کمیته ملی اصلاحات و توسعه چین: رشد اقتصادی در سه ماهه نخست سال جاری میلادی فراتر از سطح انتظارات بوده است

به گزارش بخش خاورمیانه رادیوو تلویزیون چین CMG،به گفته یکی از مقام‌های کمیته ملی توسعه و اصلاحات چین، نرخ رشد اقتصادی چین در سه ماهه اول سال جاری بیش از سطح انتظارات بود.
«لیو سوشه»، معاون رئیس اصلی‌ترین نهاد برنامه ریزی اقتصادی چین، روز چهارشنبه به رسانه‌ها گفت: همراه با بهینه‌سازی مداوم ساختار اقتصادی و ثبات در بخش اشتغال و قیمت ها، انتظارات بازار به طور کلی بهبود یافته که یک شروع خوب برای کل سال است.
«لیو» گفت که کمیته ملی توسعه و اصلاحات با جدیت بیشتر اجرای سیاست های کلان اقتصادی از جمله صدور اوراق قرضه خزانه داری ویژه فوق العاده طولانی و همچنین تجدید تجهیزات در مقیاس بزرگ ادامه خواهد داد.
او در ادامه افزود که در همین حال، این کمیته همچنین متعهد می‌شود که در کنار تداوم بخشیدن به تلاش‌های خود برای افزایش اعتماد بازار، به پیشبرد پروژه های عمومی بزرگ‌تر برای جذب سرمایه‌های خصوصی بپردازد و بانک‌ها نیز در جهت افزایش حمایت مالی از پروژه های سرمایه گذاری خصوصی و پروژه های کلیدی ملی هدایت خواهند شد.
«جین شیان دونگ»، رئیس دفتر پژوهش‌های سیاستی کمیته ملی اصلاحات و توسعه چین در پاسخ به اتهامات اخیر مبنی بر قرار گرفتن چین در وضعیت تولید مازاد ظرفیت، خاطرنشان کرد که درباره این موضوع باید به طور عینی و بر اساس اصول اقتصادی قضاوت کرد.
او گفت که برخی به اشتباه با نسبت دادن ظرفیت تولید بالاتر به تجارت بین المللی، این ادعای نادرست را مطرح می‌کنند که بالاتر رفتن حجم کالاهای صادراتی به معنای ظرفیت مازاد است. چین سالانه مقدار زیادی تراشه، هواپیما، لوبیای سویا و نفت خام وارد می کند اما معنایش این نیست که کشورهای صادر کننده این کالاها در وضعیت تولید مازاد ظرفیت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *