فروش سهام سرخابی‌ها به سنگ خورده بود

فروش سهام سرخابی‌ها به سنگ خورده بود

پیش از آغاز محرومیت‌های تیم فوتبال ایران از سوی AFC، اعلام کردم که دولت نمی تواند دو باشگاه داشته باشد این تنها راه فروش این دو باشگاه به خصولتی‌ها بوده است…

پیش از آغاز محرومیت‌های تیم فوتبال ایران از سوی AFC، اعلام کردم که دولت نمی تواند دو باشگاه داشته باشد این تنها راه فروش این دو باشگاه به خصولتی‌ها بوده است. اوایل تصمیم بر این شد که سهام دوباشگاه در بورس عرضه شود که ۱۰ درصد سهام در بازار عرضه شد و فقط ۳ درصد آن با تمام آگهی‌هایی که کرده شد به فروش رفت؛ با وجود اینکه این دو باشگاه بیش از ۳۰ تا ۴۰ میلیون هوادار دارد.
نه تنها فوتبال ایران توسط خصوصی‌ها اداره نمی‌شود بلکه والیبال، فوتسال و … نیز توسط خصولتی‌ها اداره می‌شود چرا که برای بخش خصوصی درآمدی ندارد که بخواهند سرمایه خود را برای ورزش بگذارند. از سوی دیگر باشگاه داری در ایران گران تمام می‌شود. پس از ۳ تا ۵ سال دور باطل زدن برای خصوصی‌سازی، تصمیم بر این شد که این دو باشگاه به خصولتی‌ها واگذار شود فقط در این میان زمان برای تیم‌های ایرانی از دست رفت. اگر از اول این دوباشگاه به خصولتی‌ها واگذار می‌شد و به آدرس‌های غلط نمی رفتند مشکلاتی برای این دو باشگاه رخ نمی‌داد.
ایرادی که بانک‌ها نمی توانند بنگاهداری کنند در این مبحث جایی ندارد چرا که بانک‌ها برای تولید ثروت در بورس سهام خرید و فروش می‌کنند و در خرید باشگاه‌ها نیز ۵ درصد یا ۱۰ درصد سهام این باشگاه را خریداری کردند نه بیشتر پس باید گفت که بانک‌ها در خصوص خرید پرسپولیس بنگاهداری نخواهند کرد.

  • امیر واعظ آشتیانی – مدیرعامل سابق استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *