کیف پول Muun چیست؟ آشنایی با کیف پول رمزارزی مون

Muun Walletزمان مطالعه: 8 دقیقه

اگر از پرداخت کارمزدهای بالا در شبکه بیت کوین خسته شده‌اید، اگر زمان زیادی را برای تأیید تراکنش‌های بیت کوین خود منتظر می‌مانید، اگر به دنبال کیف پول بیت کوینی هستید که هم امنیت و هم سهولت استفاده را ارائه دهد، کیف پول Muun ممکن است برای شما مناسب باشد. کیف پول مون یک کیف پول بسیار قدرتمند برای بیت کوین و شبکه لایتنینگ آن است که نه‌تنها می‌تواند تراکنش‌های آنچِین بیت کوین را انجام دهد، بلکه با استفاده از آن می‌توان فاکتورهای لایتنینگ را نیز به صورت فوری و ارزان پرداخت کرد. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با والت مون بیشتر آشنا شویم.

کیف پول Muun چیست؟

کیف پول Muun یک کیف پول موبایلی است که فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کند و امکان انجام تراکنش‌های لایتنینگ برای ارسال و دریافت بیت کوین را در چند ثانیه و با کارمزد بسیار کم فراهم می‌آورد. این کیف پول برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS در دسترس است.

کیف پول مون متن باز است؛ به این معنی که هر کسی می‌تواند کد آن را مشاهده و بررسی کند. این شفافیت باعث ایجاد اعتماد، افزایش امنیت و تشویق به همکاری می‌شود.

کیف پول میون به دست داریو اسنایدرمنیس (Dario Sneidermanis) در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد. والت Muun به عنوان یک کیف پول خودحضانتی عمل می‌کند. به این معنی که، کنترل کامل کلیدهای خصوصی در اختیار خود کاربر است و تیم توسعه‌دهنده کیف پول نمی‌تواند وجوه را منتقل یا مسدود کند.کیف پول Muun

البته در نظر داشته باشید که برخلاف سایر کیف پول‌های لایتنینگ مانند فونیکس (Phoenix)، ولت آو ساتوشی (Wallet of Satoshi)، الکتروم (Electrum)، بریز (Breez) و زئوس (Zeus)، که به کاربر امکان می‌دهند مستقیماً کانال‌های لایتنینگ را باز و مدیریت کند، والت مون تمام سرمایه‌ها را در زنجیره ذخیره می‌سازد و کانال‌های لایتنینگ را از طرف کاربر مدیریت می‌کند.

آموزش تصویری استفاده از کیف پول مون

اولین قدم برای استفاده از کیف پول Muun برای پرداخت فاکتور شبکه لایتنینگ، دانلود آن در دستگاه تلفن همراهتان است. برای دانلود نسخه اندروید کیف پول مون می‌توانید به این لینک و برای دانلود نسخه iOS آن می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

همچنین ببینید: معرفی بهترین کیف پول های لایتنینگ بیت کوین

هنگامی که کیف پول مون را نصب کردید، باید برنامه را راه‌اندازی کنید. در این مرحله، از شما خواسته می‌شود که یک کیف پول جدید بسازید یا یک کیف پول موجود را بازیابی کنید. اگر تصمیم به ایجاد یک کیف پول جدید دارید، باید برای خود یک پین تنظیم کنید که کیف پول میون از آن برای تأیید و ایجاد کیف پول شما استفاده می‌کند.

پس از تأیید پین، والت Muun کیف پول شما را ایجاد می‌کند. پس از پایان کار، با نمایش یک پنجره کوچک به شما اطلاع داده می‌شود که کیف پول با موفقیت ساخته شده است.کیف پول Muun

در مرحله بعد، باید از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا اگر اتفاق بدی برای دستگاه شما افتاد، همچنان بتوانید بیت کوین‌های خود را بازیابی کنید.کیف پول مون

برای این منظور، باید یک آدرس ایمیل بنویسید و با کلیک کردن روی لینک ارسالی، آن را تأیید کنید.کیف پول مون

پس از وارد کردن و تأیید ایمیل بازیابی، باید یک رمز عبور قوی برای کیف پول خود ایجاد کنید.کیف پول مون

نکته مهم: برای بازیابی وجوه خود در والت مون، به ایمیل و رمز عبور خود نیاز خواهید داشت. بنابراین، بسیار مهم است که رمز عبور حساب ایمیل و رمز عبور کیف پول خود را به روشی امن ذخیره کنید.کیف پول میون

کیف پول Muun همچنین برای مواقعی که ایمیل یا رمز عبور خود را فراموش کردید، گزینه‌های دیگری برای تنظیم روش‌ بازیابی نسخه پشتیبان دارد. اگر قصد دارید از کیف پول مون به عنوان کیف پول بیت کوین خود استفاده کنید، به شدت توصیه می‌شود که روش‌های بازیابی ثانویه را نیز فعال کنید.کیف پول میون

کیف پول میون یک رابط کاربری ساده برای ارسال و دریافت وجوه دارد. برای ارسال وجوه در کیف پول خود، روی گزینه Receive (دریافت) کلیک کنید. پس از آن، یک کد QR و یک آدرس دریافت خواهید کرد. در صورتی که از یک کیف پول قدیمی/منسوخ وجوه را ارسال می‌کنید، گزینه Bech32 Native Segwit یا آدرس‌های سازگار را خواهید داشت.

یک گزینه دیگر، خرید بیت کوین از صرافی‌ها و سپس ارسال آن به والت Muun است.کیف پول میون

پس از ارسال بیت کوین به کیف پول خود، تراکنش دریافتی را مشاهده خواهید کرد و پس از تأیید، وجوهتان قابل استفاده خواهد بود.والت Muun

هنگام خرید یا ارسال وجوه به حساب دیگر نیز، می‌توانید از گزینه Send (ارسال) استفاده کنید. برای این منظور، ابتدا باید پین خود را وارد و سپس با ارائه آدرس یا اسکن کد QR و همچنین با وارد کردن مبلغ مورد نظر، وجوه را برای گیرنده ارسال کنید. پس از آن، والت مون جزئیات ارسال یا پرداخت را نشان می‌دهد. روی گزینه Send کلیک کنید تا تراکنش انجام شود.والت Muun

هنگامی که پرداخت شما انجام شد، کیف پول Muun به طور خودکار از موجودی BTC شما برای پرداخت در شبکه لایتنینگ، با استفاده از سرویس Submarine Swap Transaction، استفاده می‌کند که در حدود ۴۰ ثانیه تسویه می‌شود.والت Muun

پس از آن، شما همچنین می‌توانید جزئیات تراکنش شبکه لایتنینگ خود را مشاهده کنید.والت مون

کارمزد استفاده از کیف پول میون

کیف پول مون کارمزد پردازش دریافت نمی‌کند، اما شما باید کارمزدهای استاندارد شبکه بیت کوین (کارمزد تراکنش) را بپردازید که مستقیماً به ماینرها می‌رسد. البته کیف پول میون دارای قابلیت تخمین کارمزد بر اساس میم پول (meme pool) است که از هزینه‌های اضافی جلوگیری و تا ۳۰ درصد در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند.

مزایای والت Muun

یکی از نقاط قوت والت Muun در تعهد آن به شفافیت و توسعه متن باز نهفته است. والت مون با در دسترس قرار دادن کد خود برای همه، اعتماد را تقویت و افراد را به همکاری تشویق می‌کند.

از طرفی، کیف پول Muun یک کیف پول ۲ امضایی است. به این معنی که همه تراکنش‌های خروجی شما باید به جای ۱ کلید، با ۲ کلید امضا شوند. یک کلید در گوشی هوشمند شما نگهداری می‌گردد و دیگری، به عنوان کلید امضای مشترک توسط کیف پول مون نگه داشته می‌شود. البته این بدان معنا نیست که ویژگی خودحضانتی کیف پول میون نقض می‌شود؛ کلید امضای مشترک نیز به صورت رمزگذاری‌شده در تلفن شما نگهداری می‌شود. به این ترتیب، کاربران مالکیت کامل بیت کوین‌های خود را در اختیار می‌گیرند.

همچنین، والت Muun از تپ روت (Taproot) که ارتقای قابل‌توجهی برای پروتکل بیت کوین است، پشتیبانی می‌کند. با تپ روت، کارمزد تراکنش‌ها کاهش می‌یابد و قابلیت تشخیص و ردیابی تراکنش‌ها کمتر می‌شود.

همچنین ببینید: تپ روت (Taproot) چیست و چه تأثیری در بهبود شبکه بیت کوین دارد؟

علاوه بر این، والت مون را می‌توان با کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor) نیز ادغام کرد و به این ترتیب، یک لایه امنیتی اضافی برای کاربرانی که به دنبال گزینه‌های ذخیره‌سازی آفلاین هستند، اضافه می‌شود.

معایب والت مون

کیف پول Muun به عنوان یک کیف پول گرم عمل می‌کند و برای استفاده، نیاز به اتصال اینترنت دارد. این اتصال می‌تواند شما را در معرض خطرات امنیتی و تهدید هکرها قرار دهد. بنابراین، توصیه می‌شود که از اقدامات امنیتی اضافی برای محافظت از وجوه خود استفاده کنید.

یکی دیگر از مشکلات کیف پول مون، روش پشتیبان‌گیری غیراستاندارد آن است. این کیف پول یک کلید خصوصی یا عبارت بازیابی (seed) ارائه نمی‌دهد و در عوض، از یک روش بازیابی جایگزین (ترکیب ایمیل و رمز عبور) پشتیبانی می‌کند. این موضوع نیز می‌تواند یک نگرانی امنیتی برای کاربران محتاط بیت کوین ایجاد کند.

خلاصه مطلب

در این مقاله، به معرفی کیف پول میون و نحوه استفاده از آن پرداختیم. همان‌طور که گفته شد، والت Muun یک کیف پول قدرتمند برای بیت کوین است که رابط کاربری ساده‌ای دارد و کاربران با استفاده از آن می‌توانند تراکنش‌های شبکه لایتنینگ را انجام دهند. والت مون از اسکریپت‌های پیشرفته بیت کوین برای حفظ امنیت وجوه و انجام تراکنش‌های فوری و ارزان‌تر (از طریق شبکه لایتنینگ) استفاده می‌کند. با توجه به همه این ویژگی‌ها، کیف پول Muun هم برای کاربران جدید و هم برای معامله‌گران حرفه‌ای انتخاب خوبی محسوب می‌شود.

با این حال، کاربران آگاه به امنیت ممکن است نسبت به روش‌های پشتیبان‌گیری غیراستاندارد و مدیریت کانال‌های لایتنینگ توسط خود کیف پول مون، محتاط باشند. بنابراین، قبل از تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا کیف پول میون گزینه خوبی برای شما است یا خیر، باید راحتی استفاده و ویژگی‌های آن را با ملاحظات امنیتی احتمالی بسنجید.

نوشته کیف پول Muun چیست؟ آشنایی با کیف پول رمزارزی مون اولین بار در پول و تجارت. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *