مقایسه سوددهی بیت کوین و بازار سهام در یک دهه گذشته؛ کدام رشد بیشتری داشته است؟

bitcoin-soars-12464-in-a-decade-outshining-amazon-google-whats-next-for-btc

بر اساس داده‌های منتشرشده، قیمت بیت‌کوین (BTC) در دهه گذشته، افزایش فوق‌العاده ۱۲۴۶۴ درصدی را به ثبت رسانده که از رشد سهام برخی غول‌های فناوری مانند آمازون، آلفابت و نتفلیکس بسیار بیشتر بوده است.

تحلیلگر مشهور حوزه کریپتو به نام وو‌ بلاکچین (WuBlockchain)، عملکرد ۱۰ ساله بیت کوین را با عملکرد سهام ۹ شرکت‌ فناوری بزرگ مقایسه کرده است.

طبق بررسی وی، ارزش سهام انویدیا با افزایش چشمگیر ۱۷۷۹۷ درصدی در زمینه سود‌آوری، پیشتاز بوده است. در رتبه دوم، بیت کوین با رشد ۱۲۴۶۴ درصدی قرار دارد.bitcoin-soars-12464-in-a-decade-outshining-amazon-google-whats-next-for-btc

درصد رشد سهام شرکت‌هایی نظیر ای‌ام‌دی (AMD) و تسلا نیز به ترتیب ۳۳۳۵ و ۱۲۰۰ درصد بوده که در رتبه‌های بعد از بیت کوین قرار می‌گیرند.

علی‌رغم نوسانات و عدم قطعیت‌های ذاتی مرتبط با ارزهای دیجیتال، رشد چشمگیر بیت کوین در دهه گذشته، قدرت و پتانسیل آن را به عنوان یک محصول سرمایه‌گذاری بادوام نشان می‌دهد.

از آنجایی که سرمایه‌گذاران به دنبال تنوع بخشیدن به پرتفوی‌های خود و جستجوی دارایی‌های برای افزایش بازدهی هستند، یافته‌های این تحقیق، مرجع ارزشمندی است که عملکرد قابل‌توجه دارایی‌های دیجیتالی نوظهور مانند بیت‌کوین را در برابر عملکرد شرکت‌های بزرگ فناوری برجسته می‌کند.

در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته با رشدی ۰.۵۸ درصدی به ۶۴۱۹۱ دلار رسیده است. همچنین، رشد قیمت این ارز دیجیتال در بازه هفتگی حدود ۳ درصد بوده است.

با وجود رکود اخیر بازار و کاهش قابل توجه پاداش استخراج بلاک پس از هاوینگ بیت کوین، کارشناسان همچنان نسبت به چشم‌انداز بلندمدت این ارز دیجیتال خوش‌بین هستند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته مقایسه سوددهی بیت کوین و بازار سهام در یک دهه گذشته؛ کدام رشد بیشتری داشته است؟ اولین بار در پول و تجارت. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *