هیوندای کونا ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

فهرست محتوا


درباره هیوندای کونا


طراحی بدنه هیوندای کنا


مشخصات فنی هیوندای کونا


طراحی کابین و امکانات هیوندای KONA


امکانات ایمنی و رفاهی


مزایا و معایب


رقبای هیوندای کونا


آلبوم تصاویر


سوالات متداول

هیوندای کونا مدل ۲۰۲۴ یکی از خودروهای وارداتی جدید و غیر چینی است که قرار است در سامانه عرضه خودروهای وارداتی به فروش برسد.

درباره هیوندای کونا

از زمانی که فرآیند واردات خودرو ها آغاز شده، همواره خریداران از واردات خودرو های کم آپشن کره ای گلایه می کردند به همین دلیل شرکت KTL که تا پیش از این محصولاتی مانند هیوندای النترا، کرتا و… را وارد بازار کرده بود، تصمیم گرفت تا هیوندای کونا (HYUNDAI KONA)، به سبد محصولات خود اضافه کند.

نمای رو به رو هیوندای کونا

هیوندای کونا یک کراس اوور ساب کامپکت است که نام آن برگرفته شده از از نام منطقه ای در هاوایی بوده و به لحاظ ابعاد و اندازه مابین خودرو هایی نظیر؛ هیوندای ونیو و توسان قرار می گیرد. نسل اول این خودرو در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و در ابتدا پلتفرم مشترکی با هیوندای I30 داشت. نسل دوم هیوندای کونا که شرکت KTL آن را وارد بازار ایران می کند، در سال ۲۰۲۲ در مدل های بنزینی، هیبریدی و تمام برقی وارد بازار های جهانی شد و از این حیث خودرو به نسبت جدیدی محسوب می شود. در ادامه بیشتر به بررسی این خودرو خواهیم پرداخت.

طراحی بدنه هیوندای کنا

به طور کلی هیوندای کونا در بخش طراحی ظاهری، سبک طراحی آینده نگرانه و در عین حال جسورانه را دنبال می کند و در عین حال در طراحی این خودرو می توان جزئیات زیادی را مشاهده کرد که باعث جذابیت های ظاهری این خودرو شده است. در طراحی قسمت جلوی این خودرو اولین چیزی که توجه ها را به خود جلب می کند سبک طراحی چراغ های روشنایی روز است که به صورت نواری باریک در قسمت بالا سپر طراحی شده است. چراغ های اصلی این هیوندای KONA همانند بسیاری از محصولات جدید گروه هیوندای، درون سپر قرار گرفته و استفاده از گوشه های تیز و زاویه های تند جلوه خوبی را به این بخش داده است. نکته دیگری که در این قسمت می توان به آن اشاره کرد دریچه های ورود هوا است که قابلیت باز و بسته شدن دارند که این قابلیت می تواند از جذابیت های این خودرو به شمار آید.

طراحی بدنه هیوندای کونا

در نماهای جانبی این خودرو نیز شاهد طراحی بسیار خوبی هستیم. استفاده از خطوط برآمده و مورب و همچنین خطوط نحوه قرار گیری و طراحی ضربه گیر های و فلاپ ها حکایت از اهمیت و دقت طراحان این خودرو دارد. از طرفی فرم طراحی و تریم رینگ های آلومینیومی هیوندای کُنا جلوه اسپرت و جوان پسندانه ای به این خودرو داده است.

نمای جانبی هیوندای کونا

طراحی بخش عقب این خودرو همان طراحی آینده نگرانه بخش جلو را دنبال می کند که باعث هماهنگی در طراحی قسمت های مختلف هیوندای کونا شده است. چراغ های عقب این خودرو به صورت یکپارچه و متصل به یکدیگر، طراحی شده و چراغ های راهنما و دنده عقب نیز بر روی گلگیر های عقب تعبیه شده است. نکته ای دیگری که باید در بخش عقب این خودرو به آن پرداخت فرم طراحی سپر عقب است که با اینکه طراحی پیچیده ای ندارد اما طراحی آن جلوه خوبی را به این قسمت داده است.

نمایش پشت هیوندای کونا

مشخصات فنی هیوندای کونا

قلب تپنده هیوندای کونا ۲۰۲۴ یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی، از سری پیشرانه های Smart Stream گروه هیوندای کیا است که می تواند روی هم رفته ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده CVT مخصوص گروه هیوندای کیا، موسوم به IVT، به چرخ های جلو منتقل کند.

مشخصات فنی هیوندای کونا
برند هیوندای
مدل کونا
کلاس بدنه کراس اوور
سال تولید ۲۰۲۴
حجم موتور ۱۹۹۹ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور تنفس طبیعی
قدرت ۱۴۷ اسب بخار
گشتاور ۱۷۹ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس CVT
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب تویست بیم
طول ۴۳۵۰ میلی متر
عرض ۱۸۲۵ میلی متر
ارتفاع ۱۵۸۵ میلی متر
فاصله محوری ۲۶۵۹ میلی متر
وزن ۱۳۸۳ کیلوگرم
حجم باک ۴۷ لیتر
مصرف سوخت ۷.۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۱۵/۵۵R18
شرکت عرضه کننده کرمان موتور – KTL
برند نشان مادر هیوندای
کشور سازنده کره جنوبی

این خودرو از سیستم تعلیق به مک فرسون در محور جلو و از سیستم تعلیق نیمه مستقل در محور عقب بهره می برد که عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش می گذارند. هیوندای کونا دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷.۳۵ لیتر است که با توجه به حجم موتور این خودرو عدد بسیار خوبی به حساب می آید.

طراحی کابین و امکانات هیوندای KONA

برخلاف طراحی بیرونی هیوندای کونا ۲۰۲۴ کابین این خودرو طراحی به نسبت ساده و مینیمال و در عین حال بروز را به نمایش می گذارد. در بخش رودری ها و داشبورد این خودرو از پلاستیک و متریال خشک استفاده شده اما این بدین معنا نیست که این متریال، کیفیت نا مناسبی دارند و در مدت زمان کوتاهی دردسر ایجاد کنند بلکه این متریال کیفیت مناسبی دارد و سرنشینان را راضی نگه می دارد.

کابین هیوندای کونا

در بخش بالای داشبورد هیوندای کنا از دو نمایشگر استفاده شده که یکی از آنها نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدایا بوده که دسترسی به بخش ها و امکانات این خودرو را راحت تر می کند و نمایشگر دیگر مربوط به پشت آمپر دیجیتالی این خودرو بوده که جلوه بروزی را به کابین این خودرو داده است. در زیر این بخش کلید های مربوط به تنظیمات سیستم مالتی مدیا و دکمه های تنظیمات سیستم تهویه این خودرو قرار گرفته که طراحی به نسبت قابل قبولی داشتی و دسترسی راننده به این بخش های را راحت تر می کند و از طرفی جلوه خوبی را به این بخش داده است.

بررسی هیوندای کونا

بر خلاف بسیاری از خودرو ها در بخش کنسول وسط هیوندای کونا ۲۰۲۴ هیچ خبری از دسته دنده نیست و تنها در این بخش کلید های مربوط به برخی از امکانات نظیر اتوهلد، کلید تنظیم حالات رانندگی و… و جالیوانی دیده می شود چرا که اهرم تعویض دنده در این خودرو، در پشت فرمان و در زیر اهرم مربوط به برف پاک کن تعبیه شده است. البته باید بدانید که سبک طراحی دسته دنده در این خودرو چندان چیز جدیدی نیست و در خودرو های دیگر هیوندای نظیر نسل جدید آزرا نیز این سبک طراحی دیده می شود.

صندلی عقب هیوندای کونا

هیوندای KONA به لحاظ طراحی و ارگونومی صندلی ها نمره بسیار خوبی را دریافت می کند و در مسافت ها طولانی سرنشینان را دچار خستگی نمی کنند. روکش صندلی های این خودرو از جنس پارچه است که با اینکه ممکن است نتواند احساس لوکس بودن را به سرنشینان القا کند اما طول عمر بالاتری نسبت به تریم چرمی دارند. فضای بخش عقب هیوندای کونا با توجه به فاصله محوری ۲۶۶۰ میلی متری فضای بسیار خوب و مناسبی است. متریال به کار رفته در بخش عقب این خودرو مشابه متریال استفاده شده در بخش جلو است و امکانات مناسبی نظیر؛ جالیوانی، خروجی تایپ C، دریچه سیستم تهویه برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی شش کیسه هوا – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهی صندلی برقی راننده – استارت دکمه ای – فرمان کمکی برقی – کروز کنترل – تهویه اتوماتیک دو کاناله – نمایشگر لمسی – اندروید اتو – اپل کارپلی – دوربین عقب – سنسور پارک جلو و عقب – دسته دنده الکتریکی – تعویض دنده دستی از پشت فرمان – سامانه کنترل حرکت در سراشیبی – تنظیم حالت رانندگی – شارژر بیسیم تلفن همراه – ترمز پارک برقی – اتوهلد – آینه تاشو برقی – فناوری LED چراغ ها – سنسور نور

مزایا و معایب

مزایا کیفیت ساخت و مونتاژ خوب – امکانات ایمنی مناسب – سواری نرم – توان حرکتی مناسب
معایب نبود برخی ویژگی ها مانند سانروف و سقف شیشه ای و تریم داخلی چرم – عرضه با تعداد محدود

رقبای هیوندای کونا

با اینکه تعداد خودرو های وارداتی کره ای روز به روز بیشتر می شود اما به دلیل سقف واردات خودرو ها نمی توان شاهد خودرو های فول آپشن کره ای بود اما هیوندای کونا (HYUNDAI KONA) جز معدود خودرو های کره ای است که آپشن ها و امکانات قابل قبولی دارد اما متاسفانه نسبت به بسیاری از رقبای وارادتی و مونتاژی قیمت بالاتری نیز دارد که این موضوع می تواند در انتخاب این خودرو اثرگذار باشد. از جمله رقبای این خودرو می توان به؛ کیا سلتوس، سوزوکی فرانکس، GSC GS3 و… اشاره کرد.

آلبوم تصاویر

بدنه هیوندای کونا
جا لیوانی هیوندای کونا
سرعت هیوندای کونا
امکانات هیوندای کونا
نمایشگر هیوندای کونا
جزئیات هیوندای کونا
دکمه های هیوندای کونا
معرفی هیوندای کونا
فرمان هیوندای کونا
کابین هیوندای کونا
در هیوندای کونا
چرخ هیوندای کونا
مشخصات هیوندای کونا
بدنه هیوندای کونا
نمای عقب هیوندای کونا

سوالات متداول

هیوندای کونا دارای چه مشخصاتی است؟

قلب تپنده هیوندای کونا یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی است که می تواند روی هم رفته ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده CVT مخصوص گروه هیوندای کیا، موسوم به IVT، به چرخ های جلو منتقل کند.

هیوندای کونا چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی هیوندای کونا می توان به؛ ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه مدیریت ترمز بعد از تصادف، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، پشت آمپر دیجیتال، دوربین دنده عقب، سنسور پارک جلو و عقب، فناوری LED چراغ ها، چراغ روشنایی روز، تنظیم صندلی راننده به صورت برقی، تهویه اتوماتیک، سنسور نور، سامانه پایش فشار باد تایر ها، شارژر وایرلس، ترمز پارک برقی، حالت های مختلف رانندگی، کروز کنترل، دنده پشت فرمان، اتوهلد، فرمان کمکی برقی، دسته دنده الکترونیکی، محدود کننده سرعت و… اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *