یانگ وانگ U7 معرفی شد ؛ رقیب چینی پورشه تایکان با ۱۳۰۰ اسب بخار قدرت

یانگ وانگ U7

برند لوکس یانگ وانگ که از زیرمجموعه‌ های بی وای دی است، در نمایشگاه اتومبیل ۲۰۲۴ پکن از سدان پرچمدار جدید خود با نام U7 رونمایی کرد. این خودرو به یک پیشرانه برقی مجهز است و آیرودینامیک بسیار پیشرفته ای دارد.

طراحی ظاهری

در نمای روبرو یانگ وانگ U7 چهره ای پر زرق و برق دارد و از جهاتی شبیه به سوپر اتومبیل U9 دیده می شود. چراغ‌ های اصلی این خودرو همانند چراغ های U9 ساختاری C شکل دارند. خطوط روی کاپوت این دو مدل نیز شبیه هم هستند. اما جلوپنجره U7 ارتفاع کمی داشته و بسیار مسطح تر است. با دقت بیشتر به تصاویر این خودرو می توان به وجود ماژول لایدار روی سقف پی برد.

نمای جانبی یانگ وانگ U7

در نمای جانبی یک فرورفتگی عمیق به چشم می خورد. این فرورفتگی قبل از رسیدن به ستون C به تدریج محو می شود. گلگیرهای عقب U7 متورم بوده و برجستگی قابل توجهی دارند. ظاهراً این خودرو هم با آینه های معمولی و هم با دوربین جانبی عرضه خواهد شد. احتمال می رود فقط در مدل های پرچمدار از دوربین به جای آینه استفاده شود.

نمای پشت یانگ وانگ U7

در نمای عقب فرم خاص چراغ های سرتاسری بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می کند. این چراغ ها نیز درون یک تورفتگی عمیق نصب شده اند. درست در وسط این چراغ ها لوگوی یانگ وانگ قرار دارد. به نظر می ‌رسد یانگ وانگ U7 از یک اسپویلر قابل تنظیم برقی سود می برد.

آیرودینامیک ترین خودروی تولید انبوه جهان؟

بی وای دی ادعا می کند یانگ وانگ U7 ضریب درگی برابر با ۰.۱۹۵، دارد. در صورت صحت این ادعا، U7 کمترین میزان درگ را در بین خودروهای تولید انبوه جهان خواهد داشت. این سدان پیشرفته چینی طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۵۲۶۵، ۱۹۹۸ و ۱۵۱۷ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن ۳۱۶۰ میلیمتر است.

نمای عقب یانگ وانگ U7

مشخصات فنی یانگ وانگ U7

بی وای دی یانگ وانگ U بر اساس پلتفرم e4 توسعه پیدا کرده؛ شاید بدانید سوپر اتومبیل U9 نیز بر مبنای این پلتفرم تولید شده است. این سدان پیشرفته از نسخه جدید سیستم تعلیق DiSus با نام DiSus-Z بهره می‌ برد. در این سیستم، کمک فنرهای هیدرولیک با موتورهای الکتریکی جایگزین شده ‌اند تا همواره حس سواری روی مسیر مسطح و کاملاً هموار به سرنشینان القا شود. بی وای دی در توصیف میزان پیشرفت سیستم تعلیق اختصاصی خود مثال جالبی زده و گفته در U7 گویی سیستم تعلیق از دوران نفت به دوران الکتریکی منتقل شده است. این سیستم از لحاظ سرعت تطبیق پذیری فوق العاده بوده و تنها در ۱۰ میلی‌ ثانیه خود را برای مواجهه با شرایط تنظیم می کند. علاوه بر این، سیستم تعلیق U7 امکان بازیابی انرژی را نیز دارد، به این معنی که ضربات به الکتریسیته تبدیل شده و باتری را شارژ می کنند.

نمای جلو یانگ وانگ U7

یانگ وانگ U7 نیروی خود را از یک پیشرانه الکتریکی دریافت می کند. این پیشرانه شامل چهار موتور برقی می شود. قدرت هر یک از این موتورها ۳۲۶ اسب بخار اعلام شده؛ با این حساب باید گفت U7 قوی تر از سوپر اتومبیل U9 بوده و کل قدرت پیشرانه فراتر از ۱۳۰۰ اسب بخار است! با اتکا به این نیروگاه برقی قدرتمند سوپرسدان تقریباً ۳.۱ تنی چینی ها می تواند به حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. درباره شتاب این خودرو فعلاً اطلاعاتی منتشر نشده، ولی با توجه به خروجی پیشرانه احتمالاً شاهد رکوردی در حدود ۳ ثانیه و یا حتی کمتر خواهیم بود. برای مقایسه، سوپر اتومبیل U9 صفر تا صدی برابر با ۲ ثانیه دارد.

نمای جانبی یانگ وانگ U7

انرژی بی وای دی یانگ وانگ U7 توسط پک باتری ۱۳۵.۵ کیلووات ساعتی تأمین می شود. این باتری از نوع پیشرفته موسوم به Blade بوده و به گفته بی وای دی امکان پیمایش ۸۰۰ کیلومتر مسافت با اتکا به آن وجود دارد. البته این رقم بر مبنای استاندارد چینی CLTC محاسبه شده و به احتمال زیاد در رانندگی های روزمره رکوردهای کمتری ثبت می شود. شاید بدانید این استاندارد به خوشبینانه بودن شهرت دارد!

طراحی پشت یانگ وانگ U7

بهره مندی از سخت افزار قدرتمند

سقف سدان برقی و فوق العاده قدرتمند بی وای دی یانگ وانگ U7 پانورامیک است. همانند آینه های جانبی، آینه داخلی این خودرو نیز در مدل پرچمدار با دوربین دید عقب جایگزین می شود. این سدان برقی به سیستم رانندگی هوشمند «تیان شن» مجهز است و در برخی شرایط معین می تواند به صورت خودکار مسیر را طی کند. سه ماژول لایدار، ۵ رادار موج میلیمتری و ۱۳ دوربین داده های خود را در اختیار سیستم خودران و سایر سامانه های U7 قرار می دهند. چنین سخت افزار قدرتمندی، قدرت محاسباتی ۵۰۸ تاپس را برای سدان مدرن گروه بی وای دی به ارمغان آورده است.

رونمایی یانگ وانگ U7

قیمت و زمان عرضه یانگ وانگ U7

در رابطه با قیمت و زمان عرضه یانگ وانگ U7 حرفی به میان نیامده؛ اما برخی نشریات محلی پیش بینی می کنند این خودرو با قیمتی در حدود ۱ میلیون یوان (معادل ۱۴۰ هزار دلار یا ۹ میلیارد تومان) طی هفته های آتی وارد فاز فروش خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *