایندگی فروش در کشورهای هدف صادراتی در دستور کار است.

وی افزود: شرکت دوده صنعتی پارس آخرین افزایش سرمایه ۵۶٠ میلیارد تومانی را در سال گذشته ثبت کرد.

کد خدا شهریاری تصریح کرد: ارزش بازار با توجه به سهام شرکت آخر سال ١۴٠١ حدود ١۴٠٠ میلیارد تومان و در چند روز گذشته بالای ۲۰۰۰میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد : پروژه بومی‌سازی کیسه فیلترهای فایبر گلاس با پوشش PTFE از طریق شرکت دانش بنیان ایرانی آزاد فیلتر انجام شد که از خروج ۴۰۰هزار یورو از کشور جلوگیری کرد.

کدخدا شهریاری ادامه داد: تولید دوده جدید شبه پرینتکس جهت تولید مستربچ PE-۱۰۰ مجتمع‌های پتروشیمی از اقدامات شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ است و در حال حاضر در مرحله دریافت تأییدیه از شرکت NPC هستیم.

مدیر عامل شرکت دوده صنعتی پارس گفت: کاهش ضریب مصرف به دلیل تغییر و اصلاح تکنولوژی و همچنین تغییر خوراک و روش‌های تولید بوده است همچنین قیمت‌گذاری دوده براساس ضرایب و سودی معمولی است؛ به نحوی که ایراد حاکمیتی به آن گرفته نشود.

کد خدا شهریاری در خصوص طرح توسعه فاز ۴ ، افزود: طرح توسعه فاز ۴ تهیه شده و بعد از دریافت مصوبه شستا تأمین تجهیزات و اجرا شروع می‌شود. تأمین مالی این پروژه ۳۰درصد از طریق افزایش سرمایه و ۷۰درصد از طریق وام خواهد بود و زمان شروع تا بهره‌برداری پروژه طرح توسعه فاز ۴ تقریباً ۲ سال طول خواهد کشید .

مدیرعامل شدوص افزود: در سال مالی ۱۴۰۲، نرخ فروش داخلی ۴۸ تومان و نرخ فروش صادراتی ۴۵ تومان بوده و این اختلاف به دلیل این است که ارزها پس از ۲۰ روز تا یک ماه بعد از صادرات به‌صورت کوتاژ در بازار عرضه می شود.

به گفته وی دلار به‌صورت کوتاژ با واردات کنندگان در سامانه نیما در حال معامله است.

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه «شدوص» براساس رای سهامداران دوده صنعتی پارس، ۹۰ درصد از سود انباشته تقسیم شد و به ازای هر سهم ۷۰۰ ریال به سهاداران تعلق گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *