شروع بهاری بورس پس از سایه جنگ

شروع بهاری بورس پس از سایه جنگ

بازار سرمایه بعد از ریزش قابل توجهی که روز گذشته داشت، امروز توانست عملکرد قابل قبولی را برای سهامداران رقم بزند.

به گزارش پول و تجارت، بازار سرمایه در سومین روز معاملاتی هفته، با رشد ۱۰ هزار ۱۰۰ واحدی گذراند و به سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز که یکسان‌کننده اثر سهم است نسبت به روز گذشته یک رشد ۲ هزار و ۴۵۸ واحد را تجربه کرد. ارزش ۱۷۱ هزار معامله ۴۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

در بازار فرابورس نیز شاخص کل ۶۳ واحد نسبت به روز گذشته رشد داشت و به سطح ۲۴ هزار ۷۰۸ واحد رسید. ارزش ۹۶ هزار معامله کمتر از ۴۰۰ همت به ثبت رسیده است.

نمادهای مثبت و منفی

۴۸۰ نماد بازار مثبت و ۱۲۲ نماد از میان ۶۷۵ نماد بازدهی منفی داشتند و این بدان معناست که ۷۱ درصد نمادها سبز رنگ و ۱۸ درصد بازار قرمز شده بودند.

بیشترین‌ها

ذوب، فملی، ثفارس و فولاد بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند.

ذوب، شستا، فاذر و وبصادر بالاترین حجم معملاتی را به نام خود زدند.

نمادهای فارس، فولاد، فملی و شپنا بیشتر از سایرین ارزش بازاری را داشتند.

در نمادهای اتکاسا، سیدکو، ولکار و دپارس بیشترین قدرت خرید حقیقی به ثبت رسید.

فملی، فارس، فولاد و فارس بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل گذاشتند و در این بازار نمادهای فاذر، ذوب، فولاد و فملی بیشترین تراکنش را داشتند.

آریا بیشترین تاثیر منفی و هرمز، شگویا و وسپهر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار نقدی فرابورس گذاشتند و فصبا، نخریس، بیوتیک و فن‌افزار جزو نمادهای پرتراکنش بازار نقدی فرابورس به ثبت رسیدند.

در نمادهای اتکام، وامین، بیوتیک و فن‌افزار فشار از سمت تقاضا نسبت به سایر نمادها برتری داشت.

صنایع پیشروی امروز

صنایعی که در سومین روز هفته توانستند بیشترین رشد را به ثبت برسانند، شامل گروه‌های خودرو، فعالیت‌های مرتبط با اوراق بهادار، پیمانکاری صنعتی و تولید فلزات گرانبها بود. و صنایعی که بیشترین تاثیر را روی شاخص کل داشتند شامل صنعت سرمایه‌گذاری، تولید فلزات گرانبهای غیرآهن، آهن و فولاد و فراورده‌های نفتی رفت.

برترین صندوق‌ها

صندوق‌های سهامی کاریس، کاردان، هم‌وزن و هامون بیشترین بازدهی را در روز جاری داشتند، همچنین صندوق‌های درآمد ثابت درین، فیروزا، تداوم و اونیکس بیشترین رشد را در میان صندوق‌های درآمد ثابت به ثبت رساندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *