به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پدال، موسسه جیدی پاور گزارش سالانه مطالعه کیفیت اولیه را برای سال ۲۰۲۵ منتشر کرده هست. این مطالعه که اکنون در چهلمین سال خود قرار دارد، بازخورد بیش از ۹۲ هزار خریدار خودروهای مدل ۲۰۲۵ را جمعآوری کرده و از آنها درباره مشکلات تجربهشده در ۹۰ روز اول مالکیت سؤال کرده هست. شرکتکنندگان در بازه زمانی ژوئن ۲۰۲۴ تا می ۲۰۲۵ به ۲۲۷ پرسش در زمینههای مختلف ازجمله موتور، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، کیفیت کابین و تجربه رانندگی پاسخ دادند. درحالیکه برندهای لوکس معمولاً در زمینه قابلیت اطمینان عملکرد برجستهای ندارند، لکسوس با ۱۶۶ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو در صدر رتبهبندی قرار گرفت.در مقابل، سایر خودروسازان لوکس عملکرد ضعیفتری داشتند و آئودی با ۲۶۹ مشکل در جایگاه آخر ایستاده هست. ولوو با ۲۵۸ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو، تنها اندکی بهتر عمل کرد و در رتبه ماقبل آخر قرار گرفت. اختلاف قابلتوجهی بین نیسان و اینفینیتی مشاهده خواهد گردید. نیسان بهعنوان یک برند غیرلوکس با تنها ۱۶۹ مشکل، در رتبه دوم قرار گرفته درحالیکه برند لوکس اینفینیتی با ۲۴۲ مشکل در نزدیکی انتهای جدول خودنمایی انجام میدهد. میانگین مشکلات در سال جاری ۱۹۲ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو قرار دارای بود که نسبت به ۱۹۴ مشکل سال گذشته بهبود اندکی نشان میدهد. بسیاری از برندهای لوکس عملکردی پایینتر از میانگین داشتند، بهاستثنای لکسوس (رتبه ۱)، جگوار (رتبه ۴)، بیوک (رتبه ۹)، جنسیس (رتبه ۱۰) و پورشه (رتبه ۱۳).تنها یک برند بیش از آئودی مشکل داشته که ریویان با ۲۶۹ مشکل هست. بااینحال، این استارتاپ آمریکایی به خاطر عدم تطابق با معیارهای مطالعه، در رتبهبندی نهایی جای نگرفته هست. تسلا نیز با ۲۰۰ مشکل، همرده با کادیلاک و تویوتا قرار دارای بود ولی به همان دلیل ریویان در رتبهبندی نهایی گنجانده نشد. عملکرد ضعیف تویوتا در مقایسه با میانگین، شگفتآور هست. نیز دیدن مزدا با ۲۲۵ مشکل، همرده با فولکسواگن، کمی غافلگیرکننده هست. البته این مطالعه تنها ۹۰ روز اول مالکیت را پوشش میدهد و معیاری برای قابلیت اطمینان بلندمدت نیست. جیدی پاور اشاره انجام میدهد که خودروهای لوکس معمولاً مشکلات بیشتری نسبت به خودروهای غیرلوکس دارند. خودروهای پلاگینهیبریدی نسبت به خودروهای الکتریکی مشکلات بیشتری ایجاد میکنند و مدلهای کاملاً جدید معمولاً نسبت به نسخههای قبلی خود مشکلات بیشتری دارند.این مطالعه تنها به قابلیت اطمینان محدود نیست، بلکه سایر مشکلات گزارششده توسط مالکان را نیز در برمیگیرد. برای مثال، جیدی پاور به نارضایتی روزافزون از کنترلهای لمسی سیستم تهویه اشاره انجام میدهد که بسیاری از رانندگان آن را غیرکاربردی میدانند. شکایت دیگر درباره جا لیوانیها هست که اغلب نمیتوانند انواع مختلف لیوانها و بطریها را بهخوبی نگه دارند. بازگردیم به آئودی که به نقاط ضعف خود، حداقل در زمینه کیفیت کابین، اذعان کرده هست. اسکار دا سیلوا مارتینز، رئیس بخش ارتباطات محصول و فناوری آئودی، در مصاحبه اخیر خود اظهار دارای بود: ما در گذشته قطعاً در زمینه کیفیت عملکرد بهتری داشتهایم، اما دوباره به آن سطح خواهیم رسید.در همین حال، در بخش خودروها، پورشه ۹۱۱ بهترین عملکرد را داشته و با کمترین مشکلات در ۹۰ روز اول مواجه بوده هست.
دیدگاهها