قابلیت جذابی به RTX Remix اضافه شد

نویسنده: مهدی اسدی // چهار شنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۳ اخبار فناوریقابلیت جذابی به RTX Remix اضافه شد

انویدیا رسما تایید کرد که نرم‌افزار RTX Remix در آپدیت جدید خود از فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی Ray Reconstruction نیز پشتیبانی خواهد کرد.

نرم‌افزار RTX Remix پلتفرم جدیدی برپایه‌ی Omniverse است که به کاربران اجازه می‌دهد بازی‌های قدیمی‌ مبتنی‌بر DirectX 8 و DirectX 9 را با فناوری‌هایی مثل DLSS و ری تریسینگ با کیفیت بسیار بالاتر اجرا کنند. پلتفرم RTX Remix برای اعمال اصلاحات گرافیکی روی بازی‌ها، از ابزارها و ویژگی‌های مختلفی بهره می‌برد. کاربران می‌توانند با این برنامه فرمت‌ فایل‌های مختلف را به Universal Scene Description (openUSD) تبدیل کنند. از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزار مذکور می‌توان به باز کردن و ویرایش آسان‌تر فایل‌ها در برنامه‌های متصل به Omniverse اشاره کرد.

از طرفی فناوری ری تریسینگ پانوراما در RTX Remix، امکان بازسازی و بهبود سیستم نور بازی‌ها را فراهم کرده است و نورهای اصلی محیط را به نورهای دقیق‌تر و باکیفیت‌تر تبدیل می‌کند. این ویژگی درکنار سیستم تولید بافت پیشرفته، باعث واقعی‌تر شدن جلوه‌های بصری بازی‌ها می‌شود. به‌طور کلی RTX Remix به کاربران اجازه می‌دهد به‌سادگی و بدون نیاز به طی کردن مراحل فنی پیچیده، کیفیت اجرای بازی‌های قدیمی‌تر را با فناوری‌های امروزی بهبود دهند.

اما حالا قابلیت دیگری به این مجموعه اضافه شده است که گیمرها آن را با نام Ray Reconstruction می‌شناسند. این یکی از ویژگی‌های مخصوص DLSS 3.5 است که فقط برای کارت‌های گرافیک سری RTX در دسترس قرار دارد. البته برخلاف فناوری فریم جنریشن که صرفا برای سری RTX 40 در نظر گرفته شده است، کاربران کارت‌های گرافیک RTX 20 به بالا هم می‌توانند از RR بهره‌مند شوند. بنابراین این به خودی خود یک مزیت قابل‌توجه برای RR محسوب می‌شود.

تأثیر گذاری فناوری Ray Reconstruction روی کیفیت بازی های قدیمی

مادکیت RTX Remix حالا در آپدیت جدید خود فناوری Ray Reconstruction را دریافت کرده است. کاربران می‌توانند از این طریق کیفیت مدل‌های ری تریسینگ را با چند کلیک ساده بهبود ببخشند. RR یک فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی است که نسبت به دینویزرهای سنتی که به‌صورت دستی تنظیم می‌شوند، برتری‌های خاص خود را دارد. انویدیا ادعا می‌کند که مادسازها حالا می‌توانند ابزاری در دست داشته باشند که نیاز به هیچ تنظیم دستی ندارد و به‌صورت خودکار برای هر صحنه تنظیم می‌شود.

انویدیا علاوه‌براین یک تول‌کیت یا کیت ابزار جدید را به‌همراه برنامه‌ی جدید Runtime را در اختیار کاربران این فناوری قرار داده است که در کل به بهبود کیفیت تصویر و توسعه‌ی سازگاری و ساده‌تر کردن فرایند مادسازی کمک می‌کند. این ویژگی‌ها به‌لطف بهینه‌سازی برای درایورهای RADV، شامل پشتیبانی از کامپیوتر دستی و قابل حمل استیم دک و کاربران سخت افزارهای AMD روی سیستم‌عامل لینوکس نیز می‌شود.

تأثیر گذاری فناوری Ray Reconstruction روی کیفیت بازی های قدیمی

فناوری RTX Remix که به‌طور ویژه جامعه کاربران مادسازها و کاربرانی را که علاقه‌مند هستند تا بازی‌های محبوب و قدیمی خود را دوباره تجربه کنند هدف قرار داده است. از این طریق می‌توان بازی‌های قدیمی‌تر را با تکسچرهای باکیفیت‌تر، نورپردازی بهتر و رزولوشن‌های بالاتری تجربه کرد تا جلوه‌های نزدیک‌تری به بازی‌های مدرن داشته باشند. همه‌ی این ویژگی‌ها به‌لطف اوپن سورس بودن RTX Remix میسر شده است. برای افرادی که لزوما مادساز نیستند ولی علاقه‌مند به تجربه بازی‌های کلاسیک با تکنولوژی‌ها و سخت‌افزار جدید هستند نیز دانلود کردن یک ماد آماده از پلتفرم‌های ارائه کننده مثل ModDB، انتخاب خوبی خواهد بود.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

نسخه‌ی جدیدی از کارت گرافیک RTX 4070 با تراشه AD103 دیده شد پردازنده اینتل Core Ultra 5 240F لو رفت اینتل به مشکلات تراشه‌های جدید Core i9 واکنش نشان داد کارت‌های گرافیک جدید AMD به حافظه GDDR7 مجهز نمی‌شوند کارت گرافیک RTX 4060 Ti با کمبود عرضه مواجه شد منبع videocardz

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *