مزایا و معایب لغو الزام بازارگردانی

مزایا و معایب لغو الزام بازارگردانی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مزایا و معایب تصمیم سازمان بورس مبنی بر لغو الزام بازارگردانی را تشریح کرد و گفت: بازار سرمایه با مشکلات جدی رو به رو است که نیازمند اصلاحات جدی است.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با «پول و تجارت» در خصوص تصمیم هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مبنی براینکه بازارگردانی از حالت الزامی خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت، گفت: این تصمیم مزایا و معایبی دارد که از مزیت های آن این است که افراد براساس شرایط بازار دستوری اقدام به خرید و فروش سهام نمی کنند و سهامدار هر زمان احساس کند که می تواند از فضایی که ماهیت بازار را دارد، به آن ورود کرده و اقدام به معامله کند.

وی به معایب این تصمیم سازمان بورس اشاره کرد و افزود: با این تصمیم برخی از بخش ها می تواند، سهام به اصطلاح بی صاحب شود و متولی نداشته باشد و به دلایلی دستکاری قیمت ها در این سهم ها را شاهد بود که به طور یقین برای بازار سرمایه مشکل ساز و آسیب زا است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا اعتماد به بورس بازگشته است؟ گفت: این موضوع را باید از سهامداران پرسید اما آنچه که مشخص است در بازار سرمایه مشکلات جدی وجود دارد و این بازار نیازمند اصلاحات بنیادی و زیرساختی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *