فرودگاه استانبول رکورد تعداد پرواز جهان در یک روز را شکست

فرودگاه استانبول رکورد تعداد پرواز جهان در یک روز را شکست – اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، سازمان ایمنی ناوبری هوایی اروپا (یوروکنترل) روز دوشنبه اعلام کرد که تعداد پروازهای انجام‌شده توسط فرودگاه استانبول در روز یکشنبه به 1684 پرواز رسید که رکورد 1624 پرواز فرودگاه فرانکفورت در 11 سپتامبر 2019 را شکست.

به‌گفته این سازمان نظارتی، فرودگاه استانبول که در زمان حاضر شلوغ‌ترین فرودگاه اروپا محسوب می‌شود، شاهد افزایش 12درصدی ترافیک روزانه خود بود چرا که هواداران فوتبال پس از حضور در فینال لیگ قهرمانان 2023 در استانبول به خانه بازمی‌گشتند.

یوروکنترل همچنین افزایش پروازهای روزانه در شهرهای فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا را ثبت کرد. ترافیک فرودگاه مالپنسای میلان، بزرگترین فرودگاه بین‌المللی در شمال ایتالیا، نسبت به هفته قبل 54 درصد شاهد افزایش بود، در عین حال، فرودگاه منچستر شاهد افزایش نسبتاً اندکی 5درصدی در ترافیک روزانه خود بود.

طبق گفته این سازمان، سه رکورد قبلی ورود و خروج روزانه در یک فرودگاه اروپایی همگی به‌سرعت در سال 2019 قبل از همه‌گیری ثبت شدند.

در گزارش یوروکنترل آمده است: رکورد قبلی در اختیار فرودگاه فرانکفورت بود و در کمتر از یک ماه از فرودگاه شارل دوگل پاریس (با 1612 پرواز روزانه در 26 اوت 2019) پیشی گرفت که این فرودگاه نیز جایگزین فرودگاه باراخاس مادرید شده بود (با 1600 پرواز روزانه در 2 ژوئن 2019).

فرودگاه جدید استانبول که چهار سال و نیم پیش افتتاح شد، بزرگ‌تر از دو فرودگاه بین‌المللی دیگر است که به این شهر خدمات می‌دهند.

این فرودگاه جایگزین فرودگاه قدیمی آتاتورک شد و به یک مرکز هوایی مدرن شلوغ تبدیل شده است که اروپا و آسیا را به هم متصل می‌کند.

این هاب به‌عنوان پایگاه عملیات هواپیمایی "ترکیش ایرلاینز" عمل می‌کند. در 6 می، این فرودگاه اعلام کرد که به بیش از 200 میلیون مسافر خدمات‌رسانی کرده است.

انتهای پیام/+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *