به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین،طبق قیمت بازار و کارخانه محصولات سایپا در تیر ۱۴۰۴،قیمت دنا پلاس بورسی در کارخانه حدود۸۶۷میلیون تومان تعیین شده هست درحالی که این خودرو در بازار آزاد به قیمت۹۵۳میلیون تومان به فروش میرسد بدین ترتیب قیمت کارخانه و بازار این مدل دنا حدود ۸۶ میلیون تومان اختلاف دارد.قیمت بازار دنا پلاس MT۶ (رینگ فولادی) نیز به۱ میلیارد و ۲میلیون تومان رسیده هست اما در کارخانه حدود۹۱۲میلیون تومان قیمت دارد به همین ترتیب در صورت معامله این خودرو نزدیک به ۹۰ میلیون تومان سود خواهید کرد. درصورتی که دنا پلاس توربو اتوماتیک (آپشنال) را از کارخانه با قیمت۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان بخرید و در بازار با قیمت ۱ میلیارد و ۲۳۳ میلیون تومان بفرشید حوالی ۸۳ میلیون تومانسود خواهید کرد.جهت استعلام قیمت کارخانه و بازار دنا در تیر ۱۴۰۴ جدول زیر را مطالعه کنید.قیمت کارخانه و بازار دنا - تیر ۱۴۰۴برندقیمت بازار (تومان)قیمت کارخانه (تومان)اختلاف قیمت(تومان)دنا پلاس بورسی۹۵۳,۰۰۰,۰۰۰۸۶۷,۹۲۴,۰۰۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰دنا پلاس MT۶ (رینگ فولادی)۱,۰۰۲,۰۰۰,۰۰۰۹۱۲,۱۴۹,۰۰۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰دنا پلاس MT۶۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰۹۳۰,۸۴۱,۰۰۰۹۴,۰۰۰,۰۰۰دنا پلاس توربو اتوماتیک (آپشنال)۱,۲۳۳,۰۰۰,۰۰۰۱,۱۵۰,۹۴۳,۰۰۰۸۳,۰۰۰,۰۰۰مقایسه طراحی داخلی دنا با پژو پارساختلاف ظاهر پژو پارس و دنا در طراحی کابین بیشازپیش هویدا خواهد گردید؛ چراکه دنا از طرح نسبتا نوین داشبورد به سبک چندین محصولات قدیمیتر هیوندای سود میبرد و جلوههای بصری فضای داخلی آن، بهمراتب چشمنوازتر از پژو پارس ظاهراً. کنسول میانی داشبورد، مجهز به نمایشگر تصویری با دریچههای هواکشعمودی و نیز سبکطراحی تودریهای دنا بسیار جذابتر از ادوات کابین پژو پارس دیده میشوند.مواد بهکاررفته در ساخت متعلقات کابین هر دو خودرو نظر به بازه قیمت پژو پارس و دنا، از جنس پلاستیکخشک هست و کیفیت آنها نامرغوب ارزیابی خواهد گردید. از جهات دیگر، گرچه فاصله بین محور چرخهای این دو خودرو تفاوت چندان قابلتوجهی نسبت به یکدیگر ندارد، اما عرض بیشتر دنا منجر به فضای جادارتر آن بهویژه از نظر محدوده شانههای سرنشینان خواهد گردید. با این حال، ۴ تا ۵ سرنشین بزرگسال بهراحتی میتوانند از کابین هر دو خودرو استفاده کنند. در بحث فضای صندوق نیز دنا گشادهدستتر ظاهر شده هست و ظرفیت ۵۰۰ لیتری محفظه بار خود را به رخ فضای ۴۷۰ لیتری پژو پارس میکشد. درمجموع، باید بیان کرد دنا از لحاظ طراحیکابین، یک سروگردن بالاتر از پارس قرار دارد و برنده مقایسه دنا و پژو پارس از لحاظ طراحی داخلی شمرده خواهد گردید. برای اطلاع از قیمت دنا کلیک کنید.دنا از روبرو چهرهای خشن دارد و نوع طراحی عقب خودرو نیز بر ویژگیهای اسپرت بودن این ماشین تاکید انجام میدهد. اگر برایتان سوال پیش آمده هست که سرانجام کدام یک از این دو خودرو زیباتر هستند و بلاخره دنا بخریم یا تیبا ۲ باید بگوییم اگرچه تشخیص زیباتر بودن یک خودرو کاملا سلیقهای هست، اما از هر زاویهای که نگاه کنید دنا بهمراتب جذابتر و مدرنتر از تیبا دو ظاهراً. مگر اینکه انتخاب شما یک هاچبک جمع و جور در برابر یک سدان خانوادگی باشد.
دیدگاهها