ضربه دیگری بر پیکر کوین‌های حریم خصوصی؛ صرافی لوکال‌مونرو تعطیل شد!

local-monero-exchange-shuts-down-crypto-privacy-services-dwindle

پلتفرم معاملاتی همتا به همتا (P۲P) مختص ارز دیجیتال حریم خصوصی محور مونرو (Monero) با نام لوکال‌مونرو (LocalMonero)، به دنبال افزایش سختگیری رگولاتورها در ایالات متحده، خدمات خود را متوقف کرده است.

لوکال‌مونرو با انتشار اعلامیه‌ای در تاریخ ۷ می اعلام کرد که ثبت‌نام‌ جدید در این پلتفرم دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود. همچنین از تاریخ ۱۴ می، معاملات مونرو متوقف خواهد شد.

این شرکت در بیان دلیل توقف خدمات، به ترکیبی از عوامل داخلی و خارجی اشاره نمود، اما به وضوح دلیل خاصی را بیان نکرد:

سختگیری گسترده نسبت به محصولات و خدمات با محوریت حریم خصوصی مطمئنا یکی از عوامل اصلی تصمیم ما بوده است.

این پلتفرم پیش از این اعلام کرده بود که در تاریخ ۷ نوامبر، وب‌سایت پروژه از دسترس خارج خواهد شد و به کاربران توصیه نمود تا قبل از این تاریخ، وجوه خود را منتقل کنند. این پلتفرم اعلام کرده که مسئولیتی در قبال وجوه باقی‌‌مانده نخواهد داشت.

برخی از کاربران، این اتفاق را ضربه دیگری به کوین‌ها و پروتکل‌های حریم خصوصی محور، به دنبال پایان حمایت کراکن از مونرو برای مشتریان خود در ایرلند و بلژیک در ماه آوریل و همچنین اقدامات قانونی اخیر علیه تورنادو‌کش (Tornado Cash)، می‌دانند.

کوین‌ها و خدمات مبتنی بر حفظ حریم خصوصی طی ماه‌های اخیر توسط رگولاتورهای مالی سراسر جهان مورد هدف قرار گرفته‌اند.

در ماه آوریل، بنیانگذاران میکسر و کیف پول ارز دیجیتال سامورایی (Samourai) به اتهام پولشویی دستگیر شدند. سایر ارائه‌دهندگان خدمات حریم خصوصی مانند واسابی (Wasabi) نیز در پی سختگیری‌ها، ارائه خدمات در ایالات متحده را متوقف کرده‌اند.

با این حال، آلن اسکات (Alan Scott)، توسعه‌دهنده پروتکل حریم خصوصی اتریوم ریل‌گان (Railgun) در اوایل ماه می گفت که سازمان‌های اطلاعاتی، آنطور که به نظر می‌رسد، ضد خدمات حریم خصوصی نیستند، آن‌ها فقط بابت چالش‌هایی که این پلتفرم‌ها ممکن است در زمینه دستگیری مجرمان به وجود بیاورند، نگرانی‌هایی دارند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته ضربه دیگری بر پیکر کوین‌های حریم خصوصی؛ صرافی لوکال‌مونرو تعطیل شد! اولین بار در پول و تجارت. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *