مرسدس AMG CLE53 کابریوله معرفی شد ؛ پکیجی ایده آل از زیبایی ؛ قدرت و هیجان

مرسدس AMG CLE53 کابریوله

به فاصله چند ماه پس از رونمایی کوپه زیبا و اسپرت CLE53، حالا نوبت به معرفی نسخه کابریوله یا همان سقف بازشوی این خودرو رسیده است که مرسدس AMG CLE53 کابریوله نامیده میشود. همانطور که می توان حدس زد، این دو مدل از لحاظ مشخصات فنی یکسان هستند و تفاوت اصلی آنها به ساختار سقف مربوط می شود.

مشخصات فنی مرسدس AMG CLE53 کابریوله

در زیر کاپوت مرسدس AMG CLE53 کابریوله همان موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی قرار دارد. این موتور توربوشارژ می تواند حداکثر ۴۴۳ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. نکته جالب اینکه بیشینه گشتاور بین دورهای ۲۲۰۰ تا ۵۰۰۰ ارائه می شود. نیروی این موتور قدرتمند توسط گیربکس ۹ سرعته خودکار و سامانه ۴Matic به هر چهار چرخ انتقال می یابد.

AMG CLE53 کابریوله

طبق انتظار نسخه کابریوله از مرسدس AMG CLE53 اندکی کندتر بوده و شتاب آن ۴.۱ ثانیه است. شاید بدانید نسخه کوپه از AMG CLE53 شتابی برابر با ۴ ثانیه دارد. در مسیر مستقیم هم عضو جدید خانواده CLE قادر است به نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این رقم به صورت الکترونیکی محدود شده است.

طراحی ظاهری و داخلی

در نمای ظاهری، مرسدس AMG CLE53 کابریوله تفاوت شاخصی با نسخه کوپه ندارد. در مقایسه با مدل استاندارد، بدنه این نسخه جدید نیز عریض تر بوده و از گلگیرهای متورم تری برخوردار است. همانند دیگر خودروهای مزین به نشان AMG، این اتومبیل زیبا هم از جلوپنجره اختصاصی موسوم به پانامریکانا و همچنین چهار خروجی اگزوز بیضی شکل سود می برد.

داخل مرسدس AMG CLE53 کابریوله
کابین مرسدس AMG CLE53 کابریوله

در داخل کابین، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان و نمایشگر ۱۱.۹ اینچی دارای گرافیک های اختصاصی AMG هستند و اطلاعات جامع تری را درباره وضعیت خودرو در اختیار راننده می گذارند. همچنین صندلی ها سرنشینان را بهتر در بر می گیرند و لوگوی AMG روی آنها درج شده است.

فضای داخلی مرسدس AMG CLE53 کابریوله

سایر ویژگی های مرسدس AMG CLE53 کابریوله

با توجه به حذف سقف، سایر قسمت های شاسی AMG CLE53 کابریوله تقویت شده تا در صورت بروز حادثه از سرنشینان محافظت شود. این خودرو در حالت استاندارد از تعلیق AMG Ride Control بهره می برد. علاوه بر این، چرخ های عقب فرمان پذیر نیز استاندارد هستند. به لطف این ویژگی، چرخ ها عقب در سرعت های زیر ۹۶ کیلومتر بر ساعت تا ۲.۵ درجه در جهت مخالف چرخ های جلو زاویه می گیرند. با عبور از این سرعت، زاویه چرخ های عقب تا ۰.۷ درجه با چرخ های جلو هم سو می شود. به گفته مرسدس، این کار پایداری جانبی در سرعت های بالا را افزایش می دهد.

طراحی جلو مرسدس AMG CLE53 کابریوله
AMG CLE53

مرسدس محصول زیبای خود را به دو سیستم Airscarf و Aircap تجهیز کرده است. سیستم Airscarf با دمیدن هوای گرم، گردن و اطراف سر راننده و سرنشین کناری را گرم نگه می دارد. سیستم Aircap هم با کمک تیغه های نصب شده روی شیشه جلو و پشت صندلی ها، جریان هوای متلاطم و مزاحم را از کابین دور نگه می دارد. سقف مرسدس AMG CLE53 کابریوله پارچه ای است و در سرعت های پایین تر از ۶۰ کیلومتر می توان آن باز و بسته کرد. این کار حدود ۲۰ ثانیه زمان می برد.

نمای جانبی مرسدس AMG CLE53 کابریوله

قیمت

در رابطه با قیمت مرسدس AMG CLE53 کابریوله حرفی به میان نیامده، اما پیش بینی می شود مدل پایه آن با پرداخت مبلغی در حدود ۸۰ هزار دلار قابل خرید باشد. این رقم معادل تقریباً ۵.۲ میلیارد تومان است. نکته تأمل برانگیز اینکه در بازار ایران، هیوندای سانتافه و رنو کولئوس مدل ۲۰۱۷ با چنین قیمتی آگهی می شود!

مرسدس بنز جدید
نمای کناری مرسدس AMG CLE53 کابریوله
طراحی پشت مرسدس AMG CLE53 کابریوله
طراحی مرسدس AMG CLE53 کابریوله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *